Liikkeet
En löytänyt hakutoimintoa näiltä uusilta sivuilta, joten kyselempä uudestaan vaikka asiasta varmaan on puhuttu aikaisemminkin.
Minulla on rv kasassa 17-18 (virallisesti 18, omien laskujeni mukaan 17+, koska tiedän kohtuu tarkasti hedelmöityshetken), mutta liikkeitä ei vain vielä tunnu? Kohtu on minulla eteenpäin kallistunut ja istukka takaseinämässä. Välillä olen tuntenut jotain "möyrinnän" tapaista, mutta ei mitään sellaista kuin ensimmäisestä raskaudesta tunsin ja katsoin vanhaa neuvolakorttia ja siellä oli, että vk 18+1 oli liikkeet tuntuneet ekasta.
Miten muilla on ollut, huoli alkaa täällä olemaan jo kova?
Kommentit (4)
Mulla ainakin alkoi tuntua liikket vasta 20+ viikolla ja silloinkin tosi vaimeina. Ja sit saatto vielä olla päiviä ettei mitään tuntunu. Huolestuin toki silloin itsekin mut nlan terkka sanoi et noi ajat vaihtelee tosi paljon. Toiset tuntee jo 13 vkolla ja toiset vasta reilusti yli 20.. Mut tosiaan jos mieltä painaa niin käy vielä tarkistuttamassa neuvolassa et kaikki ok. Onnellista odotusta!
Mulla ainakin alkoi tuntua liikket vasta 20+ viikolla ja silloinkin tosi vaimeina. Ja sit saatto vielä olla päiviä ettei mitään tuntunu. Huolestuin toki silloin itsekin mut nlan terkka sanoi et noi ajat vaihtelee tosi paljon. Toiset tuntee jo 13 vkolla ja toiset vasta reilusti yli 20.. Mut tosiaan jos mieltä painaa niin käy vielä tarkistuttamassa neuvolassa et kaikki ok. Onnellista odotusta!
Mulla menossa kolmas raskaus ja olin huolissani kun liikeeitä, en sitten minkäänlaisia tuntenut kuin rv 21. Ekasta tunsin liikkeet noin viikkoa aikaisemmin ja tokasta rv 17+. Nyt tässä kolmannessa raskaudessa istukka on edessä ja se vaimentaa liikkeitä tehokkaasti, mutta kyllä silti huolestutti kun mitään ei tuntunut.
Mutta sitten rv 21 liikkeet alkoivatkin tuntua oikein kunnolla ja monta kertaa päivässä. Varmaan sinäkin tunnet liikkeet bviimeistään muutaman viikon kuluttua.
Onnea odotukseen:)
-Tiziana rv 25+3
Itse odottelen toista ja liikkeet alkaneet jo 13+ vkoilta tuntumaan, tosin "muljuntaa" alussa. Nyt tuntuu päivässä 1-2 kertaa potkuja, mutta aika hiljaistahan se on vielä. ( tosin ultrassa oltiin jo alku-ultrassa viikon edellä arviota...)
Ajattelin kyllä itse sijoittaa kotidoppleriin, jolla kuunnella sydänääniä.
Mutta vaihteleehan se, miten liikkeitä tuntuu. Onko sydänäänet kuunneltu milloin? Ainahan neuvolaan voi olla yht, jos huolettaa..
viikkoja siis nyt 16+6 itselläni