Olen maksanut liitonmaksuja väärin!
Olen siis maksanut 1,5% väärin, nettopalkastani laskenut tuon 1,5% EN bruttopalkasta.. Eivoi muuta sanoa kun voi v****! Vaikuttaako tämä nyt mahdollisen ansiosidonnaisen saamiseen?
Kommentit (24)
Miten pitkältä ajalta? Voithan soittaa liittoon ja kysyä, jos maksaisit nyt liian vähän maksamasi osan. Jos jäät työttömäksi, niin kyllä he siinä huomaavat, että maksu ei täsmää bruttopalkkaan.
Multa perivät vastaavassa tilanteessa puuttuvan osan suoraan siitä työttömyyskorvauksesta. Olin toki yhteydessä ensin liittoon ja sain sovittua asian niin. Ja mulla oli epähuomiossa jäänyt lähes puolen vuoden maksut kokonaan maksamatta, kun luulin palkanlaskijan hoitavan sen.
Puolelta vuodelta olin maksanut väärin. Onnistuuko se sillälailla, että maksan puuttuvan osan takaisin? En voi käsittää, miten tässä on päässyt näin käymään
ap.
Ota yhteyttä liittoon suoraan ja kysy paljon puuttuu.
En usko, että on mitään ongelmaa maksaa takautuvasti jäsenmaksuja liitolle. Itsekin olen joskus maksanut yli puolen vuoden maksut takautuvasti kerralla ja se oli liitolle täysin ok. Tietysti soitat liittoosi ensin ja sovit asian heidän kanssaan.
Liity ytk:oon ja lopeta ay-mafian veronkierto.
Vierailija kirjoitti:
Liity ytk:oon ja lopeta ay-mafian veronkierto.
T. EK, joka haluaa purkaa työehtosopimukset ja saada halpatyövoimaa
Liitto ei työttömyysturvaa sulle tarjoa, vaan kassa, joten vain kassan jäsenmaksun ajantasaisuudella on väliä päivärahan kannalta. Soita kassaasi tänään.
joo mulle soitti eilen et puuttuu 119e jäsenmaksuja, kysy et haluanko lasku mite postiin vai s-postiin
sanoin et pistä sähköpostina ja maksoin heti pois tällä viikolla varmaa jo rahat tilillä :)
kuka niitä jaksaa laskea paljo pitäs joka kuukausi maksaa vaan maksan aina sen 30e pittää varmaa vähä lisätä summaa tulevaisuudessa
Ei ole pakko kuulua liittoon vaan voi kuulua vain kassaan mikä on huomattavasti halvempaa.
Esim. mies kuuluu inssiliiton kassaan.
Multa on jääny viime vuoden lomarahat laskematta tuloihin ja niistä en ole jäsenmaksua maksanut.. Onkohan mahdollista vielä ja vaikuttaakohan tämä lakkoavustuksen saamiseen vai tuleeko lähtö liitosta? Täytyy maanantaina soitella JHL, mutta jos joku sattuisi tietämään niin olis kiva!
1,5% liittomaksuja kuukausipalkasta? Aivan hirveä summa. Tuohan on vuodessa reilusti yli tonnin.
Miksi ihmeessä maksaa liitolle. Työttömyyskassa on 70 vuodessa ja sillä saa saman turvan
Vierailija kirjoitti:
joo mulle soitti eilen et puuttuu 119e jäsenmaksuja, kysy et haluanko lasku mite postiin vai s-postiin
sanoin et pistä sähköpostina ja maksoin heti pois tällä viikolla varmaa jo rahat tilillä :)
kuka niitä jaksaa laskea paljo pitäs joka kuukausi maksaa vaan maksan aina sen 30e pittää varmaa vähä lisätä summaa tulevaisuudessa
Kirjaudu työttömyyskassasi sivuille. Siellä pitäisi olla laskuri, johon syötät vain kuukauden bruttopalkan ja saat suoraan maksettavan summan. Maksaminenkin onnistuu helposti sitä kautta.
On kyllä aikamoinen laiskuuden huippu, jos ei jaksa laskea yhtä prosenttilaskua.
IL:ssä on kiinteä maksu palkasta riippumatta, eikö muissa liitoissa ole? Toki toisilla se on osuutena enemmän palkasta ja toisilla vähemmän. Taitaa olla jotain 35 euroa/kk, jos oikein muistana, vaihtelee sen mukaan minkä alueen jäsenyhdistykseen kuuluu.
asfdfdfsdf kirjoitti:
YTK on työanantajien rahoittama.
Eikö ole.
Vierailija kirjoitti:
Multa on jääny viime vuoden lomarahat laskematta tuloihin ja niistä en ole jäsenmaksua maksanut.. Onkohan mahdollista vielä ja vaikuttaakohan tämä lakkoavustuksen saamiseen vai tuleeko lähtö liitosta? Täytyy maanantaina soitella JHL, mutta jos joku sattuisi tietämään niin olis kiva!
Oisko tietoa? 😊
Anyone?