Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten itseinhosta eroon?

Vierailija
01.04.2016 |

Olen yli 40v nainen ja olen jo muutaman vuoden kärsinyt voimakkaasta itseinhosta. Nuorempana sitä ei niinkään ollut. En enää käy missään, koska häpeän itseäni. Olen mielestäni ruma ja lihava. Kärsin tästä. Syön masennukseen voxraa mutta tähän se ei auta. Enkä oikein edes kehtaa tästä aiheesta lääkärille puhua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan et ole omahyväinen tyyppi kun kerran inhoat itseäsi. Olet siis inhimillinen ihminen ja se on tärkeää. Itseään ei saa kuitenkaan missään nimessä inhota. Nelikymppisenä ei tarvitse sitä paitsi enää yrittää näyttää parikymppiseltä, eli ulkonäköpaineille ei ole syytä. Pidä nyt hieman kunnostasi huolta, niin saat edes hyvän ryhdin, muutama liikakilo ei ole paha asia.

Ei me nelikymppiset miehet (ainakaan täysijärkiset) enää kuolata sileäposkisten pikkutyttöjen perään. Vapautan sinut nyt virallisesti ulkonäköpaineista! Ja vaikka kuolattaisiinkin, niin ei sinun tarvitse kaikkia miellyttää. Jos olet hyväluonteinen ihmisyksilö, et voi olla epämiellyttävä. Piste.

Vierailija
2/6 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa. Itsellä samaa vikaa, tosin olen nuorempi. Itsearvostusta ei ole ollenkaan. Olen käynyt psykologilla, ei siitä ainakaan haittaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen psykoterapiaa, monet solmut aukeaa kun niistä juttelee asiantuntijan kanssa.

Vierailija
4/6 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Minulla on mieststävä enkä painoindeksin mukaan ole ylipainoinen. Tämä tunne vain kumpuaa sisältö ja alkanut nytvaivata enemmän kun olen muutenkin ahdistuneempi. Terapiassa olen aikoinaan käynyt eri syystä. Puhuinkyllä tästä tunteesta mutta terapeutti vain kuittasi että olet hyvännäköinen, unohda moinen. Huoh.

Vierailija
5/6 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 vuotias ja minullakin ongelmana itseinho, joten en osaa sanoa miten siitä pääsee eroon. Minullekin toitotettu että oot kaunis ja turhaan murehdin. Mutta ei siihen mikään auta.

On raskasta vihata itseä niin kokonaisvaltaisesti ja se kyllä vaikuttaa minunkin haluun mm. harrastaa ja käydä missään.

Vierailija
6/6 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös lievää pakkoneuroottisuutta. Ehkä on nyt taas tilattava lääkäri ja puhuttava näistä asioista. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi