Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähden elämäni ensimmäiselle lentomatkalle. Lennot on ostettu, mutta mistä saan lentolipun?

Vierailija
02.04.2016 |

Ostin lennon supersaverilta ja sieltä tuli sähköpostia missä vaan kiiteltiin ostosta ym. Odotin saavani jonkinlaisen tulostettavan lentolipun tai jotain. Miten toimia lentokentällä jos ei ole lippua? Kuulin ettei kentällä ole edes kunnon asiakaspalvelua vaan jostain automaateista saa kuulemma lipun? Miten se automaatti toimii? Riittääkö pelkkä varausnumero? Mitä jos teen jotain väärin enkä saa lippua automaatista? Olen onnistunut välttelemään moisia helvetinkoneita (lentokoneita) jo 40 vuotta, mut nyt on pakko lentää. Mulla on vaan käsimatkatavarat. Saanko ottaa kassiin shampoon ja hoitoaineen ja hajuveden?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvg. Supersaverin kotisivuilla kerrotaan kuinka toimitaan. Ihan rautalangasta vääntäen.

Vierailija
2/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä/miten löydän e-lippunumeroni?

Sähköpostitse saamassasi varausvahvistuksessa on linkki, jonka kautta pääset tulostamaan e-liput sekä tarkastelemaan varaustasi reaaliajassa."

Antamillasi tiedoilla löysin tämän puolessa minuutissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lentänyt viime vuosien aikana kymmeniä kertoja ja aina on passi ja varausnumero riittäneet. Joskus vain jompikumpi. Mutta lue toki Supersaverin ohjeet.

Vierailija
4/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsimatkatavaroissa kannettavat nesteet (esim. shampoo, hoitoaine, tuoksut, käsidesi, hammastahna, hiusgeeli, dödö, huulirasva jne.) täytyy mahduttaa yhteen läpinäkyvään yhden litran pussiin (esim minigrip). Lisäksi jokainen litran pussiin mahdutettu pakkaus saa olla kooltaan enintään 100 ml.

Eli voit ottaa shampoot ym. mukaan kunhan pakkaat ne edellä kuvatusti.

Hyvää matkaa ap!

Vierailija
5/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noihin käsimatkatavaroina kuljetettaviin nesteisiin tulee, niin niistä löytyy ainakin Finnairin sivuilta tietoa, Matkustusohjeita tai jonkun vastaavanlaisen otsikon alta. Ihan Googlellakin varmaan löytyy "nesteet käsimatkatavarat" kun googlettaa. Nesteet saa olla korkeintaan 100ml pakkauksia ja näiden pullojen pitää mahtua 1000ml muovipussiin. Kannattaa siis käydä ostamassa sellaiset matkapullot, joihin saa laitettua shampoon ja hoitoaineen. Tai jos ei merkillä ole niin väliä, niin melkein helpompi on ostaa ne perillä, ei ne monta euroa maksa. 

Vierailija
6/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus loistossaan. Mua ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa/jaksa/viitsi käyttää googlea tai etsiä tietoa liikkeiden sivuilta. Mulla on eräs kaveri (nuori, ymmärtää googlen/netin toimintaperiaatteen muuten mutta...), joka siis ei mitään osaa tarkistaa itse. Esim. Jäätyään työttömäksi, vonkui monta päivää ettei tiedä mitä pitää tehdä, mikä te-toimisto, mihin soittaa, mitä täyttää. Yritin sanoa, että menisi te-tsto:n sivuilta katsomaan ohjeita mutta vastaus oli vaan "EN OSA, EN YMMÄRRÄ!", mulla meni hermot ja avasin googlen, löysin oikean numeron alle minuutissa ja etsin vielä vähän tietoakin tälle kaverille kopioi-liitä menetelmällä. Enkä ole edes asioinut te-toimistossa koskaan. Helvetti, yrittäkää edes ihmiset!!!

Vierailija
7/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomuus loistossaan. Mua ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa/jaksa/viitsi käyttää googlea tai etsiä tietoa liikkeiden sivuilta. Mulla on eräs kaveri (nuori, ymmärtää googlen/netin toimintaperiaatteen muuten mutta...), joka siis ei mitään osaa tarkistaa itse. Esim. Jäätyään työttömäksi, vonkui monta päivää ettei tiedä mitä pitää tehdä, mikä te-toimisto, mihin soittaa, mitä täyttää. Yritin sanoa, että menisi te-tsto:n sivuilta katsomaan ohjeita mutta vastaus oli vaan "EN OSA, EN YMMÄRRÄ!", mulla meni hermot ja avasin googlen, löysin oikean numeron alle minuutissa ja etsin vielä vähän tietoakin tälle kaverille kopioi-liitä menetelmällä. Enkä ole edes asioinut te-toimistossa koskaan. Helvetti, yrittäkää edes ihmiset!!!

Kaikilla ei kotikasvatuksesta johtuen ole assertiivisuutta ja aloitekykyä lainkaan. Tämä ei ole synnynnäistä vaan usein tulosta juuri erittäin voimakastahtoisesta ja paapovasta vanhemmasta.

Jos sinulla on tällainen uusavuton kaveri, teet hänelle palveluksen kun et tee mitään hänen puolestaan vaan neuvot rauhallisesti kädestä pitäen. Eli toimit siten kuin hänen vanhempiensa olisi silloin joskus pitänyt toimia. Silloin tämä avuton ihminen saa onnistumisen kokemuksen ja uhriutuminen vähenee.

Vierailija
8/8 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pakkaa nesteitä litran pussiin, niin tässä muutama kikkakolmonen. Toki voi käydä erikseen ostamassa sopivan kokoisia matkapakkauksia, mutta se ei ole välttämätöntä. Apuna voi käyttää hyvin esim. pääsiäismunien sisältä saatavia keltaisia koteloita, joihin saa mahtumaan parin päivän annoksen esim. hammastahnaa tai geeliä. Minikokoisiin minigrippeihin voi pursottaa shampoota, hoitoainetta jne. Jos hajuvesipullo on liian suuri mukaan otettavaksi, voi tuoksua suihkutella esim  tuoksuttomiin kosteuspyyhkeisiin ja sulkea ilmatiiviisti miniminigrippeihin. Kosteusvoiteista ja puhdistusmaidoista löytyy monesta apteekista pieniä näytepakkauksia jne.

Yhteen litran pussiin saa mielikuvitusta käyttämällä pakattua todella monta eri tuotetta mukaan.

T. työkseen paljon reissaava