Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjavuokraamo

pastan keittäjä
09.04.2016 |

Eli aion ruveta yrittäjäksi, mulla on liikeidea ja haluaisin hieman kommenttia siitä. Olen jo rekisteröinyt toiminimen ja pääomaa löytyy itseltä joten aloitan bisnekset varmaan pian.
Eli: ihmiset käyvät paljon leffavuokraamoissa. Leffaa ei tarvitse ostaa omaksi vaan sen voi vuokrata. MUTTA: kirjat täytyy ostaa kirppikseltä tai kirjakaupasta. Aionkin siis perustaa kirjavuokraamon helsinkiin. Mieti, ei tartte maksaa kallista hintaa kirjasta jolla et lukemisen jälkeen tee mitään, vaan voit vuokrata sen esim pariksi viikoksi/kuukaudeksi kohtuullista maksua vastaan! En muista että olisin kirjavuokraamoja pahemmin nähnyt.

kommentteja, vinkkejä, kehitysideoita?#suominousuun2016 #yrittäjä

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan

Vierailija
2/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto ajaa saman asian. Ideasi on kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten toimii, kun kirjastot muuttuvat maksulliseksi. 

Vierailija
4/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Siellä vois myös myydä irtokarkkeja kuten videovuokraamoissa.

Vierailija
5/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monny kirjoitti:

Niin mutta nyt puhutaan vuokraamisesta, ei lainaamisesta. 

Vierailija
6/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan! Olen kaivannut tällaista palvelukonseptia jo pitkään. Vuokran lisäksi sinun kannattaa periä myöhästymismaksua, jos kirjaa ei palauteta ajoissa. Ja neuvontapalvelulle on syytä myös miettiä hinnasto - siis jos joku ei muista haluamansa kirjailijan nimeä tai kysyy lisätietoa jostain teoksesta.

Vierailija
7/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä taas ajattelin rueta myymään kertalippuja pääkaupunkiseudun joukkoliikenteeseen.

Otan siitä vain viiden euron välitysmaksun. Yritykseni perustan rautatieasemalle lippuautomaatin viereen.

Eikö olekin hyvä idea?

Vierailija
8/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homman voisi yrittää jotenkin profiloida niin että menestyjät ja vastuunkantajat vuokraa kirjansa ja kommarit ja muut lusmut käyttää kirjastoa.

#kokoomus #menestyjä #timantitonikuisia #kukamuumuka

Vierailija
9/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoissa on usein älyttömät jonot tiettyihin uutuuskirjoihin. Kun varaus on ainakin täällä Helsingissä maksutonta, varauksia voi olla se tuhat, ja kirjoja vain muutamia. Idea voisi toimia, jos sen himotun uutuuskirjan saisi kirjastoa reilusti nopeammin parin euron vuokraa vastaan. Samoin siellä voisi olla oppikirjoja, kun yliopiston kirjastokin monesti tarjoaa ei-oota, kun joku kihnuttaa kurssikirjaa kolme kuukautta itsellään.

P.S. Ja tosiaan irtokarkkeja.

Vierailija
10/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa kirja... Tsup kirja tupsahtaa puhelimeen, en tosiaan mene vuokraan mitlln, en käy edes kirjastossa

Vierailija
11/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut Ikeasta mattoja ja pöytiä ensimmäiseen liikkeeseen. Liikkeessä tullaan myös myymään kahvia ja irtokaramellia.-ap, yrittäjä toimitusjohtaja

Vierailija
12/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen tarjoamassa kirjastoille - miksen myös sinulle, kirjavuokraamon perustaja, - uutta perimispalvelua. Käyn kirjojaan panttaavan asiakkaan kotiovella perimässä kirjoja, ja jos ei niiitä ala siinäkään vaiheessa löytyä, odottelen portilla, kunnes asiakas lähtee liikkeelle ja sitten...

Aloitin jo bodaamisen...

Vierailija
13/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä, kun on kirjastojakin.  En suosittele yrittämään ko. liikeidealla. Lisäksi  tämä kohta pisti aloituksessasihieman silmään:  "Mieti, ei tartte maksaa kallista hintaa kirjasta jolla et lukemisen jälkeen tee mitään." Kuulut siis ihmisiin, jotka lukevat kirjan vain kerran, vau.

Muistuu mieleen erään nuoruuden tyttöystävän äiti, joka ylpeinä esitteli kirjakokoelmaansa (useita satoja kirjoja) minulle. Kun poimin yhden kirjan hyllystä ja sanoin, että olen lukenut tämän romaanin ainakin viisi kertaa, tytön äiti katsoi minua kuin kaksipäistä vasikkaa ja lausahti, miksi ihmeessä luen saman kirjan uudestaan, kun kerran jo tiedän mitä siinä tulee tapahtumaan. Vastasin hänelle vastakysymyksellä, miksi ihmeessä kerätä kirjoja, jos niitä ei lue kuin kerran. Loppupäivä olikin sitten sanalla sanoen hieman vaivaanuttava, kun äidille niin rakkaista kirjoista ei voinutkaan enää puhua.

Muuten, sama pätee myös elokuviin.

Vierailija
14/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hankkinut Ikeasta mattoja ja pöytiä ensimmäiseen liikkeeseen. Liikkeessä tullaan myös myymään kahvia ja irtokaramellia.-ap, yrittäjä toimitusjohtaja

Mitäs kirjoja olet hankkinut?

Vierailija
15/17 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pastan keittäjä kirjoitti:

Monny kirjoitti:

Joku haluaisi siis maksaa jostain minkä saa ilmaiseksi 😂

Vierailija
16/17 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea!

Vierailija
17/17 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pastan keittäjä kirjoitti:

Monny kirjoitti:

Joku haluaisi siis maksaa jostain minkä saa ilmaiseksi 😂

?? Kyllähän naisiakin saa ilmaiseksi ja silti monet maksavat niistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä