Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan sukupolvenvaihdos-leikkaus

Vierailija
01.04.2016 |

Kaikkee sitä yhteiskunnan varoilla tehdään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuh

Vierailija
2/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, tarpeeseen tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mitä!? Onko siihenkin jotain kelakorvauksia!?!????!!!

Vierailija
4/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan kelasin.

Vierailija
5/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös Kela vetänyt sanansa takaisin? Transut suuttuivat tästä pilasta niin kovin, että Anssin oli peräännyttävä.

Vierailija
6/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa saisi todella tehdä sukupolvenvaihdosleikkauksen. Niitä vanhoja harppuja ei jaksa katsella kukaan.

Vierailija
7/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olihan se aika viekas sanaleikki, mutta transsukupuolisena ymmärrän miksi se joitakin loukkasi. Kun se transsukupuolisuus ei ole mikään vitsi vaan äärimmäisen epämiellyttävä synnynnäinen tila. Tätä eivät ymmärrä ihmiset jotka argumentoivat järkeä ja tiedettä uhmaten tyyliin "jos minä yhtäkkiä päättäisin olla hevonen, niin maksettaisiinko minulle se leikkaus? Ei minusta voi tulla hevosta kun olen syntynyt ihmiseksi". Jokainen voi myös itsekseen miettiä miksi ihmeessä sairaille pitäisi nauraa, tai niille jotka jo muutenkin kokevat diskriminaatiota yhteiskunnan taholta.

Vierailija
8/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se Anssi Kelan aprillipila oli hauska ja sangen harmiton. Sukupuolivähemmistöt ovat toki väheksitty ja kiusattu joukko yhteiskunnassamme, mutta normiheterona minulla hieman häiritsee heidän joukossaan esiintyvä turha herkkähipiäisyys, jossa jokainen kulmankarvannosto ja olankohautus katsotaan syrjinnäksi ja kiusaamiseksi. Yritän sitä ymmärtää sen kautta, että he ovat saaneet jo nykyisestä asemastaan aikojen saatossa kovasti taistella eikä se vieläkään vastaa normiheteron statusta (esim avioliitto vs rekisteröity parisuhde), mutta silti.. Suurin osa meistä taviksista suhtautuu täysin neutraalisti esim sateenkaariperheisiin (kuten muihinkin asiallisiin perheisiin) ja jatkuva veitsienkalistelu "kuinka meitä sorretaan" tuntuu välillä kohtuuttomalta. Nimimerkillä kaksi sateenkaariperhettä lähipiirissä

Vierailija
9/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se Anssi Kelan aprillipila oli hauska ja sangen harmiton. Sukupuolivähemmistöt ovat toki väheksitty ja kiusattu joukko yhteiskunnassamme, mutta normiheterona minulla hieman häiritsee heidän joukossaan esiintyvä turha herkkähipiäisyys, jossa jokainen kulmankarvannosto ja olankohautus katsotaan syrjinnäksi ja kiusaamiseksi. Yritän sitä ymmärtää sen kautta, että he ovat saaneet jo nykyisestä asemastaan aikojen saatossa kovasti taistella eikä se vieläkään vastaa normiheteron statusta (esim avioliitto vs rekisteröity parisuhde), mutta silti.. Suurin osa meistä taviksista suhtautuu täysin neutraalisti esim sateenkaariperheisiin (kuten muihinkin asiallisiin perheisiin) ja jatkuva veitsienkalistelu "kuinka meitä sorretaan" tuntuu välillä kohtuuttomalta. Nimimerkillä kaksi sateenkaariperhettä lähipiirissä

Kuinka monta transsukupuolista tunnet tai olet tavannut, jotta osaat julistaa heidät herkkähipiäisiksi? Itse olen tehnyt töitä transnuorten parissa ja minusta heillä on yleensä jopa paksumpi nahka kuin meillä "normiheteroilla". Siihen kuuluu myös se että uskalletaan sanoa suoraan jos heitto oli aivoton, ei mitään mielensäpahoittamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä