Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenenkään muun mielestä ärsyttävää ja hankalaa ravintolassa tippaaminen kortilla maksaessa?

Vierailija
09.04.2016 |

Minusta on epämiellyttävää kun tarjoilija hengittää niskaan ja pitäisi ehkä hieman varautumatta päättää jättääkö tippiä ja kuinka paljon. Arvostan paikkoja joissa saa maksaa "tavallisella" laitteella ja sitten rauhassa miettiä jättääkö jotain. Mitä mieltä? Vai olenko poikkeus kun koen asian ärsyttävänä? Ehkä pitäisi käydä useammin ravintolassa ja totuttautua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta tippaamista. Suomessa tarjoilijoilla hyvä palkka. Aivan poikkeustapauksessa voin jättää jotain.

Vierailija
2/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut ettei Suomessa jätetä tippiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä tapauksessa on "tavallinen laite"? Maksan kortilla maksupäätteeseen, jonka tarjoilija tuo pöytään. Tipin jätän kolikoina pöytään. Mikä tässä voisi olla ärsyttävää ja hankalaa?

Vierailija
4/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä nyt tiedät palvelun tason jo ennen maksutapahtumaa ja voit päättää jo sen perusteella, tippaatko vai et? Oletan että tämä tippausongelma on siis Suomessa, jossa tarjoilija ei varsinaisesti odota saavansa tippiä lainkaan.

Vierailija
5/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarkoitin tavallisella laitteella sellaista kun myymälöissä jne, johon ainostaan näppäillään maksaako credit vai debit jne, mutta useassa ravintonsa olen törmännyt että lukeekin Tippi? ja lisäksi tarjoilija ikään kuin odottaa vieressä että laittaako jotain? Minusta on ollut vielä hankala tippiä jättää siinä tapauksesa, vaikka muuten olisin jotain jättänyt, ap

Vierailija
6/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippi jätetään käteisenä. KorttimKsuun sisällytetty tippi menee verottajan kautta tai todennäköisesti jaetaan myös sille vätykselle joka tarjoilee viereiseen pöytään.

Maksu kortilla, tippi käteisellä.

Tippi muuten jätetään vain jos olet tyytyväinen. Kerro se myös.

Vierailija
7/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkoitus jättää käteisenä eikä Suomessa yleensä edes tapana niin vähän ihmettelen maksulaitteita jossa asiasta erikseen kysytään..

Vierailija
8/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni aina varattuna pari kymppiä käteistä ihan tippiä varten, siis jos siltä sattuu näyttämään. Useimmiten tarjoilu ja ruoka ainakin tyydyttävää tai kohtalaista, harvemmin kiitettävää!

Vierailija
9/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippaaminen...

mitä nyt taas saatanaa, ei me olla ameriikoissa

Vierailija
10/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. T. tarjoilija :)

Vierailija
11/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hienoa että muille asia ei ole ongelma :) ilmeisesti siksi alapeukkuja! Ap

Vierailija
12/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hiton dildo jättää suomessa tippiä, ellei ole itse mokannut jotain jonka tarjoilija joutui korjaamaan?

Vierailija
13/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän tipin aina kolikkoina, vaikka maksankin ruoat kortilla. En oo koskaan tajunnut miten se siihen laitteeseen laitetaan... Eli pitäisikö tippi plussata siihen loppusummaan ja sitten näppäillä itse se "uusi" summa siihen?

Vierailija
14/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin! Kerran meinasin myös jättää 400e neljän sijaan.,

Vierailija
15/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oletan, että se tippisumma vaan laitetaan siihen ja kone lisää sen sit automaattisesti loppusummaan. Eka kerralla menin tosi hämilleni

Vierailija
16/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni aina varattuna pari kymppiä käteistä ihan tippiä varten, siis jos siltä sattuu näyttämään. Useimmiten tarjoilu ja ruoka ainakin tyydyttävää tai kohtalaista, harvemmin kiitettävää!

Pari KYMPPIÄ? Never. Pari kolikko, ehkä.

Vierailija
17/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon tarjoilijalle suoraan, että ota XX euroa ja tarjoilija hoitaa sen näpyttelyn, mulle jää pelkkä pin-koodin syöttö. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
18/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä tippiä tarjoilijoille, kuten en muillekaan asiakaspalvelijoille.

Vierailija
19/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jätetty silleen , että jos loppusumma on 40e niin asiakas kertoo, että "laita 45" ja 5e on sun. T:tarjoilija

Vierailija
20/20 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä olisi minimi summa minkä kehtaa jättää? Jotenkin tuo 10--20% tuntuu turhan isolta Suomessa.