Liikuntaseteli henkilökohtainen?
Voiko mieheni käyttää mun työpaikaltani saamia liikuntaseteleitä. Ovat kuulemma henkilökohtaisia 😕
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ne on henkilökohtaisia. Ne on sun työnantajan tarjoama etu sulle, EI sun miehelle.
Miksi lounasseteleitä voi antaa vaikka kaverille tyyliin hae meille pitsat mutta tota ei voisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ne on henkilökohtaisia. Ne on sun työnantajan tarjoama etu sulle, EI sun miehelle.
Miksi lounasseteleitä voi antaa vaikka kaverille tyyliin hae meille pitsat mutta tota ei voisi?
Ei sitäkään saa tehdä, henkilökohtaisia nekin ovat. Nykyään osa ei edes ota kuin yhden setelin kerrallaan.
Teoriassa ne on henkilökohtaisia, käytännössä kukaan ei kontrolloi niiden käyttöä. Voit hyvin antaa miehesi käyttää niitä, mitä suurimmalla varmuudella kukaan ei tarkasta kohteessa kuka setelin käyttää.
Meillä ne ainakin pitää allekirjoittaa ja jos allekirjoitus ei ole sun niin moni paikka ei ota niitä vastaan. Yllättävän moni kyllä, kun itsekin ajattelin että ovat lepsumpia noissa.
Jos taas allekirjoitat jonkun muun nimen, niin sitten voit joutua isompiin ongelmiin.
Aika moni firma luovuttaa ne niin, että käyttäjän nimi on kirjoitettu seteliin valmiiksi. Sillä voi maksaa vain omansa esim. golf-kierroksen yhdelle tai uimalipun. Ei voi maksaa koko seuruetta samalla.
Mä oon maksanut mun ja miehen osuuden rantalentiksestä eikä mitään ongelmaa. Kyllä raha kelpaa yrittäjille.
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa ne on henkilökohtaisia, käytännössä kukaan ei kontrolloi niiden käyttöä. Voit hyvin antaa miehesi käyttää niitä, mitä suurimmalla varmuudella kukaan ei tarkasta kohteessa kuka setelin käyttää.
tähän, meiltä on kohta 10 v ajan saanut duunista liikuntaseteleitä ja niitä on käyttäneet mä, mun siskot, mun kaverit ja mun mies eikä ikinä ole tsekattu käyttäjän henkilöllisyyttä tai pyydetty kuittausta
Ollaan käytetty ristiin viimeiset 10 vuotta eikä ole mitään seurannut. Oikeastiko te luulette että smartum selvittelee firmoista kenellekä minkä numeroiset setelit on annettu! Niistähän ei siis automaattisesti mene mitään tietoa.
Tehän anteliaita noiden seteleiden suhteen jotkut olette. Ei ne teille kuitenkaan ilmaisia ole.
Mun äiti olisi joku vuosi sitten maksanut uimahallin mun antamalla liikuntasetelillä mutta ei onnistunut.
Nykyään työnantaja edellyttää että työntekijä allekirjoittaa joka ikisen setelin silloin kun käy ne hakemassa.
Saatteko te noita liikunta- ja lounasseteleitä ilmaiseksi? Mun on ainakin pitänyt niistä maksaa osa arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos työpaikka tarjoaa esim henkilökohtaiseen suoriutumiseen liittyvän bonuksen? Saanko antaa siitä rahasta osan miehelle tai lapsille? Vai onko tarkoitettu henkilökohtaiseksi minulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos työpaikka tarjoaa esim henkilökohtaiseen suoriutumiseen liittyvän bonuksen? Saanko antaa siitä rahasta osan miehelle tai lapsille? Vai onko tarkoitettu henkilökohtaiseksi minulle?
Sä et tainnut ihan käsittää pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Saatteko te noita liikunta- ja lounasseteleitä ilmaiseksi? Mun on ainakin pitänyt niistä maksaa osa arvosta.
Liikuntasetelit tulee ilmaiseksi, lounareista pitää toki maksaa verottajan määrittelemä summa.
Meillä on niihin painettuna nimi. Kun olen maksanut niillä, on joka paikassa tarkistettu henkkarit. Ihan oikein, se on henkilökohtainen etu.