Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Berliinin parhaat asuinalueet?

Muuttaja
11.04.2016 |

Olen kolmekymppinen sinkkunainen, työpaikkani tulee olemaan Mittessä. Työajat kaikkea klo 8-1.30 välillä ja tarkoitus liikkua julkisilla. Mitte on ehkä vähän tyyris (pidän kaltmieten rajana 500€), mutta kovin kauas en työpaikastakaan tahtoisi. Neukölln on poissuljettu. Mitä asuinaluetta suosittelisitte?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, etten tiedä nykyisestä hintatasosta, mutta jos voisin itse valita, niin Friedrichshain olisi täydellinen.

Vierailija
2/9 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmensdorf, Schöneberg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinin Munkkivuori

Vierailija
4/9 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että 500 eurolla ei mietitä Berliinin parhaita asuinalueita, vaan yritetään löytää edes joku asunto siedettävän matkan päässä Mittestä ja työpaikasta. Saatan tietysti olla väärässäkin.

Vierailija
5/9 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schönebergissä saa sinkkunainen olla suhteellisen rauhassa, alue täynnä homoseksuaaleja miehiä.

Vierailija
6/9 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että 500 eurolla ei mietitä Berliinin parhaita asuinalueita, vaan yritetään löytää edes joku asunto siedettävän matkan päässä Mittestä ja työpaikasta. Saatan tietysti olla väärässäkin.

Kyseessä on siis kaltmiete, eli perusvuokra ilman mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. :) Mulla on jo jonkinlainen käsitys Berliinin hintatasosta ja tiedän että viidellä huntilla saa kyllä ihan kelvollisen kämpän - ei tietenkään keskeltä kaupunkia tai aivan uusista taloista.

Kiitos kolmelle muulle kommentoijalle, Friedrichshain onkin ollut yksi vaihtoehdoista. Täytyy tutustua Schönebergiin tarkemmin! Länsi-Berliini on toistaiseksi aika tuntematonta seutua, mutta onhan tässä vielä reilu 2 kuukautta aikaa tutustua tarkemmin.

Vierailija
7/9 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea muuttoon! Berliini on mukava kaupunki :-) En asu siellä, mutta käyn silloin tällöin.

Vierailija
8/9 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo pari vuotta, mutta Kreuzbergin alueelta sain heti kaksion ja vuokra vain 350 euroa. Ihan oli tarjontaa enemmän kuin kysyntää. Ehkä tästäkin olisi voinut tinkiä, mutta otin heti. 

Hyvät liikenneyhteydet niin S- kuin U-bahnilla. Lukuisat bussiyhteydet Mitteen. Ihan vain muutama minuutti riippuen tietysti, mihin päin Mitteä olet menossa. 

Kreuzberg on sellainen "huono". Paljon mamuja, mutta pelko pois. Suosittelen siis tätä. Ei mitään ongelmia ollut nuorella naisella. 

Skinit ovat aika hurjan näköisiä saksanpaimenkoirineen. Mutta mitäpä minulla suomalaisen "arjalaisena" naisena heistä olisi ollut pelättävää. 

Vierailija
9/9 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viimeisin Vierailija. Mulla ei ole jostain syystä sattunut Kreuzbergin mamut silmääni, toisaalta en ole kovin etelään sielläkään eksynyt. :) Hermannplatzilla oli jo vähän liikaa mamuja ainakin ilta-aikaan. Tai no, varmasti ne on enmmän kantaväestöä jo kuin minä muuttajana. :D

Ja Berliini on tosiaan mukava kaupunki! Mietin sen ja Hampurin välillä, mutta nyt natsasi duunien suhteen Berliiniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän