Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli huono omatunto kun katsoin Armanin kodittomat-jaksoa kaupungin vuokrakämpässäni :(

Vierailija
13.04.2016 |

Jonka sain 2 päivää hakemuksen laittamisen jälkeen. Halusin oman yksiön muuten vain opiskelujeni ajaksi Helsingistä, kun opiskelija-asunnoista ei yksiötä irronnut. Ja tuo koditon kahden lapsen äiti ollut Helsingin kaupungin asuntojonossa jo yli 20 vuotta ja minä saan asunnon kahdessa päivässä :( Pisto sydämessäin...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tunne syyllisyyttä. Olen itsekin opiskelija ja tiedän, että meillä opiskelijoilla ei asiat niin hyvin ku luullaan. Mitään takeita tulevaisuudesta, plus tuet loppuu.

Monesti ihmiset sörssineet omat asiansa vaikka tv:ssä sanotaan muuta. Ite sain yksiön pienemmöstä yliopistokaupungista ja tiedän toki Hesan asuntopulan.

Sossut sen siellä päättäneet ja nauti elämästä (ja koulusta! )

Vierailija
2/5 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on laajempi kuin yksi asunto ja yksi ihminen. Et ole siitä vastuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni se pisto on merkki omastatunnosta, yhteisöllisyyden-  ja oikeudenmukaisuudentunnosta. Tuskin sen takia annat asuntosi pois tai edes tuolle äidille. Se pisto on hyvä merkki ja antaa uskoa tulevaisuuteen. Tuo kakkoskommentti taas ei anna uskoa tulevaisuuteen vaan merkki kasvavasta itsekkyydestä. 

Vierailija
4/5 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa tunnet omantunnonpistoa. Jos tuo nainen oikeasti haluaisi asua lapsiensa kanssa saman katon alla, niin taatusti kelpaisi asunto mistä tahansa kaupungista

Vierailija
5/5 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas tajua, kuinka Suomessa voi vasten tahtoaan jäädä kodittomaksi. Kämppiä ja kaikennäköisiä tukimahdollisuuksia on vaikka muille jakaa, joten vaikkei varsinaista vuokrakämppää onnistuisi saamaan, niin ihan hyvin luulisi pystyvän esim. jossain hostellissa elämään. Kaipa jotain hostelliasukkiakin voisi tavallaan kodittomaksi kutsua, mutta ohjelmassa annettiin ymmärtää, että kodittomat on tyyliin poikkeuksetta jotain roskiksissa asuvia henkilöitä jotka yhteiskunta on pettänyt tavalla tai toisella. 

Enkä tajua sitäkään, miksi kukaan kämpässä asuva tuntisi mitään pistoja sen takia, että hänellä menee paremmin kun jollain muulla. Ihan kun se olisi kämpän saaneen vika. Onhan se harmi, ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin kun mulla,  Suomessa tai muualla maailmassa, mutta se ei ole minun vikani niin turhaan minä sen vuoksi itseäni sättisin.