Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis tuntuu äkkiseltään tosi omituiselta ja epämiellyttävältä tuollainen. Kuinka tässä nyt voisi valmistautua? Viikko aikaa psyykata itseään, mutta siellä voi vastassa olla varmaan mitä vaan?
Ei kai henkilökohtaisia asioita porukalla ruodita?

• ylös 8
  • alas 0

Kommentit (15)

Vierailija

Ei mitään henkilökohtaista. Koita vaan miettiä jotain omaperäisiä vastauksia. EIköhän jokainen pääse myös esiintymään muiden eteen pienen pätkän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen ollut yhdessä ryhmähaastattelussa. Siellä oli ensiksi itsensä esittely, sen jälkeen perus miksi juuri sinä olisit hyvä tänne kysymyksiä. Kannattaa kyllä miettiä vastauksia valmiiksi!

Vierailija

Otat parit rohkaisuryypyt haastattelun aluksi niin eiköhän se siitä. Kannattaa ottaa taskumatti. Tarjoa muillekin haastateltaville niin ei jää epäkohtelias vaikutelma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yhdessä ryhmähaastattelussa. Siellä oli ensiksi itsensä esittely, sen jälkeen perus miksi juuri sinä olisit hyvä tänne kysymyksiä. Kannattaa kyllä miettiä vastauksia valmiiksi!

Voi helv... Naurettavaa. =( Siinäpä kilvan kehutaan. Tuo kertoo jo työnantajasta niin paljon, että eipä kiinnosta.

Vierailija

Mä oon kerran ollut ryhmähaastattelussa ja se olikin yllätyksekseni oikein rento ja helppo tilaisuus. Itsekin jännitin etukäteen tosi paljon, mutta kun tapasin haastattelijat ja muut osalliset niin tilanne rentoutui kun kaikki oli tosi mukavia. Pääpiirteissään haastattelu meni niin, että haastattelijat kertoivat työpaikasta ja sen jälkeen kysyivät jokaiselta muutamia eri kysymyksiä ja pari ryhmässä tehtävää keskustelutehtävääkin oli.
Eli paljon on kiinni siitä, onko tilaisuus haastattelijoiden osalta järjestetty hyvin vaiko ei. Omalle kohdalle sattui hyvin järjestetty haastattelu, mutta olen kuullut sellaisitakin, jossa istutaan vaan ringissä ja vuoron perään vastataan samaan kysymykseen, jolloin on kyllä tosi hankala erottua joukosta varsinkin, jos on viimeisimpien vastaajien joukossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Otat parit rohkaisuryypyt haastattelun aluksi niin eiköhän se siitä. Kannattaa ottaa taskumatti. Tarjoa muillekin haastateltaville niin ei jää epäkohtelias vaikutelma.

Onko ok, kun ei itse ota? Olen absolutisti, joten sitten en ikään kuin kuulu porukkaan.

ap

Vierailija

Mä olen ollut kahdesti. Toinen kerta alkoi sillä, että valitsija kertoi mun tulevan valituksi ja tässä nyt katsotaan siten varasijalle henkilöä. Annoin niiden kahden olla sitten äänessä enemmän. Kysymys oli työstä, johon oli koulutusvaatimus (julkinen sektori) ja minä olin ainoa "pätevä".

Toisella kerralla oli sitten aito kilpailu. Oma helmasyntini on olla aina äänessä ja besserwisseröidä, joten keskityin siihen, etten koko ajan tunge ensimmäisenä ääneen pitkine vastauksine. Meitä oli kolme, joista yksi sitten oli just sellainen hölösuu ja melkein ärsyttikin, kun heti kiirehti ekana vastaamaan minuuttitolkulla tyhjentäen pajatson. Joskus yritin vaivihkaa päästä ensimmäisenä vastaamaan, ettei aina tarvi sanoa, että "tuossa tulikin jo melkein kaikki oleellinen... mutta itse lisäisin vielä..." . Samoin toinen ryhmässä yritti ihan samaa, mutta tää yksi vaan kailotti reippaasti päälle. Ja tämä puheliain tuli valituksi. :)

Vierailija

Meillä oli erilaisia ryhmätehtäviä, piti mm. keksiä kuvitteelliselle asiakkaalle selitys, miksi projekti oli myöhässä (tähän oli paljon tausta-aineistoa) ja työkaverille, jolla oli alkoholiongelma, toimintamalli kuinka saadaan hänet taas "ruotuun". Oli jotain muitakin, aikaa per tehtävä puolisen tuntia, esitettiin tulokset ja vaihdettiin ryhmät. Tarkkailivat mm. miten ihmiset toimivat ryhmässä, kuka ottaa minkäkin roolin jne.

Koko päivä meni tällaiseen, oli siinä jokaisen kanssa myös puolen tunnin henkilökohtainen keskustelu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä oli erilaisia ryhmätehtäviä, piti mm. keksiä kuvitteelliselle asiakkaalle selitys, miksi projekti oli myöhässä (tähän oli paljon tausta-aineistoa) ja työkaverille, jolla oli alkoholiongelma, toimintamalli kuinka saadaan hänet taas "ruotuun". Oli jotain muitakin, aikaa per tehtävä puolisen tuntia, esitettiin tulokset ja vaihdettiin ryhmät. Tarkkailivat mm. miten ihmiset toimivat ryhmässä, kuka ottaa minkäkin roolin jne.

Koko päivä meni tällaiseen, oli siinä jokaisen kanssa myös puolen tunnin henkilökohtainen keskustelu.

Alkoholismin hoitaminen liittyi ilmeisesti muutenkin tulevaan työhön ja alaan? Ei kai tuollaisia muuten kyseltäisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Alkoholismin hoitaminen liittyi ilmeisesti muutenkin tulevaan työhön ja alaan? Ei kai tuollaisia muuten kyseltäisi.

Kyseessä on/oli esimiespositio, joten sikäli tietynlainen puuttuminen ja työterveyteen tms. ohjaaminen jos vaikkapa alko-ongelmaa huomaisi, kuuluu työhön. Lähinnä siis kuinka työyhteisössä voidaan tukea työkaverin parantumista, ei varsinaisesti siitä, mitä siellä terveydenhuollossa, tai mahdollisesti vieroituksessa tapahtuisi.

Sain itse siis työn. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saman tapainen kokemus minulla, tehtävät olivat erilaisia markkinointijuttuja, koska markkinointialan työ kyseessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
EIköhän jokainen pääse myös esiintymään muiden eteen pienen pätkän.

Pääse? Tarkoitat kai 'joudu'?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko ok, kun ei itse ota? Olen absolutisti, joten sitten en ikään kuin kuulu porukkaan.

ap

Kukin luonteensa mukaan. Raittiit on tunnetusti outoja tyyppejä jotka ei sovi ns. hyvän tyypin muottiin.

t. itsekin juomaton eli siis outo hiippari joka on kyllästynyt selittämään että miksi ei juo.