Mistä tulee "maikkari"?
Siis kolmos kanavasta käytetty sana. Ja kolkkihan on virallisesti mtv3, mitä se m merkkaa? Maikkarikin tulee varmaan siitä?
Kommentit (37)
mtv3 itse kutsuu itseään maikkariksi
Vierailija kirjoitti:
Mainostelevisiosta se tulee.
Jep. MTV3 oli ensimmäinen mainoksia näyttävä kanava Suomessa, YLE:n kanavillahan ei mainoksia ole.
Kolmosen ensimmäinen ikinä selostaja oli nimeltä Maija, ja alettiin sanoa että katsotaanpa taas Maikkaria tänään.
Mainostelevisio. Mun lapsuudessani oli kaksi kanavaa, tv 1 ja tv 2 (Ylen kanavat), ja toisella (kakkosella varmaankin, ei kai ykkösellä kuitenkaan - en muista) esitettiin tiettyinä aikoina mainostelevision ohjelmaa. Joskus 90-luvun alkuvuosina, ehkä 91 tai 92, tehtiin kanavauunistus, jolloin tuli kolmas kanava, ja mainostelevisio siirtyi sinne. Mainostelevisiosta tuli sitten mtv 3. M = mainos.
Mikä Mainoskanava se alunperin olikaan...? Muistaakseni...
Se tulee kolmoselta, senkin hölmö.
Mainostelevisio, peräisin ajalta jolloin telkkarissa oli vain 3 kanavaa: yle1, yle2 ja mtv3.
Pöllö-tv, tuutin täydeltä mainoksia. @-@
Oon vasta 90 luvun lapsi, alko kiinnostaa tämä :D millon nelonen ja subi tuli?
Kylläpä sitä taas tuntee itsensä vanhaksi. Muistatteko aikaa, kun maikkarilla ei ollut omaa kanavapaikkaa, vaan se osti lähetysaikaa yleltä?
Mä
Oon kans ysäri lapsi :D muistan ku katottiin pöllökanavaa :D
Muuten, mun mielestä lapsena mainostelevision imago oli jotenkin paheellinen, se silmää vinkkaava pöllö ja kuuluttajatkin olivat jotenkin seksikkäämpiä kuin Ylen tädit. Kun kanavauudistus tuli, mtv 3 luopui selostajista. Ennen kanavauudistusta oli kolmoskanava, jonka logo oli kolmio, mutta se ei näkynyt kaikkialla Suomessa. Meidän kulmille kolmonen tuli ehkä 89-90, eli vähän ennen kanavauudistusta.
-
Nelonen tuli ehkä 90-luvun lopussa. Sub-tv tuli hieman myöhemmin, mutta aluksi se näkyi vain kaapelilla. Näille löytyis varmasti tarkat vuosiluvut vaikka Wikipediasta.
7
Vierailija kirjoitti:
Mainostelevisio, peräisin ajalta jolloin telkkarissa oli vain 3 kanavaa: yle1, yle2 ja mtv3.
Ei, vaan ajalta, jolloin oli vain kaksi kanavaa.
Mainostelevisiosta se tulee.