Tykkäätkö savusilakoista?
Mies toi eilen marketista savusilakoita, ei ollut sellaisia kuin joskus kauan sitten. Onko maku muuttunut vai ruokatottumukset?
Kommentit (11)
Pakko sanoa, että kalapuikkoja ja lipeäkalaa lukuun ottamatta tykkään kyllä kaikenlaisesta kalasta.
Tykkään! Vaimo ja lapset ei tykkää. Niinpä välillä kun tulee himo, niin käyn kaupasta ostamassa pelkästään itselleni savusilakoita tai savustettuja muikkuja. Nam!
Tykkäään yleensä savustetusta kalasta ja silakoistakin kuten pihveistä!
Niitä on erilaisia. Valitettavasti hinta ratkaisee maussa. Itse maksan vähän enemmän ja ostan niitä kerran viikossa. Syön silakoita myös fileenä kaksi päällekkäin uunissa paistettuna, you know.
Isoin ongelma savusilakoissa on se, että niitä ei saa niin tuoreena kuin haluaisi nykyisellä asuinpaikkakunnallani. Kesämökillä ollessa menen aina puolilta päivin satamaan ja ostan hetki sitten savustettuja aamuyöstä/aamusta nostettuja silakoita. Ihan parasta!
En pidä savusilakoista kuten nuorempana. Ovat mielestäni liikaa savun makuisia.
Herkkujen herkku. Mutta ne silakat pitää pyytää itse ja valmistaa. Kaupan silakat ovat vanhoja, ylihinnoiteltuja ja voivat maistua pahalle. Minulla on mökillä tuollainen savu-uuni kaloille, joka tehtiin halvalla vanhasta saunauunista, joka oli tullut käyttöikänsä päähän.
T. Lidl-mies.
En tykkää silakoista missään muodossa.