Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ruoka einestä, jos

Vierailija
05.04.2016 |

esim. spagetti tai lasagne on tehty valmispussien pohjalle, eikä kastikkeita tehty itse?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä pusseja käytetään?

Villi veikkaus: se nopeuttaa ruuanlaittoa.

Miten nopeuttaa?

Esim jauhelihakastikkeen teko tomaattimurskasta tai pussista? Ei eroa. Entä juustokastike pussista tai itse tehden.

Aikaa kuluu yhtä paljon

Tomaattimurskasta?!?! Onpas laiskaa ja uusavutonta. Tomaattimurskahan on käytännössä einestä.

Vierailija
22/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivalmiste. Eikä tämä ole mielipide, vaan virallinen termi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sitten ruokakerma on esim? jos siitä saa nopeasti kastikkeen verrattuna jauhohin ja kumpi terveellisempi?

Vierailija
24/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolieines. Mutta jos pitäisi valita jommankumman väliltä - eines vai ei-eines, niin sanoisin että eines.

Esim. jos mulle tulis illallisvieraita, niin en voisi sanoa että "itse valmistamani illallinen" jos tuollaista tarjoaisin. Kyllä mä sanoisin, että ruoka on paketista. Eli eines.

Vierailija
25/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valmistatteko te äidit lapsillenne prosenttiosuuksiltaan millaisia ruokia? kokonaan itsetehdyt, puolivalmisteet ja einekset?

Vierailija
26/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nopeuttaa?

Esim jauhelihakastikkeen teko tomaattimurskasta tai pussista? Ei eroa. Entä juustokastike pussista tai itse tehden.

Aikaa kuluu yhtä paljon

Tomaattimurskasta?!?! Onpas laiskaa ja uusavutonta. Tomaattimurskahan on käytännössä einestä.

Ei ole. Se on säilyke ja sisältää vain tomaattia

Vierailija
27/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sitten ruokakerma on esim? jos siitä saa nopeasti kastikkeen verrattuna jauhohin ja kumpi terveellisempi?

Ruokakerma ei ole ollenkaan syötävää.

Vierailija
28/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No valmistatteko te äidit lapsillenne prosenttiosuuksiltaan millaisia ruokia? kokonaan itsetehdyt, puolivalmisteet ja einekset?

Kokonaan itsetehdyt. Arvostan hyvää ruokaa ja tarjoan sitä myös lapsilleni. Se ei tarkoita sitä, että kuluttaisin hellan ääressä kaiken aikani. Hyvä ruoka ei tarkoita samaa kuin paljon aikaa ja vaivaa.

Vierailija
29/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan ole terveellistä. Kuohukerma ilman karrageenia sen sijaan on.

Vierailija
30/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ruoka jotenkin parempaa, jos se on nopeaa??

On se siinä vaiheessa, jos vaihtoehto on ei ruokaa ollenkaan. Joillakin nimittäin on kiire saada ruoka pöytään töiden jälkeen.

Jos on näin kiire, niin voi tehdä muutoksia ruokailuaikoihin. Hätäseen nälkään auttaa juustonpala (et tietty usko, mutta kokeile) Sen jälkeen onkin aikaa laittaa se ruoka, joka ei kauan vie, vaikka ei valmisruokaa olekaan.

Vierailija
31/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nopeuttaa?

Aikaa kuluu yhtä paljon

Ohis. Jos haluat kunnon itsetehdyn spagettikastikkeen, ajallisesti ero on huomattava. Jos vain lämmität tomaattimurskan ja nakkelet mausteet, on luultavastikkin yhtänopea. Apn kysymykseen, pitäisin sitä itsekin puoli eineksenä. Onhan tomaattimurskakin omalla tavallaan einestä, miksei samalla voisi käyttää mehukkaita ja tuoreita tomaatteja?

Vierailija
32/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä taas täällä on niin hyvä porukkaa, että oikein vertaillaan mikä on kelvollista ruuanlaittoa. Mitä väliä? Te olette nirppoja jotka ostaa ruuan raakana ja luomuna ja hauduttaa ja tekee lapsiperheissä kaiki ruuat joka päivä itse ( joo pakastimeen osa, niin kuin martat neuvoo) Huoh! Monia kertoja ravitsemusasiantuntijat ovat kertoneet, että einekset ovat ihan hyvää sapuskaa laadultaan. Käytän eineksia, puolieineksia ja tee alusta asti ruokaa joka viikko. Lapsi rakastaa Knorrin lasagnepaketista tehtyä lasagnea. Ön helppoa ja nopea ruoka.

Vierailija
33/33 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylä taas täällä on niin hyvä porukkaa, että oikein vertaillaan mikä on kelvollista ruuanlaittoa. Mitä väliä? Te olette nirppoja jotka ostaa ruuan raakana ja luomuna ja hauduttaa ja tekee lapsiperheissä kaiki ruuat joka päivä itse ( joo pakastimeen osa, niin kuin martat neuvoo) Huoh! Monia kertoja ravitsemusasiantuntijat ovat kertoneet, että einekset ovat ihan hyvää sapuskaa laadultaan. Käytän eineksia, puolieineksia ja tee alusta asti ruokaa joka viikko. Lapsi rakastaa Knorrin lasagnepaketista tehtyä lasagnea. Ön helppoa ja nopea ruoka.

Jos sulle joku kertoo, että einekset on hyvää ravintoa, niin uskot sen kyseenalaistamatta?  Ei taida ravintoasiat sulla olla hallussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan