Mitä laitat leivän päälle?
Tuli tuosta toisesta leipäketjusta mieleen.
Millainen on sun perusvoikkari?
Itse syön yleensä ruisleipää, jonka päälle vähärasvaista oivariinia, salaatinlehti, kinkku ja kurkku. Joskus harvoin käytän juustoa.
Kommentit (15)
Useimmiten graavilohta ja aiolia. Joskus saatan laittaa päälle katkarapusalaattia ja mätiä.
Mitä kaapista lötyy/ mitä huvittaa. Joko pelkästään oivariinia, tai sen lisäksi useimmiten juustoa. Joskus juuston lisäksi kinkkua ja kurkkua tai suolakurkkua. Maapähkinävoi käy myös monen leivän päälle, samoin muussattu avokado sitruunalla, suolalla ja pippurilla. Kananmunasiivut tai munakokkeli on myös aika yleinen leivänpäällinen.
Margariinia, kinkkua, juustoa. Joskus hummusta. Nyt olen löytänyt sen rahkariinin ja tykkään siitä. On jäänyt kinkut ja juustot leivän päältä pois.
voita ja 23% edamia, joskus myös rasvaisinta emmentalia. 1-3 ruisleipää päivässä. Ruisleivästä ei nykyään muu käy, kuin juureen leivottu. Uskomaton makuero verrattuna näihin Suomen suosituimpiin.
Margariini.juusto.lauantaimakkarasiivu.vaaleata leipää.nämä meni ihan vinksalleen
Oivariini, salaattia, juustoa, tomaattia, kurkkua ja paprikaa.
-Oivariinia, salaatinlehti, juustoa ja tomaattia
-Oivariinia, salaatinlehti, metwurstia ja paprikaa
-Oivariinia, keitettyä kananmunaa, suolakurkkua
Tai joku muu hyvä yhdistelmä.
Ruisleivän päälle salaattia, naudanlihaleikkelettä, kurkkua ja ihan hippasen (paprika)majoneesia! Namii!
Ruisleipä, ohuelti voita, juustosiivu ja sen päälle suolaa (mulla on liian alhainen verenpaine), tai täysjyvä paahtoleipäsiivu ja banoffeecurdia. Äsken söin hapankorppua ja sen päällä Kaltbach juustoa. Joskus suolaliha ja maustekurkku on leivän päällä myös hyvää.
Jos syön leipää ruuan kanssa en laita päällistä
Paahdetulle ruisleivälle avokadoa, tomaattia, salaattia ja savulohta. Tämä siis joskus viikonloppuisin tavallaan brunssina jos tulee nukuttua lounasaikaan asti.
Tavallisin yhdistelmä on vaalea leipä (kun ei täältä hitto vie muuta saa), sen päälle salaatinlehtiä, balsamicoa ja kalkkunaleikettä. Lautaselle viereen lisäksi kirsikkatomaatteja ja joskus suolakurkkua.
Lidlin paistopisteeltä juusto- tai ruisrusticosämpylä salaatilla, kinkulla ja tomaatilla ja kurkulla :)
Ruisleipää, voita ja lihahyytelöä.
margariini, juusto, tomaatti :)