Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kuluja tulee amiksessa opiskelusta?

Vierailija
09.04.2016 |

Lukiossa opiskelu on kallista, se tiedetään, mutta mitenkäs ammattikoulu?
Tuleeko sielläkin paljon kirjoja, retkiä, pakollisia tietokoneita, vanhojenpäiviä tms?

Tyttäreni haki ammattikouluun ja mietin tässä mihin pitää varautua. En ole isotuloinen, mutta aina lapselle olen saanut tarpeelliset hankinnat säästettyä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alasta muutamasta satasesta tuhansiin euroihin. Parturi-kampaajan välineet maksaa 1000 euron luokkaa, en muista alaa mutta joku ala on jossa kustannukset 2000 euron verran.

Hävetäää te jotka vähättelette ammatillisia opintoja. Nekin jotka menee lukioon käyvät usein jonkun ammatillisen koulutuksen sen jälkeen. 

Olen tavannut pitkän elämäni aikana sivistyneitä ja sivistymättömiä ihmisiä, koulutustausta ei ole sivistyksen mittari.

Olen ammatiltani opettaja ja tästäkin ammattiryhmästä löytyy brutaaleja moukkia joiden käytös on hävettävää.

Tämä on tosiaan kaupallinen ala, joten varsinaisia työvälineitä tuskin tulee. Eli lähinnä jotain materiaalimaksuja, käyntejä tapahtumissa jne.

Itse arvostan yhtä lailla lukiota kuin amista, pääasia että nuori jatkaa opintojaan.

ap

Vierailija
22/22 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä nykyään, mutta silloin kun itse opiskelin kaupallista alaa, kirjoja oli vähemmän kuin lukiossa, mutta ne olivat huomattavasti kallimpia, joten hintaa tuli jotakuinkin yhtä paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä