Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20€ on opiskelijalle iso raha mutta kansanedustaja ei edes huomaa sitä palkassaan.

Vierailija
13.04.2016 |

Ahneudella ja itsekkyydellä ei ole näköjään mitään rajaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se eri suuruusluokan antaa 20 euron palkkionkorotus 200:lle kansanedustajalle kuin kymmenille tuhansille opiskelijoille. Voit itse laskea. Ei sillä, on tuo minunkin mielestäni todella törkeää.

Vierailija
2/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se eri suuruusluokan antaa 20 euron palkkionkorotus 200:lle kansanedustajalle kuin kymmenille tuhansille opiskelijoille. Voit itse laskea. Ei sillä, on tuo minunkin mielestäni todella törkeää.

Mutta opiskelijoille on kyse palkkionleikkauksesta. Tottakai valtion budjetista menee isompi siivu tuhansille opiskelijoille kuin kansanedustajille ja heidän avustajilleen, mutta tällaisessa taloudellisessa ilmapiirissä kansanedustajien palkkioiden nosto on osoitus hallituksen arvoista ja siitä talkoohengestä. Aika ahne ja itsekäs mielikuva tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka itkee jostain mitättömästä 20€ summasta..... ei saatana! :D

Vierailija
4/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hienoa, että sulla on asiat niin hyvin, että voit nauraa tälle. Joillekin 20 ei ole pieni raha, usko tai älä.

Vierailija
5/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20€ on mun viikon ruokabudjetti.

T. opiskelija

Vierailija
6/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeasti uskon, että valtaosa kansanedustajista ei halua tätä korotusta.

Vierailija
7/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kansanedustajilla sitten ole oikeutta kieltäytyä korotuksista? Miten nuo korotukset siis ylipäänsä tehdään, kuka niistä päättää?

Vierailija
8/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tästä muuten ylipäätään päättää? Tai kuka sitä ehdottaa ja panee vireille? Hyväksytetäänkö se eduskunnassa vai mitä ihmettä? Tiedän, että voisin googlata, eikä tämä ole suoraan kysymys sulle, mutta alkoi kiinnostaa, ja jos joltakin löytyy faktatuetoa, tulisi päivitettyä muidenkin mammojen tietoutta samalla. :)

Vierailija
9/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kansanedustajilla sitten ole oikeutta kieltäytyä korotuksista? Miten nuo korotukset siis ylipäänsä tehdään, kuka niistä päättää?

Se kansanedustaja, joka kieltäytyy korotuksesta, saa minun ääneni ensi vaaleissa.

Vierailija
10/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan opiskelijoilta ja annetaan kansanedustajille palkankorotus samalla rykäisyllä.

Niin härskiä, että vetää hiljaiseksi.

Eduskunnan palkkiotoimikunta on päättänyt kansanedustajien palkkion korottamisesta.

Kansanedustajan palkkio on ollut viime vuoden maaliskuusta alkaen 6380 euroa kuukaudessa.

Korotus on 0,43 prosenttia eli noin 27 euroa.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kansanedustajien-palkkion-n…

Vierailija
12/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajat nostivat ennen itse palkkojaan. Koska kansa vikisi asiasta, laitettin joku toimikunta joka niitä palkkoja voi nostaa. Tällöin kansanedustajat voivat esittää marttyyreita, eivätkä menetä ääniä.

Vierailija
13/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001157976.html

Kylläpä siellä nyt äimistellään joukolla kun kansa älähti --mutta raha kelpaa kyllä.

Vierailija
14/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kansanedustaja, joka kieltäytyy korotuksesta, saa minun ääneni ensi vaaleissa.

Eli liittyt  nukkuvien puolueeseen?

Kuka noista kansaa edustaa.

Vierailija
15/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ne palkkiot ovat jääneet jälkeen muun maailman palkkioista!?

Vierailija
16/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20€ on mun viikon ruokabudjetti.

T. opiskelija

Niin meidänkin. T. työkyvyttömyyseläkeläinen ja työtön puoliso

Vierailija
17/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ne palkkiot ovat jääneet jälkeen muun maailman palkkioista!?

Tämä on samanlainen huuhaa-vedätys kuin sekin, että suomalaisten (valtion)yhtiöiden johtajille pitää maksaa erinomaisen suurta palkkaa, koska karkaavat muuten ulkomaille.

Eipä ole ollut kysyntää suomalaisilla , valtion tai yksityisen puolen johtajilla ulkomailla.

Vierailija
18/18 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te tosiaan että olisivat halunneet ton kahenkympin korotuksen tietäen että mikä paskamyrsky siitä nousee?!

Ja sehän oli ihan satavarma että nousee. Ja pitääkin nousta. Mutta he eivät varmasti ole tätä naurettavaa korotusta itselleen järkkäilleet. Eihän tuolla korotuksella ole mitään merkitystä säästöihin, mutta onhan tämä periaatekysymys! Jokainen kansanedustaja varmaan luopuisi tuosta jos voisi. Ja jotain vois sille tehdä, että voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme