Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauva 5kk ja kun paino ei nouse tarpeeksi

20.02.2006 |

Tultiin juuri 5kk tarkastuksesta, ja paino oli kuukauden aikana noussut vain 200gr! Joitakin viikkoja jo pikkuinen syö yöt jatkuvasti 1-3 tunnin välein, ja varsinkin aamuyöstä tuntuu olevan rinnassa kiinni ihan koko ajan. Eli kai raukalla on sitten vain ollut nälkä.. :( Kaksi vanhempaa lasta imetin OK, mutta nytkö sitten ei olekaan tarpeksi maitoa?? Lääkäri kehotti antamaan lisäksi korviketta, jota itse asiassa jo pari kertaa olen kokeillutkin syötön päätteeksi, mutta silloin on kelvannut vain n 10ml kerrallaan, joten ei kai pojalla sitten ihan kauhea nälkä tuon mukaan ole. Kaikki sanovat, ettei maidon laatu ole koskaan huonoa, mutta jospa sitten onkin?? Ja mikä myös mietityttää, niin se, että lääkäri kehotti antamaan korviketta, mutta välttämään kiinteitä siinne 6kk saakka, koska itselläni on allergioita. Olen aina luullut, että vauva selviää 6kk saakka kyllä pelkällä äidinmaidolla, mutta EI korvikkeilla. Miten on?? Olin jo ruennut antamaan vähän perunaa ja porkkanaa, mutta pitäisikö nyt sitten lopettaa?? Paljon kysymyksiä, ja yllättävän " riittämätön" olo.. :((

(painoa oli 6.7kg, joten ikään nähden ihan tarpeeksi, MUTTA alkukuukaudet poika oli pullea, joten käyrää on nyt vaihtanut)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos korvikemaito ei uppoa tuon enempää, niin sinuna minä antaisin niitä kiinteitä jos niitä olet jo antanutkin ja ne kelpaa, eivätkä pidennä sitä syöntiväliä tarpeettomasti (jos se paino kerta piti saada nousemaan enempi). Ja kiinnittäisin omaan syömiseen huomiota, että äidinmaito on varmasti ravinteikasta.

Vierailija
2/2 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk vauva tuli tarkastuksesta, kuukaudessa paino oli noussut 80 g. Terv.hoitaja ei huolissaan kun ollaan vielä käyrillä. vauva alkanut liikkumaan tosi paljon ja aloitin vasta kunnolla kiinteät. Paino nousee kuulema ensi tarkastukseen sitten enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla