Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapset puetaan ryysyläisvaatteisiin?

Vierailija
01.04.2016 |

Miksi niin monet pukee lapsensa ihan järkyttäviin rääsyihin? Ei minkäänlaista silmää ole käytetty värien ja kuvioiden suhteen, vaatteet on kuluneita, nuupahtaneita, venähtäneitä, nukkaantuneita... Lapset näyttää ihan lattiaräteiltä. Ei tämä nyt mikään elämän ja kuoleman kysymys ole, mutta eikö siistin pukeutumisen opettaminen kuulu sivistyksen piiriin? Ja tietty on taloudellinen kysymys myös, mutta ei mielestäni täysin selitä tätä ilmiötä, sillä kyllä kirpputoreiltakin saa ihan siistiä vaatetta ja vähän voi sitä yhteensopivuutta katsoa jne. Miksi esteettisyyttä ei pidetä arvossa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piittaamattomien vanhempien uhri ilmoittautuu. Hemmottelivat itseään (usein kaljalla) lasten perustarpeiden kustannuksella, ihan keskituloisia kuitenkin oltiin. Opin jo hyvin pienenä häpeämään kummallisia, likaisia, rikkinäisiä, säähän ja tilanteisiin sopimattomia vaatteitani. Minua jopa syrjittiin koulussa, vaikken voinut asiaan itse vaikuttaa.

Huonosti puetun lapsen kohdalla katse kääntyy ensimmäisenä vanhempiin: jotain täytyy olla pielessä. Olisin häpeissäni jos lapsi ei 18 vuoden aikana minulta oppisi miten kunnollisesti pukeudutaan. En myöskään laittaisi lapselleni mitään sellaista mitä en olisi valmis itse pitämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi