Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummelit, argh!!

Vierailija
12.04.2016 |

Alapeukkuja ropisee varmaan mutta aivan sama, pakko päästä purkautumaan.

Minulla on henk.koht. ongelma vanhempien, minulle tuntemattomien, rouvien (80+) kanssa. Ei tietenkään kaikkien, mutta jotenkin minun kohdalleni osuu aina nämä ruuhkamummot ja tiuskijat.

Esimerikki 1. Väsyneenä töistä, suoraan kauppaan että pääsee kotiin tekemää ruokaa perheelle yms. Kaupassa on myös muita samassa tilanteessa olevia, eli jonot on pitkät ja on ruuhkaa. Silloin myös mummelit heräävät päiväuniltaan, ja päättävät että NYT menen kauppaan tungeksimaan muiden mukana! Aikaa olisi koko päivä, mutta ei. Sinne pitää mennä juuri silloin kun työssäkäyvätkin menevät. Ja lähikaupassa ne on aina ne samat mummot!! Jaarittelevat kassaneidin kanssa vaikka kuinka pitkään, laskevat kolikoitaan viisi minuuttia, kassaneiti tarjoutuu auttamaan, mutta EIEIEI kyllä rouva itse!

"Jos ovat yksinäisiä" ei ole mikään selitys, paremmin sitä ehtisi kassan kanssa turista silloin kun ei ole hävyttömän pitkää jonoa takana.

Esimerkki 2. Mummoihminen on tärkeämpi, arvovaltaisempi ja samaan aikaan avuttomampi, kuin me muut kuolevaiset. Häntä pitää auttaa ja ymmärtää ja palvoa ja vaalia, mutta hän saa tiuskia, ajaa kantapäillesi ostoskärryn kanssa, ja häntä ei saa pyytää ystävällisestikkään siirtymään kun hän tukkii käytävän.

Totean lopuksi vielä että tätä ongelmaa minulla ei ole vanhojen pappojen kanssa, vaan näitä ruuhkatukkoja ja äksyilijöitä esiintyy enemmän vanhojen naisten keskuudessa. Ja vielä muistutuksena mummopuolustajille, ei tietenkään koske kaikkia!

Huomioikaa ympäristöänne! (Koskee kyllä teinejä ja esiteinejäkin jos nyt kunnolla yleistetään tätä teiden tukkimista)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjee minkä pituinen purkaus! Hups

Vierailija
2/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan halua kinata asiasta kanssani? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat asiat ärsyttää muakin.

Vierailija
4/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla :D

Vierailija
5/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kinata tänään. Jotenkin semmonen päivä että tuo pappa kahvilassa -juttu iskee paljon paremmin kuin mummokina.

Vierailija
6/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein nyt osaa samaistua ongelmaasi. Minä taidan olla sellainen mummo-pappa-magneetti. Juttelen useinkin esimerkiksi kauppareissulla tuntemattomien vanhusten kanssa. Joskus kiireessä vain hymyillään, joskus jutellaan pitempään. Äksyjä ihmisiä löytyy varmasti kaikista ikäluokista. Ja minusta vanhukset saa mennä kauppaan silloin kuin heille itselleen sopii.  Täällä on joskus aiemmin närkästytty, kun vanhukset ovat niiden tiellä. jotka haluavat kiireessä käydä aamulla kaupassa ennen töihin menoa. Jotkut ovat todella vihaisia, kun eläkeläiset ilkeävät tulla kauppaa työssäkäyvien lounasaaikaan ja nyt pitäisi pysyä pois myös iltapäivisin. Että tällaisia huomiota ympäristöstäni!

Vierailija
7/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisia kokemuksia. Mummelit ruuhka-aikaan nousemassa pysäkiltä bussiin. Minä minä kompurajalka ensin - muut ihmiset antavat kohteliaasti mummeleiden etuilla. Kun matkakortti on leimattu, alkaa istumapaikkojen tähystys, joka tehdään siinä kuljettajan vieressä paikallaan ja muiden tukkeena seisoen. Sitten lähdetään kaikessa rauhassa ähkien ja puhkuen eteenpäin ja samalla vielä pysähdellään vapaina olevien istuinten kohdalla tyyliin, menisinköhän minä  tähän vai menisinköhän minä tuohon. Kun sitten mummelit on saatu viimein istumaan ja muutkin matkustajat kyytiin,  bussi lähtee matkaan 5-10 minuuttia myöhässä aikataulusta. Jossakin matkan varrella mummelit haluavat jäädä bussista pois, ja kun bussi pysähtyy pysäkille, mummelit nousevat penkiltään ja taas alkaa se rauhallinen ähkivä ja puhkiva kävely ovelle. Sitten täytyy varovasti kokeilla kumpiko niistä kompurajaloista kantaa, että päääse bussista ulos. Kun mummelit on saatu turvallisesti maan pinnalle, bussi on jäänyt aikataulusta jälkeen yli 15 minuuttia, ja oma jatko yhteys on jo mennyt.

Vierailija
8/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mummojen ja vaarien täydellinen kaupassakäyntiaika olisi 10-11 ja 14-15! Sopisi minulle kyllä mainiosti! Mutta ei sen puoleen, kyllä minäkin osaan rupatella vanhusten kanssa, en vain ruuhka-aikaan.

Vierailija
9/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun sä olet mummoiässä, niin noudata sitten niitä sääntöjä, mitä tuossa tekstissäsi latelit.. 😁

Vierailija
10/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samantapaisia kokemuksia. Mummelit ruuhka-aikaan nousemassa pysäkiltä bussiin. Minä minä kompurajalka ensin - muut ihmiset antavat kohteliaasti mummeleiden etuilla. Kun matkakortti on leimattu, alkaa istumapaikkojen tähystys, joka tehdään siinä kuljettajan vieressä paikallaan ja muiden tukkeena seisoen. Sitten lähdetään kaikessa rauhassa ähkien ja puhkuen eteenpäin ja samalla vielä pysähdellään vapaina olevien istuinten kohdalla tyyliin, menisinköhän minä  tähän vai menisinköhän minä tuohon. Kun sitten mummelit on saatu viimein istumaan ja muutkin matkustajat kyytiin,  bussi lähtee matkaan 5-10 minuuttia myöhässä aikataulusta. Jossakin matkan varrella mummelit haluavat jäädä bussista pois, ja kun bussi pysähtyy pysäkille, mummelit nousevat penkiltään ja taas alkaa se rauhallinen ähkivä ja puhkiva kävely ovelle. Sitten täytyy varovasti kokeilla kumpiko niistä kompurajaloista kantaa, että päääse bussista ulos. Kun mummelit on saatu turvallisesti maan pinnalle, bussi on jäänyt aikataulusta jälkeen yli 15 minuuttia, ja oma jatko yhteys on jo mennyt.

Hahah :D kiitos vertaistuesta! Tiedän tasan mitä tarkoitat! Ap

Vierailija
11/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun sä olet mummoiässä, niin noudata sitten niitä sääntöjä, mitä tuossa tekstissäsi latelit.. 😁

Siis aivan varmasti noudatan! En minä nytkään maksa ostoksiani miljoonalla 10 centtisellä ruuhka-aikana! Ap

Vierailija
12/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhden kerran kun pienessä liikkeessä mummo tukki koko käytävän kauppakasseineen. Sanoin "anteeksi" ja varovasti hivuttauduin ohi. Mummokos siitä kimmastui ja alkoi rähjätä huonokäytöksisistä nuorista niin että kauppa raikui... Olisi varmaan pitänyt jättää se kohtelias anteeksipyyntö pois..

Vierailija
13/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta, että mihin aikaan sinne kauppaan ängetään. Monilla vanhuksilla tuntuu olevan todella tarkat rutiinit, joista joustaminen vaatii heiltä hirveästi pähkäilyä ja puhisemista. Jos on rutiineja rikkomassa vaikka lääkäriaika jonain päivänä, niin se päivä pitää suunnitella tosi huolella, eikä varmasti voi ottaa mitään muuta ylimääräistä.

Pätee melko varmasti myös tuohon kaupassakäyntiin. Kun se päiväohjelma nyt vaan menee niin, että kauppassa ollaan koko eläkeikä käyty siihen tiettyyn aikaan. Eihän se yhteiskunta sillä tavalla pyöri, että eri aikaan käydään kaupassa kun ennen. Meni ruuhka-ajat miten tahansa

Sekä herttaista että rasittavaa. Terv entinen kotipalvelun likka

Vierailija
14/14 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lottojen tarkistus, uusinta. .argh!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi