Suorastaan rakastan siivoamista, siitä tuli mulle aikoinaan ammatti :)
Eli teen työtä, jota oikeasti haluan tehdä. Siivouskohteet ovat vaativia, olen nyt siivonnut työkseni 10 vuotta. Mutta joidenkin asiakkaiden mielestä siivoustyö on sellaista, joka ei saisi maksaa tyyliin yhtään mitään...?
Tätä ajatusmaailmaa en ihan täysin käsitä. Olen kohdannut työssäni myös sellaisia ihmisiä, joiden mielestä siivoojat ovat tyhmiä ja yksinkertaisia.
Totuus on kuitenkin se, että meidän pitää tietää / osata paljon tähän työhön liittyviä asioita. Esim. aseptinen siivous, pitää tunnistaa lattiamateriaali jne.
Siivoustyö vaikuttaa todella moneen asiaan, ilmanlaatuun työpaikoilla jne. Mutta kaikesta huolimatta pidän työstäni ja iso kiitos työtäni arvostaville asiakkaille! :)
Kommentit (3)
Tein opiskeluaikoinani paljon siivoustöitä. Ihmettelin, kun kaikki voivottelivat minua parkaa. Mulle on jäänyt tosi hyvät muistot niistä hommista! Tietysti riippuu ympäristöstä. Työskentelin enimmäkseen sairaaloissa, joissa laatu oli määrää tärkeämpää ja sai tehdä rauhassa hommansa ilman aivan kamalaa kiirettä.
Tekisin minäkin varmaan edelleen, jos ei olis vedetty urakoita ihan älyttömiksi.
On ihan vitusta jättää mestoja siivoamatta tai siivota vähän sinne päin, kun päivässä on 12 kohdetta 50 km säteellä.
Minä palasin juuri pitkän työkyvyttömyyden jälkeen työelämään ja koin ahaa-elämyksen, haluan tehdä lopun ikäni siivoustyötä!! :) Tähän aion nyt panostaa. Tykkään siivota, työkaverit ja asiakkaat ovat lähes aina mukavia. On myös positiivista, kun liikuntaa tulee reippaasti työn lomassa. <3 Minulle unelmatyö!