Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AP:lähestymiskieltoko

Char
12.04.2016 |

Hei ap, jolla on väkivaltainen puoliso

minulla on oma, vaikea kokemus. Ex-miehellä oli "narsistisen ongelmahäiriön piirteitä" (lääkärinlausunto, ei oma tulkinta), jotka eivät todellakaan ilmenneet suhteen alussa. Itse sairastuin suhteessa vakavasti kliiniseen masennukseen.

Kun suhteen alkuaikoinakin oli paljon "omituisia" tilanteita, ahdistuin ja aloin itkeskellä, hakeuduin psykiatrille. Tiesin etten ole oma itseni, vaikken ymmärtänyt suhteen vahingollisuutta. Olin vielä rakastunut, ja selittelin exän käytöstä hänen vaikeilla entisillä parisuhteillaan, lapsuuskodin ongelmilla, jne - ymmärsin ja ymmärsin, annoin anteeksi kaikki ilkeydet, lopetin pari ystävyyssuhdetta, joita hän ei hyväksynyt, jne. - Alkoholilla ei ollut sijaa hänen käytöksessään. Minun harvat viinilasilliset sen sijaan kohottivat kulmia ja syyllistivät

Jatkoin suhdetta vielä senkin jälkeen kun selvisi että hänellä (tunnettu ja arvostettu historian professori) oli vaimo kotimaassaan Amerikassa. Josta hän eroaisi. Vuodet kuluivat, ei eronnut. Asetin aikaraja erohakemukselle, ja sitten päätin suhteen. - En koskaan uhoa turhia, se pitää ymmärtää minun tarinastani.

Päädyttiin siihen, että kun olin lopettanut rakkaussuhteen, ystävyyssuhdekaan ei toiminut - ja silloin se vainoaminen alkoi!

- En voi tarpeeksi täsmentää, miten tärkeää Sinun on nyt olla valppaana, ap!!! Tilanne on jo eskaloitunut, et selviä kauniisti puhumalla...

Ohjeet Tässä:

Et vastaa mihinkään puheluun, tekstariin jne, etkä avaa avaa ovea, jos et tiedä kuka kellonpimputtaja on. Kutsutut vieraat soittavat ovelta.

Onko sähköposti? Jos on, lähetä viesti, että "yksiselitteisisesti ja ehdottomasti kiellän sinua ottamasta mitään yhteyttä minuun. Muuten otan yhteyttä juristiin lähestymiskiellon hakemiseksi". Ei mitään muuta. Ei toivotuksia, ei terkkuja - nimi alle. On tärkeää!

- Tämä pätee oikeudessa!!!

En tiedä puhelusta, se on tapauskohtainen, ja sana sanaa vastan...

Eli koeta saada printti tai tekstrari OMASTA sanomisestasi, minkä jälkeen et tosiaan vastaa hälle mitään. Vaikka se uhkaisi syödä sun kissan... Ei mitään yhteyttä, ei puhetta - jos se kohtaa sut kadulla, et sano muuta kuin "lopeta", ja jatkat matkaa. Jos se seuraa, soitat poliisit. - SE on oikeasti ainoa keino!

Ota yhteyttä psykologiin ja lääkäriin. Saat heiltä valaehtoiset todistukset siitä, että asiasi on oikea myös lain puitteissa. Että kärsit tilanteesta, pelkäät, jne,

- Ja nyt tärkeintä: sen sun yksiselitteisen ilmoituksen jälkeen et vastaa mihinkään. Sanot siinä yhdessä ja samassa viestissä että haet seuraavaksi lähestymiskieltoa, jos minkäänlainen kosketus jatkuu.

Lähestymiskiellosta eksällesi ei tule mitään harmia: siksi sen saa ilman poliisitutkintaa, jos sen pyytää. Ja todisteet riittävät. Siitä ei jää merkkiä rikosrekisteriin, jos se tyyppi on kunnolla - ja siksi sun pitääkin olla valpas!

Näillä perusteilla saat sen kiellon. Hae sitä, ennenkuin muutat itsesi ja lapset mihinkään. - Kerro lääkärille, ihan kelle vain, miten ahdistunut olet, ja mistä, Pyydä todistusta oikeudenkäyntiä varten (tässä kohtaa auttaa miten hätääntyneempi olet; se ettet uskalla mennä ulos on hyvä asia, kiellon kannalta. Kerro re se, ettet uskalla liikkua ulkona - älä kaunistele asioita!)

Jos näet pelottavia unia, tai palaat kotiin kaupungilta kun pelkäät että se tyyppi vainoaa siellä, tai tarkastat koko kodin, kun se ehkä on vaatekaapissa tai suihkuverhon takana - Itse tein välillä tuota kaikkea. - Kun exällä oli ollut avain kotiin, aloin miettiä että jos se ottikin kopion.

Tai kyyristelet kylppärissä 3. kerroksessa, ja soitat itkuisena siskolle, kun exä hakkaa etuovea - se oli mulle se pohjakosketus.

Ikinä koskaan enää en kyyrötä kylppärissä ja pelkää!! Otin seureaavana aamuna yhteyden julkiseen oikeuspalveluun, googleta oma toimistosi. Sain pian ajan juristille, erittäin kohtuullisella hinnalla. Ja kaiken keskustelun jälkeen sovittiin (kun hän oli ensin tarjonnut mulle naisjuristia, kun varsinkin niihin kirjeisiin liittyi niin paljon seksuaalista materiaalia, kirjallista, ja miehen puolesta), että haluan jatkaa hänen kanssaan.

No se miesjuristi jo tiesi kaiken, ja vaihtaminen sukupuolen takia naisjuristiin olis ollut hölmöä. Plus että J. oli niin turvallinen, hellä ja ammattimainen yhtä aikaa...

Eli siis sovittiin että kattellaan. Kului reilu vuosi, ja taas alkoi meilailu. Kun se oli jatkunut toisen vuoden, enkä ollut vastannut mihinkään - ja sinä aikana Exä oli silloin silloin päälle 70-v äidilleni lähtenyt kirjeitä, kuvia paikoista, joissa olimme harrastaneet seksiä, pyyntöjä puhua miehen puolesta - ja siis mies oli naimisissa. Edelleen. - Mutta taas eroaisi, jos vain suostuisin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelunavaus on aina hyvä, kun se aloitetaan tervehtimällä itseään.

Vierailija
2/3 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva kun torppasit.

Miten te selitätte sen, että sivuutatte asiallisen asian. Kuten perheväkivallan?

Nyt en ehdi enää tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko se bloggaaja?