Toivottavasti Elina Lepomäestä tulee Kokoomuksen uusi puheenjohtaja
Näin siis todella toivon, nimittäin olen hänen kanssaan samaa mieltä siitä, että hän on hän olisi hyvä kokoomuslainen johtaja, siis erittäin vahva painotus sanalle kokoomuslainen. Hän siis on kokoomuslainen aidoimmillaan, eikä hän missään määrin yritä olla mitään muuta, kuten aiemmat ketkut ovat tehneet "työväen presidentistä" lähtien. Hän siis edustaa juuri sitä kokoomuslaista politiikkaa, mitä kabinettien pimennoissa tehdään ja sen jälkeen tullaan kertomaan, kuinka ollaan muka kaikkien asialla. Lepomäki ei todellakaan ole kaikkien asialla, eikä edes yritä olla! Hän on nimenomaan vain ja ainoastaan hyväosaisten puolella ja vihaa yli kaiken ammattiyhdistysliikettä ja ylipäätään köyhiä, koska ne ovat hänen mielestään luusereita ja itse syyllisiä köyhyyteensä.
Jos Lepomäestä tulisi Kokoomuksen puheenjohtaja, niin silloin pakostakin sen sokeimmankin kokoomusta äänestävän sarisairaanhoitajan olisi havaittava kenen asialla Kokoomus oikeasti on. Jos Lepomäestä tulisi puheenjohtaja, niin hallitus olisi hajalla jo ennen joulua ja kokkareiden kannatus pohjamudissa.
Olen siis vahvasti sitä mieltä, että Lepomäki olisi suomalaisen uinuvan työväenluokan pelastaja. Hän nimittäin toisi konkreettisella tavalla esiin sen faktan, että nyt jos koskaan taistelevaa työväenluokkaa todellakin tarvitaan.
Eli kiitos sinulle Elina, kun lähdit mukaan puheenjohtaja kisaan ja toivotan sinulle taistoosi kovasti onnea ja vaikka en vassarina sinua äänestämään pääsekään, niin pidän ainakin kovasti peukkuja pystyssä :)
Kommentit (13)
Samapa se kuka siellä on. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Lepomäki puheenjohtajana jatkaisi myös sitä linjaa, mitä nykyinen pj. on saanut aikaan - omien äänestäjien kääntymistä muiden puolueiden äänestäjiksi, joten minäkin toivon Lepomäelle menestystä.
On muuten jännä juttu, että Kokoomuksen äänestäjissä on herättänyt järkytystä ja pakoa tämä yhä vahvemmin uusliberalismin suuntaan kallistuva politiikka.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että talousasiosta kukaan eduskunnassa ei tiedä niin paljon kuin Elina Lepomäki. Mutta Suomessahan kokemus ei paina mitään. Suomessa laitetaan mm. vassari luokanopettaja hoitamaan valtiovarainministerin hommaa. Kunhan ei vaan ole kukaan, joka asiasta jotain tietäisi. Tulos näkyy kyllä talousluvuissa.
Ministerin pestit jaetaan poliittisten voimasuhteiden mukaan. Tietääkseni Suomessa ei ole koskaan ollut vassari opettajaa valtiovarainministerinä. Ylipäätäänkään vassareilla ja sen edeltäjällä SKDL:lla on ollut tasan yksi valtiovaraiministeri, eli Johan Helo ja hän todellakin oli filosofian maisteri, mutta luki jo ennen sotia itsensä varatuomariksi. Hänkin tosin oli ensin demari, mutta vaihtoi sodan jälkeen puoluetta.
Mitä Lepomäkeen tulee, niin hän on isojen poikien juoksupoika ja tekee juuri niin kuin EK:n isot pojat sanoo. Aivan varmasti Lepomäki olisi vallan mainio valtiovarainministeri kaikille hyväosaisille, siitä ei epäilystäkään. Köyhälle taas ei Elinalta heruisi muuta kun tsemppipeukutuksia, sillä jokainenhan on Elinan mielestä oman onnensa seppä. AY-liikkeelle ei Elinalta heruisi sitäkään.
Mitä talouslukuihin tulee, niin vilkaseppa tuota taulukkoa: http://img.yle.fi/uutiset/kotimaa/article7469309.ece/ALTERNATES/w960/12…
Ennen tätä nykyistä, Suomella on ollut viimeisen 25 vuoden aikana kaksi puhdasta porvarihallitusta. Etsipä tuosta taulukosta ne kaksi porvarihallitusta ja katso miten valtionvelalle on käynyt niiden hallitusten aikana. Helpotan tehtävääsi hieman: katso velkakäppyrästä ne kaksi kaikkein jyrkintä nousukohtaa ja vedä niiden seinäjyrkkien nousujen kohdalla katsettasi alaspäin, niin löydät tehtävääni vastaukset.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tässähän on kyse nimenomaan siitä, että Elina juurikin laulaa selkeästi ja erittäin kirkkaalla äänellä niitä lauluja. Siis niin selkeästi artikuloiden, että tyhmemmänkin kokkareita äänestäneen duunarin on sen laulun sanoma pakko ymmärtää ja ne laulut ei totisesti ole mitään työväenlauluja.
RKP (joka käytännössä päättää kokoomuksen asioista), ei salli Lepomäen valintaa, koska hän vastustaa pakkoruotsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että talousasiosta kukaan eduskunnassa ei tiedä niin paljon kuin Elina Lepomäki. Mutta Suomessahan kokemus ei paina mitään. Suomessa laitetaan mm. vassari luokanopettaja hoitamaan valtiovarainministerin hommaa. Kunhan ei vaan ole kukaan, joka asiasta jotain tietäisi. Tulos näkyy kyllä talousluvuissa.
Ministerin pestit jaetaan poliittisten voimasuhteiden mukaan. Tietääkseni Suomessa ei ole koskaan ollut vassari opettajaa valtiovarainministerinä.
Jutta Urpilainen. Tosin puolue on SDP.
On lähinnä semantiikkaa erottaa Vasemmistoliitto ja SDP toisistaan, ensiksi mainittu on lähinnä jälkimmäisen apupuolue johon pahimmat häiriköt on laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ministerin pestit jaetaan poliittisten voimasuhteiden mukaan. Tietääkseni Suomessa ei ole koskaan ollut vassari opettajaa valtiovarainministerinä.
On lähinnä semantiikkaa erottaa Vasemmistoliitto ja SDP toisistaan, ensiksi mainittu on lähinnä jälkimmäisen apupuolue johon pahimmat häiriköt on laitettu.
Arvasinkin, että et ymmärrä politiikasta mitään. Itse olen äänestänyt SKDL:a jo 70-luvulta lähtien ja sen jälkeen Vasemmistoliittoa. SDP:ssä ja Vasemmistoliitossa on huomattavasti enemmän eroa, kuin Kokoomuksessa ja Keskustassa. Jos minä puhuisin kokkarista ja tarkoittaisinkin kepulia, niin olisiko se mielestäsi yksi ja sama asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tässähän on kyse nimenomaan siitä, että Elina juurikin laulaa selkeästi ja erittäin kirkkaalla äänellä niitä lauluja. Siis niin selkeästi artikuloiden, että tyhmemmänkin kokkareita äänestäneen duunarin on sen laulun sanoma pakko ymmärtää ja ne laulut ei totisesti ole mitään työväenlauluja.
Ei sillä ole silti mitään väliä, koska ihan samallaista politiikkaa kokoomus tekee siitä huolimatta kuka siinä asemassa edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sematiikka on edeltävinä vuosina erottaa kok ja sdp politiikka toisistaan.
Puhut ilmeisesti jostain aiemmasta historiasta.
Tällä hetkellä tietysti asia toisin kun sdp oppositiossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että talousasiosta kukaan eduskunnassa ei tiedä niin paljon kuin Elina Lepomäki.
Vartiainen?
Kokoomuksen kulisseissa kipinöi: ”Taustalla on puuhattu jo pitkään puheenjohtajan vaihto-operaatiota”