Lopetan syömisen
ja poltan vaan tupakkaa tästä lähtien. Siis, olen lihonut 20 kg puolessatoista vuodessa. Ensimmäiset kymmenen kiloa tulivat varmaan ihan huonon ruokavalion vuoksi, mutta paino nousee edelleen 😞. Ei ole kilpirauhasvaivaa, ei menopaussia, ei masennuslääkitystä. Syön n. 1000kcal/vuorokaudessa, ei leipää, perunaa, pastaa. Olen kasvissyöjä, proteiinit raejuustosta, pavuista jne. Liikun crostrainerilla/hölkäten/kävellen joka päivä puolesta tunnista kolmeen varttiin, enempään en ehdi. Juon vain vettä ja kahvia, nukun suht hyvin. Ja mitä?! Esim. kahden viime viikon aikana paino noussut taas 3 kiloa! Ei ole menkatkaan tulossa..teen nyt siis ihmiskokeen ja lakkaan syömästä, katsotaan kuinka käy 😞.
Kommentit (30)
- Syö tarpeeksi ja mahdollisimman puhtaaksi (googleta clean eating) ja juo päivän aikana vähintään 2 litraa puhdasta vettä
- Rajoita kahvinjuonti yhteen kuppiin (luomu)kahvia
- Luovu alkoholista kolmeksi viikoksi
- Liiku, mutta älä stressaa siitä vaan kävele tai harrasta muuta liikuntaa omaksi iloksi, mutta järkevissä määrin (ei liikaa -> liika aerobinen ja hampaat irvessä- liikunta voi aiheuttaa stressitilaa kehossa -> stressihormonin takia rasvaa alkaa varastoitumaan helpommin ja voit huonommin)
- Vaihdaa normisuklaa muutamaan palaan tummaa suklaata ja pähkinöihin sekä kohtuulliseen määrään hedelmiä
- Nuku ja lepää riittävästi ja vähennä stressiä niin paljon kuin mahdollista (some ja työt illasta pannaan?)
TÄRKEIN: Älä laske kaloreita tai stressaa painosta vaan keskity kuulostelemaan kroppaasi ja huomaamaan milloin se voi hyvin, sillä kun saavutat sen hyvänolon ja tasapainon, et halua pilata sitä roskaruualla tai huonoilla elämäntavoilla.
Pähkinänkuoressa: Kertomasi mukaan voit nyt huonosti, joten keskity siihen että alat voimaan hyvin. Se saavutetaan syömällä mahdollisimman luonnollista, puhdasta ruokaa, juomalla tarpeeksi vettä, nukkumalla tarpeeksi hyvin ja paljon sekä liikkumalla itselle mieleisessä muodossa. Ei se ole sen hankalampaa. Vaikeinta on vastustaa nykykaupoissa myytävää moskaa ja olla roikkumatta yökausia netissä tai olla ajattelematta ja stressaamatta työasioista. Luovu kuitenkin niistä, sillä kun löydät sen ns. "kultaisen keskitien" olo on paljon parempi ja kilot karisevat itsestään.
Aurinkoista kevättä ja paljon tsemppiä, ap!
Jotta kehosi voisi polttaa rasvaa, se tarvitsee polttoainetta eli täysipainoista ruokaa. Aineenvaihdunta ei toimi, jos kehosi ei saa vähimmäismäärää energiaa ruoasta. Minimimäärä energiaa naisilla on n. 1200 kcal/vrk. Itse suosittelisin n. 2000 kcal:in vuorokautista ravintoa, jotta jaksat myös tehdä jotain ilman, että koko ajan heikottaa.
Minulla ihan sama. Kilpirauhasarvot olivat nousseet yli normaalin rajan, mutta lääkäri ei silti suostunut lääkkeisiin. Kai se on sitten oltava nälässä.
Lopeta sekoilu, syö lautasmallin mukaan. Ja lopeta tupakointi.
Ei ole mitään välia painaako kilon tai kaksi enemmän tai vähemmän, kunhan pysyy normaali painossa.
Olisitko laihempana sitten onnellisempi. Todennäköisesti et. Vaan kärttyinen nälkäkurki.
Kiitos asiallisista neuvoista! Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla ihan sama. Kilpirauhasarvot olivat nousseet yli normaalin rajan, mutta lääkäri ei silti suostunut lääkkeisiin. Kai se on sitten oltava nälässä.
Mikset kokeile tuota clean eatingia jota joku jo ehdottikin? Tyhmintä on olla syömättä, koska hiilareiden ja rasvojen ollessa lopussa elimistö turvautuu proteiinivarastoihin energian saamiseksi. Menetät lihasmassaa, jonka ylläpito on elimistölle energianäkökulmasta kallista eri kuluttaa levossakin paljon energiaa. Kun alat taas syömään, elimistö varastoi energiaa entistä helpommin rasvaksi, eikä se kuluta yhtä paljon energiaa koska lihaksia on vähemmän. Ja uuden lihasmassan muodostaminen ei olekaan yhtä helppo ja vaivaton homma kuin sen menettäminen syömättömyyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen harkinnut vähentää syömistä minimiin. Vituttaa ainainen turvotus ruoan jälkeen.
Mieti mieluummin mitä syöt.
Ei auta. Olen kokeillut viljatonta ja laktoositonta ruokavaliota. Ja fodmap dieettiä. Ihan sama mitä syön niin turvottaa.
Jatka kokeilua. Kahvikin muuten turvottaa (jos sitä juot)
Vai jatkaa kokeilua. Ei hyödytä. Aamulla juon kupillisen kahvia.
Jos sinulla on joku iso kasvain, joka painaa ja kasvaa koko ajan? Siis ei varmaan ole, mutta miten muuten tuon painonnousun selittää, jos ei kerran oo hormonaalista (esim. kilppari) häiriötä?
Paljonko sun vyötärön ympärys on? Ja rasvaprosentti? Joillakin harvoilla naisilla on kyky kasvattaa lihasta yhtä hyvin kuin miehillä, ja skrodelle äijällehän tuo ei ole vielä mikään läski paino.
Kahvi taitaapi enpikin poistaa nestettä kehosta.