Helppoja ja halpoja ruokia evääksi töihin!
Helppoja ja halpoja ruokia evääksi töihin!
klo 19:41 | 4.4.2016
Mitä helppoa ja halpaa olisi hyvä ottaa töihin mukaan evääksi? Tämä on mulla se pääateria, illalla syön kevyemmin. Jotain, joka lämpiää helposti mikrossa tai voi syödä kylmänä. Mieluiten sellaisia vielä, joista tulee useampi annos kerralla. Kiitos vinkeistä!
Hernekeitto.
Mulla on huomenna makaronilaatikkoa mukana, on ainakin halpaa. Tee jotain kasvissosekeittoa, kera leivän niin eiköhän nälkä lähde.
Pinaattikeitto itse tehden. Lisäksi kananmuna ja vaikka ruisleipä leikkeleellä ja vihanneksilla. Tätä mulla on usein ja aterian hinnaksi jää alle euro.
Mä en pidä siitä makaronilaatikon kovettuneesta pinnasta. Vinkkejä miten sen saisi vältettyä? :)
Linssikeitto.
Jauhelihakastike ja perunat (tai makaroni)
Kasvispihvit ja jugurttikastike
Tee "mössö", eli makaronit kypsäksi, kypsä jauheliha sekaan ja oman maun mukaan sitten mausteita ja kasviksia. Itse tykkään laittaa sipulia ja hernemaissipaprikaa. Nopea, halpa ja helppo. Jauhelihan sijaan voi laittaa jotain muutakin.
Wokki! täysjyvänuudelia + wokkivihanneksia + kananmunia :) Tosi hyvää!
porkkanasosekeitto?
Kaalilaatikko?
Mulla on yleensä jotain lihaa ja lisäksi joko lämmitettäviä kasviksia tai kylmänä syötäviä. Kylminä pidän paprikasta, kukkakaalista ja tomaatista. Lisäksi toisinaan raejuustoa, fetaa, mozzarellaa.
Välillä teen munakkaan, jossa esim. paprikaa, sipulia ja juustoa.
Älä laita juustorastetta ja paista kansi päällä.
Kunnon papusalaatti. Voi tehdä monenlaisista raaka-aineista.
Nostan! Lisää vinkkejä kiitos.
AP
Kasvissosekeitto, raejuusto ja ruisleipä
Munakas
Kerrossalaatti lasipurkkiin.
Siis:
http://www.sipoonsanomat.fi/sites/default/files/styles/article/public/ne...
Jauheliha/makkara/kanakeittoa
Omia evässuosikkejani:
-Linssimuhennokset ja -keitot. Esimerkiksi simppeli muhennos punaisista linsseistä, sipulista, chilistä, tomaattimurskasta ja yrteistä.
-Erilaiset kasvissosekeitot, bataatti/peruna-purjo/peruna-lanttu-porkkana/porkkana-bataatti, lisukkeeksi raejuustoa ja ruisleipää
-Ruokaisat salaatit, kasvisten lisäksi siemeniä ja joku proteiininlähde, esim. kana/lohi/linssit/pavut/tonnikala/tofu
-Itse tehdyt kasvispihvit
-Kanafilee, lisukkeeksi uunikasviksia
-Erilaiset ruokaisat munakkaat, täytteeksi vaikka kinkkua ja pinaattia.
http://halpojaherkkuja.blogspot.co.uk/2009/12/nopea-makaronilaatikko.htm...
Tuolta löytyy ohje tosi nopeaan makaronilaatikkoon, tehdään liedellä joten ei tuu sitä kovaa kuorta :)