Onko ruoka einestä, jos
esim. spagetti tai lasagne on tehty valmispussien pohjalle, eikä kastikkeita tehty itse?
Kommentit (33)
No mun mielestä on puoliksi einestä, mutta ei sentään kokonaan. ap.
Mikä siitä tekee eineksen? Pitäisikö pastakin valmistaa itse? Vai eikö se ole eines?
On. Siinähän on vain kasattu einekset pinoon ja lämmitetty.
Vierailija kirjoitti:
jauheliha paistettu sekaan....ei se ole eines= korkeintaan puolieinestä?
http://arkijarki.net/2013/10/mika-on-eines/
Eines on siis täysin valmis syötäväksi, joka vaan lämmitetään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lisäät paistettua jauhelihaa einekseen, tekeekö se siitä vähemmän einestä? Mun mielestä ei. Sama kun heittäisit valmismakaronilaatikon sekaan kourallisen herneitä, ja väittäisit, ettei se ole enää einestä.
En mä nyt silti kokisi, että kaupasta valmiiksi paketoitu salaatti olisi einestä, jos siinä on vain kasviksia:)
Käsite taitaa siis olla melko epäselvä.
Mä sanoisin, että teollisesti valmistetut tuotteet ovat eineksiä eli ne, joissa on lisäaineita.
Kuitenkin taitaa olla se käsite, että kaikki jotka on valmiita on eineksiä.
jos ostaa pizzerista pizzan, onko se eines verrattuna alusta pitäen itsetehtyyn pizzaan.
Eines taitaa tarkoitta ihan vaan valmisruokia, joita ei ole yhtään tehty itse eli spagetti ja lasagne osittain pussista ei täyttäisi noita kriteereitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä pusseja käytetään?
Villi veikkaus: se nopeuttaa ruuanlaittoa.
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä on puoliksi einestä, mutta ei sentään kokonaan. ap.
Kokonaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lisäät paistettua jauhelihaa einekseen, tekeekö se siitä vähemmän einestä? Mun mielestä ei. Sama kun heittäisit valmismakaronilaatikon sekaan kourallisen herneitä, ja väittäisit, ettei se ole enää einestä.
No ei ehkä ihan sama kuin tuo sun esimerkki. Parempi vertailukohde olisi mielestäni vaikka porkkanalaatikko valmiina, kaivetaan se pois kipostaan, sekoitetaan kermaa ja ripotellaan uudet päälliset, esim. niitä sun herneitäsi (tai ehkä ei) ja paistetaan jouluaattona. Ja silti tuo ap:n pöperö on viel astetta vähemmän einestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nopeuttaa?
Esim jauhelihakastikkeen teko tomaattimurskasta tai pussista? Ei eroa. Entä juustokastike pussista tai itse tehden.
Aikaa kuluu yhtä paljon
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä käytä kuin urpot.
Eines on syöntivalmis ruoka, salaatteja lukuunottamatta lämmitystä vaille täysin valmista. Puolivalmisteet ovat nimenomaan puolivalmisteita, niitä ei voi syödä sellaisenaan, vaan ne vaativat yleensä jonkinlaista kypsennystä, muita ainesosia ymv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ruoka jotenkin parempaa, jos se on nopeaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ruoka jotenkin parempaa, jos se on nopeaa??
On se siinä vaiheessa, jos vaihtoehto on ei ruokaa ollenkaan. Joillakin nimittäin on kiire saada ruoka pöytään töiden jälkeen.
On!