Kummitädin lahja teini-ikäiselle pojalle: leijonariipus :/
Menin ihan lukkoon siinä kun lahjat avattiin enkä sanonut mitään. Me ei kyllä olla mikään leijonariipus-perhe, kummitäti tosin asuu maalla joten kai on pakko yrittää ymmärtää. Mutta mitäs nyt?
Kommentit (19)
Ei varmaan mitään nyt. Aina ei lahjat osu kohdalleen.
Miten kummitädin arvomaailma voi tulla yllätyksenä?
Mikä vika riipuksessa on? Tykkäsikö poika?
Mahtoiko kummitäti edes ymmärtää mitään piilomerkityksiä tuon riipuksen takana.
Kiitätte kauniisti ja kummitädin poistuttua paikalta juttelet pojan kanssa, että tietäähän hän millaisia merkityksiä riipuksella on ja mitä hän sillä viestittää, jos käyttää. Fiksu tyyppi jos on, jättää riipuksen kaappiin.
Natsi! Sun pojasta tuli sitten natsirasisti! Eikö teitä hävetä?
Tuo on oikein hieno ja isänmaalliselle pojalle sopiva lahja!
Voi hyvää päivää näitä viher-vassaripellejä! Heti ahdistaa, kun kuulevat, että jonkun poika raasu on saanu leinojariipuksen ja vielä kummitädiltä. Kauheaa! Apuaa! Nyt on heti lähdettävä naismaisen poikaystävän kanssa barrikaadeille kiljumaan yhdessä palestiinalaishuiveja heilutellen NATSISIKAA, RASISTII, IDIOOTTII, MISOGYYNII, IMBESILLII...
Otan osaa. Voiko kummiuden irtisanoa? Itse en kutsuisi "lahjan" antajaa jatkossa ystäväksi tai perheystäväksi.
Ehkä kannattaa kuitenkin jutella ja selvittää oliko lahjavalinta tehty pelkästään ajattelemattomuuttaan vai ihan tietoinen harkittu teko. Valinnallaan ei kuitenkaan mitenkään tunnu kunnioittavan teitä lapsenne kummiksi valinneita vanhempia.
Kannattaa pitää erikseen juhlat maaseudun sukulaisille ja sitten lähemmille tuttaville. Ei tarvitse hävetä muiden edessä kun maalaiset törttöilee. Ovat kovin rakkaita sukulaisia minullekin, mutta eivät nyt vaan ole mitään fiksua porukkaa valitettavasti.
Sehän on kiva lahja pojalle :) Meillä oli yläasteella luokkasormuksena leijonasormus. Leijonasymboli on myös jääkiekkomaajoukkueen paidassa, tänä vuonna isompana kuin ennen.
Ainut mikä minua harmittaa leijonakuviossa, että "juntit" pukeutuvat siihen ihan liikaa. Minua ei kiinnosta, jos se on jonkun mielestä r*sistinen, sillä sitä se ei ole. Herran jestas, ei se mikään hakaristi ole!
Voi luoja, toivottavasti mun äitini ei tuo meille samaa lahjaa yo-juhliin. On vähän samantapaista juttua ollut viime aikoina ja menee yli mun ajatusmaailman.
Miksi ensinnäkin leijonariipuksen pitäisi olla jokin poliittinen viesti? Se on suomalaisten vanha symboli, eikä liity päivänpolitiikkaan mitenkään. Hysteria on mennyt näissä asioissa ihan liian pitkälle.
Otetaan rakkaan Suomemme tunnukset taas normaaliin käyttöön! Niitä ei saisi jättää äärirymien politisoinnin välineiksi.
Kaikkein nolointa on tulla itkemään asiaa tällaiselle palstalle. Myykää vaikka riipus, mutta onko harmitusta nyt pakko kaikille mielensäpahoittajille kuuluttaa.
Minua vituttaa, että rasististen idottien takia kukaan ei voi kantaa hienoa korua.
Kaikesta sitä voikin pahoittaa mielensä kun oikein tahtoo elämästä vaikeaa, nyyh :D Kiitos päivän nauruista!
Et oo tosissas.