Down -riskiluku
Jos esikoista odottaessani tuo riskiluku oli 1:60 000 (olin 30v)
Ja nyt toista odottaessani 1:15 000 (33v), mistä tuo rajumiutos johtuu?! Siitä, että olen 3 vuotta vanhempi?
Kommentit (6)
Iästä ja niskaturvotus on voinut nyt olla vaikka 0.1 millin verran suurempi. Joka tapauksessa sulla on todella pienet riskiluvut ollut ja on tämä uudempikin! Mulla oli muistaakseni 1:1000 vaikka olin vasta 22-vuotias eikä mitään suurempaa turvotusta.
AI niin, ekassa turvotus oli 0,9 & nyt 1,1.
Ap
Down ei ole mikään riski eikä kauhistus. Joutaisi poistaa moiset seulat ja käyttää ne rahat tarpeellisempiin asioihin.
Miksi te noita lukuja tuijotatte? Ei mulle ole ikinä tuollaisia edes kerrottu, turhaan vaan tulee odottajille hermoilua, ja monesti on niinkin, että lapsi on silti ihan terve, menee raskausaika pelätessä. Luotan siihen, että rakenneultrassa nähdään tärkeimmät rakenteet, jos jotain selkeää vikaa näkyy niin sitten edetään kulloisenkin tiedon mukaan.
Downin syndrooman ei muutenkaan pitäisi olla mikään kirosana nykypäivänä, he ovat erikoisia, valovoimaisia ihmisiä, ei yksi kromosomi tee elämästä arvotonta. Jos omalle kohdalle sattuisi, en surisi asiaa.
Johtuu mm. iästäsi. Riskiluvut on katsottu kaikista vaikuttavista asioista. Itse olin 20v ekaa odottaessa ja riskiluku oli 1:115, sillä verikokeiden muutamissa arvoissa oli häikkää ja niskaturvotus oli vähän alle 3mm. Terve lapsi tuli.