Mitä mieltä siivoojamiehestä?
Kelpaisiko naisille, vai pitääkö olla rahakkaampi ja seksikkäämpi ammatti?
Kommentit (20)
Muuten kelpaa mutta olen itse laitoshuoltaja. On hyvä kun toisella on parempi palkka.
Mun mies omistaa pienehkön siivousfirman, muutama työntekijä ja välillä tekee itsekin erityiskohteiden siivouksia :) Hyvin kelpaa mulle.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin vaikka työtön.
Tätä mieltä oli myös pari tapailemaani miestä, kun nuorena siivosin työkseni. Ihan selvää halveksuntaa työtäni kohtaan, että kyllä se taitaa olla paskapuhetta että miehille ihan sama mikä työ naisella.
Tervetuloa alalle vain. Ei montaa miestä nimittäin ole tullut vastaan.
-laitoshuoltaja-
Hmm. Minusta jokainen ihminen, joka on aktiivinen ja toimelias on arvokkaampi kuin ihminen joka "ylentää"itsensä arvostelemaan toisten tapaa hankkia elantonsa. - Surullista ja harmillista on, että siivojan työn pahimpana kilpailijana pidetään sitä ettei viitsitä tai haluta, kun kuka sitä nyt oikeasti haluaa siivota muiden saati edes omia jälkiään. Mistä tulee esimerkiksi tämä oikeus heittää roskia maahan, teiden ja katujen varsille - Olsiko ollut liikaa, että olisi vienyt ihan roskiin asti.
Tai kuvitellaan,että siivojan toimi on jotain, mitä kuka vain ja missä vain pystyy tekemään... Ja tai paras siivooja olisi näkymätön siivooja, joka siistii ja ylläpitää paikkoja, ikäänkuin ne itsestään tekisivät niin. Suorastaan raivostuttaa nämä nirppanokat, jotka käsittämättömästä syystä kokevat voivansa ylenkastoa, jodenkin alojen, kuten tässä nyt siivojien toimintaa. Mutta niin kai se on, että tyhjät tynnyrit kumisevat kovimmin.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Minusta jokainen ihminen, joka on aktiivinen ja toimelias on arvokkaampi kuin ihminen joka "ylentää"itsensä arvostelemaan toisten tapaa hankkia elantonsa. - Surullista ja harmillista on, että siivojan työn pahimpana kilpailijana pidetään sitä ettei viitsitä tai haluta, kun kuka sitä nyt oikeasti haluaa siivota muiden saati edes omia jälkiään. Mistä tulee esimerkiksi tämä oikeus heittää roskia maahan, teiden ja katujen varsille - Olsiko ollut liikaa, että olisi vienyt ihan roskiin asti.
Tai kuvitellaan,että siivojan toimi on jotain, mitä kuka vain ja missä vain pystyy tekemään... Ja tai paras siivooja olisi näkymätön siivooja, joka siistii ja ylläpitää paikkoja, ikäänkuin ne itsestään tekisivät niin. Suorastaan raivostuttaa nämä nirppanokat, jotka käsittämättömästä syystä kokevat voivansa ylenkastoa, jodenkin alojen, kuten tässä nyt siivojien toimintaa. Mutta niin kai se on, että tyhjät tynnyrit kumisevat kovimmin.
Hyvin sanottu. Ihan tärkeätä työtä tekevät siivoojat ja maksavat verojakin.
Vierailija kirjoitti:
Muuten kelpaa mutta olen itse laitoshuoltaja. On hyvä kun toisella on parempi palkka.
no jos tienaat enemmän niin sulla on parempi palkka.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse susiruma niin minulle kelpaa vain kaunis puoliso. On hyvä, että edes toinen on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mieltä oli myös pari tapailemaani miestä, kun nuorena siivosin työkseni. Ihan selvää halveksuntaa työtäni kohtaan, että kyllä se taitaa olla paskapuhetta että miehille ihan sama mikä työ naisella.
Jep, pari miestä toki kertookin jotakin koko sukupuolesta. Toisin kuin tilastolliset tutkimukset naisten suhteen.
Riippuu miehestä, ei ammatista. Eräs ystäväni on siivooja ja älykkäimpiä ihmisiä jonka tunnen, hän ei tarvitse ammatin tuomaa statusta, elää kommuunissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Vice presidenttimme vikittelee siivoojatyttöä aina kun on paikalla samaan aikaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Vice presidenttimme vikittelee siivoojatyttöä aina kun on paikalla samaan aikaan...
Joo, kyllä minuakin 18-vuotiaana siivoojatyttönä vikitteli sedät toimistossa. Yksikin kysyi lähdenkö soutelemaan. Tottakai toimistojen sedät siellä nuorten siivoojatyttöjen pilluista ja pyllyistä haaveilee. Siitä olen ehkä jopa edelleenkin vähän imarreltu kun olin tuuraammassa eräässä yliopistossa ja eräs henkilökuntaan kuulunut noin kolmekymppinen mies kääntyi neljä kertaa katsomaan, kun näki minut ensimmäistä kertaa ja tuli myöhemmin juttelemaan. En tiedä oliko kiinnostunut vai vain kohtelias, mutta oli kyllä ihan oikeastikin komea. Mutta ei ne omanikäiset pojat, joita tapailin arvostaneet tuota työtä.
Tottakai kelpaisi. Työskentelen itse kotiavussa ja jos siinä hommansa tekee hyvin, ei työttömyyttä tule koskaan. Työ on fyysisesti keskiraskasta, joten tässä ei huonokuntoiset pärjää alkuunkaan. En keksi hyvin työnsä tekevässä siivoojamiehessä yhden yhtä miinuspuolta, päinvastoin. Työttömään mieheen en aikaani pistäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh.. Very funny.
Tiedätkö paljonko siivoustyössä tienaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh.. Very funny.
Tiedätkö paljonko siivoustyössä tienaa?
Yrittäjänä halutessaan ihan hyvin. Pidän lomaa 4-5 vkoa vuodessa, työpäivät ovat noin 6 tuntisia arkipäivinä ja valitsen itse asiakkaani.
Tuo on ok, jos samaan aikaan vaikka opiskelee yliopistossa. Muuten ei kiitos. En usko, että löytäisimme tarpeeksi yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole sama. Esimerkiksi poliisi, sotilas, turkistarhaaja ja maatalousyrittäjä olisivat kaikki ehdoton ei.
Sillä ei kyllä ole väliä, onko juuri nyt töissä vai ei.
Kelpaisi ihan hyvin, harvoin vaan näkee suomalaisia siivoojamiehiä.