Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivät kuukautiset aikuista tee

nainen 11 v
02.04.2016 |

On typerää onnitella lasta kuukautisten alkamisella, että nytpä olet sitten aikuinen. Tarpeeksi hämmentävä ja ikävä asia alkuun muutenkin. Kun omani alkoivat juuri ennen kuin täytin 11, ja sain kuulla olevani nyt aikuinen, halusin vain huutaa, että lapsihan minä vielä olen! Ja jotkut ihan oikeasti olettivat, että henkinen kehitys kulkee fyysisen rinnalla. Siihen lopetettiin lapsuus, aina vedottiin, että älä itke, olethan jo aikuinen nainen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kuukautisten alkamisesta

Vierailija
2/5 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä typerää kuvitella, että joku verenvuoto tekisi 11-vuotiaasta yhtäkkiä kypsemmän tai aikuisen. :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vieläkään aikuinen nainen. Sitten kun saa oman lapsen on oikea nainen. Olen tyttönen, 29 vee :) kapea ja kepeä

Vierailija
4/5 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että asenteet ei ole muuttuneet. Jouduin itse kokemaan samoja tunteita silloin kuukautiseni alkoivat viitisentoista vuotta sitten. Jos alkaa liikaa aikuiseksi kutsuminen jurppimaan, niin voit tarvittaessa vastata vaikka "lapsetkin vuotaa verta". 

En onnittele sinua aikuisuudesta, mutta toivotan onnea pitkälle matkalle menkkaviidakkoon.

Vierailija
5/5 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että asenteet ei ole muuttuneet. Jouduin itse kokemaan samoja tunteita silloin kuukautiseni alkoivat viitisentoista vuotta sitten. Jos alkaa liikaa aikuiseksi kutsuminen jurppimaan, niin voit tarvittaessa vastata vaikka "lapsetkin vuotaa verta". 

En onnittele sinua aikuisuudesta, mutta toivotan onnea pitkälle matkalle menkkaviidakkoon.

Nimimerkissäni viittasin (ilmeisen kömpelösti sitten) kylläkin vain asenteisiin, jotka edelleen tuntuvat elävän. Itsekin tosiaan jo 21-vuotias, mutta asia tuli mieleen, kun luin toista ketjua, jossa kuukautisten alkua pidettiin merkkinä siitä, että tytöstä on tullut aikuinen nainen. Lapset joutuvat muutenkin todella varhain jo kosketuksiin aikuisten maailman kanssa, kun joka puolella on erilaista "roolimallia" tyrkyllä, pitäisi olla meikit ja tukka kuosissa, seksikkäät kuvat netissä ja peto sängyssä. Ja tosiaan jo alakouluikäisenä muistan minäkin näihin asioihin törmänneeni. Kymmenessä vuodessa maailma tuntuu muuttuneen entistä hurjemmaksi, ja lapsiin kohdistuvat paineet lisääntyneet. :/

ap