Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä helppoa ja halpaa olisi hyvä ottaa töihin mukaan evääksi? Tämä on mulla se pääateria, illalla syön kevyemmin. Jotain, joka lämpiää helposti mikrossa tai voi syödä kylmänä. Mieluiten sellaisia vielä, joista tulee useampi annos kerralla. Kiitos vinkeistä!

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (17)

Vierailija

Mulla on huomenna  makaronilaatikkoa mukana, on ainakin halpaa. Tee jotain kasvissosekeittoa, kera leivän niin eiköhän nälkä lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pinaattikeitto itse tehden. Lisäksi kananmuna ja vaikka ruisleipä leikkeleellä ja vihanneksilla. Tätä mulla on usein ja aterian hinnaksi jää alle euro.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on huomenna  makaronilaatikkoa mukana, on ainakin halpaa. Tee jotain kasvissosekeittoa, kera leivän niin eiköhän nälkä lähde.

Mä en pidä siitä makaronilaatikon kovettuneesta pinnasta. Vinkkejä miten sen saisi vältettyä? :)

Vierailija

Linssikeitto. 

Jauhelihakastike ja perunat (tai makaroni)

Kasvispihvit ja jugurttikastike

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä siitä makaronilaatikon kovettuneesta pinnasta. Vinkkejä miten sen saisi vältettyä? :)

Tee "mössö", eli makaronit kypsäksi, kypsä jauheliha sekaan ja oman maun mukaan sitten mausteita ja kasviksia. Itse tykkään laittaa sipulia ja hernemaissipaprikaa. Nopea, halpa ja helppo. Jauhelihan sijaan voi laittaa jotain muutakin. 

Vierailija

Wokki! täysjyvänuudelia + wokkivihanneksia + kananmunia :) Tosi hyvää!

porkkanasosekeitto?

Kaalilaatikko?

Vierailija

Mulla on yleensä jotain lihaa ja lisäksi joko lämmitettäviä kasviksia tai kylmänä syötäviä. Kylminä pidän paprikasta, kukkakaalista ja tomaatista. Lisäksi toisinaan raejuustoa, fetaa, mozzarellaa.

Välillä teen munakkaan, jossa esim. paprikaa, sipulia ja juustoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Älä laita juustorastetta ja paista kansi päällä.

Vierailija

Omia evässuosikkejani:

-Linssimuhennokset ja -keitot. Esimerkiksi simppeli muhennos punaisista linsseistä, sipulista, chilistä, tomaattimurskasta ja yrteistä.

-Erilaiset kasvissosekeitot, bataatti/peruna-purjo/peruna-lanttu-porkkana/porkkana-bataatti, lisukkeeksi raejuustoa ja ruisleipää

-Ruokaisat salaatit, kasvisten lisäksi siemeniä ja joku proteiininlähde, esim. kana/lohi/linssit/pavut/tonnikala/tofu

-Itse tehdyt kasvispihvit

-Kanafilee, lisukkeeksi uunikasviksia

-Erilaiset ruokaisat munakkaat, täytteeksi vaikka kinkkua ja pinaattia.