Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä opiskelija joka jäit ilman kesätöitä, miten kesä menee?

Vierailija
10.04.2016 |

Mulla tilanne se, että teen puhelinmyyntityötä, josta saan 300-400 euroa kuukaudessa. Valitettavasti ei ole muuta työtä. Tukikuukausia on yksi syksylle, enkä opintopisteiden perusteella saisikaan kesätukea. Jotain kun keksis puhelintyön lisäksi mistä sais muutaman satasen, niin pärjäis ihan ok. Miten muilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa...ryöstelen koko kesän

Vierailija
2/7 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen ja nostan yhen kuun opintotuen, saan muutamia satasia osa-aikasesta työstäni ja sit muuten lomailen ja elän säästöillä. Onneks on pienet elinkustannukset ja säästöjä on kertynyt koska viimeset viis kesää töitä on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on sanottava, että tämän kesän osalta en vielä työllisyystilannettani tiedä. Olen sen verran onnellisemmassa asemassa kuin suurin osa muista opiskelijoista, että näin valmistumisen kynnyksellä voin hakea jo vakituisempaakin työtä kun vain kesätyötä, joten minulla on pelivaraa ehkä enemmän, kuin pelkillä kesätyönhakijoilla, minun ei tarvitse työnhakuani rajoittaa vain tähän kevääseen.

Mutta olen kyllä opintojeni aikana ollut jonakin kesinä työtön. Mitenkö on kesä mennyt silloin? No pääosin hengaillessa ja oleskelemisessa. On toki sellaisina kesinä ollut huoli toimeentulosta ja siitä, ettei työkokemus kartu, tosin toimeentulon osalta on kuitenkin aina jokaisesta kesästä "hengissä selvitty". Plussapuolena toki on niissä kesissä ollut se, että on voinut valvoa ja nukkua pitkään ja on vapaa-aikaa ollut koko kesä, jolloin on voinut tehdä kaikkia itselle mukavia asiota. Joinakin kesinä olen tosin onnistunut jonkin verran opintoja myös tenttimään ja siten edistämään opintojani, joten aivan pelkkää oleskelua eivät kaikki kesät ole olleet.

Vierailija
4/7 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä vaiheessa voi olla "jäänyt ilman töitä"? Nytkö kannattaa jo luovuttaa hakemisen suhteen?

Vierailija
5/7 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ei edes vielä tiedä onko kesätöitä ensi kesälle tulossa työpaikat ilmoittavat valinnoista yleensä tässä huhti toukokuussa.

No sopisiko sinulle vaikka mystery shopping ?

Mitä alaa opiskelet ? Tarvitsisiko joku alasi yritys kesätuuraajaa ?

Vierailija
6/7 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä vaiheessa voi olla "jäänyt ilman töitä"? Nytkö kannattaa jo luovuttaa hakemisen suhteen?

2 lisää: niin siis totta kai jatkan vielä töiden hakemista. Tässä vaiheessa varasuunnitelma on jo kuitenkin hyvin selkeä koska tilanne vaikuttaa sen verran huonolta.

Vierailija
7/7 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin eka saada kesätöitä ja sen jälkeen yritin vielä epätoivosena kysellä paikoista että ottaisivat edes ilmaseksi työharjotteluun, vaan ei. Omalla alallani on siis hyvin tyypillistä suorittaa nuo pakolliset pari harjottelua kesätöiden muodossa eli ihan palkkaa maksaa, mutta no... ei nyt sitten tärpännyt vielä, edes ilmaseksi työntekijäksi :D 

Otin nyt sitten pari kesäkurssia, kieliä ja vapaavalinnaisia opintoja joita meillä saa opintoihin sisällyttää 15op (siis niin ettei tarvii ehdottomasti tältä omalta ns. pääaineen alalta olla ne kurssit) ja aion nostaa tukea ainakin kesä ja heinäkuulta. Toki jos jostain vielä töitä/harjottelua tarjotaan niin sitten otan ne vastaan :D Kursseille vaan on ilmottauduttava jo tässä vaiheessa, jos niille aikoo mahtua :P