Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvin voiva äiti lenkittää koiran ja jättää vauvan siksi aikaa yksin kotiin

Vierailija
31.03.2016 |

Hänellä on itkuhälytin, mutta riittääkö se? Palaa kotiin viidessä minuutissa. Mies käy päivisin töissä. Nainen viipyy ulkona kauankin, kun vauva nukkuu. Näyttää äidiltä, jolla ei ole mitään huolia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa viidessä minuutissa, mutta kuitenkin on paljon ulkona?

Vierailija
2/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh? No pakko se koirakin on ulkoiluttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloako se kiertää jos palaa aina lenkiltä viidessä minuutissa? Miksei vauvaa voi ottaa mukaan lenkille?

Vierailija
4/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa  joku teki lastensuojeluilmoituksen juuri tuon takia. Se naapuri oli myös perhepäivähoitaja.

Vierailija
5/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vauva nukkuu ulkona ja äiti on sisällä itkuhälyttimen kanssa. Mut jos vauva sisällä ja äiti ulkona itkuhälyttimen kanssa ni se ei olekaan ok? Tai ehkä mulla meni koko alotuksen pointti ohi.

Vierailija
6/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin voi hyvinkin tehdä vauvan kannalta. Koiran kannalta on sen sijaan arveluttavampaa, jos se pääsee vain 5 min lenkeille.

Vierailija
7/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vauva yleensä otetakin mukaan? Lähellä on mukavia maastoja ja en ole huomannut, että yli 5 min kävelymatkan päähän kotoaan lähtisi. Kysyin vauvasta ja sanoi, että hänellä on hälytin. Joka päivä ja monta lenkkiä tekee. Pitkään on ainakin puoli tuntia, mutta ehkä yli tunninkin, kun en ole tarkkaillut tarkoituksella häntä, vaan sen mitä olen huomannut.

ap

Vierailija
8/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vauva yleensä otetakin mukaan? Lähellä on mukavia maastoja ja en ole huomannut, että yli 5 min kävelymatkan päähän kotoaan lähtisi. Kysyin vauvasta ja sanoi, että hänellä on hälytin. Joka päivä ja monta lenkkiä tekee. Pitkään on ainakin puoli tuntia, mutta ehkä yli tunninkin, kun en ole tarkkaillut tarkoituksella häntä, vaan sen mitä olen huomannut.

ap

Rupea tarkkailemaan, kun noin kovasti kiinnostaa.

Vierailija
9/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on itkuhälytin, mutta riittääkö se? Palaa kotiin viidessä minuutissa. Mies käy päivisin töissä. Nainen viipyy ulkona kauankin, kun vauva nukkuu. Näyttää äidiltä, jolla ei ole mitään huolia.

Kukin huolehtikoon omista asioistaan. Ärsyttää tuollainen naapurikyttääminen.

Vierailija
10/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kaikkea ole pakko tehdä niinkuin "yleensä" tehdään.

Vierailija
11/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan tiukka täti sanoi, että periaatteessa ei saisi päivällä viedä edes roskia, kun vauva on kotona ja  ihan sen takia, että moni on jäänyt väsyneenä lukkojen taakse ja vauva joutunut olemaan kauan yksin. Otin tosissani tämän ohjeen. Unohdin ruokaostoksia kassalle vauvan kanssa, joten varoitti varmasti aiheesta ja kokemuksesta.

Vierailija
12/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamalaa. Itsekin hakkasin halkoja, tein puutarhatöitä, hoidin hevosia ja kaikkea muuta mukavaa, silloin kun lapsi nukkui sisällä talossa. Itkunhälytin oli mukana ja lapsi nukkui säntillisesti parin tunnin päikkärit. Ihan normaali lapsi tuosta kasvoi, eikä koskaan ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
13/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen minäkin ollut pihalla esim ripustamassa pyykkejä silloin kun ei ollut edes itkuhälyttimiä. Jos lapsi itki kun tulin sisälle, niin sitten hyssyttelin. Yleensä nukkui. Kyllä välillä harmittaa nykyäitien puolesta, teille on asetettu todella korkealle tasolle nuo asiat joita teidän "kuuluu" tehdä, muuten olet huono ja vaillinainen äiti. Onneksi omat lapseni syntyivät aikana, jolloin tuollainenkin oli täysin normaalia eikä kellekään ulkopuoliselle tullut mieleenkään arvostella äidin toimintaa, niin kauan kuin hänen lapsensa kasvoi, oli tyytyväisen oloinen ja puhtaissa vaatteissa.

Vierailija
14/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minuuttia ei riitä koiralle ei millään!!

Vierailija
15/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolan tiukka täti sanoi, että periaatteessa ei saisi päivällä viedä edes roskia, kun vauva on kotona ja  ihan sen takia, että moni on jäänyt väsyneenä lukkojen taakse ja vauva joutunut olemaan kauan yksin. Otin tosissani tämän ohjeen. Unohdin ruokaostoksia kassalle vauvan kanssa, joten varoitti varmasti aiheesta ja kokemuksesta.

Tuo on muuten hyvä pointti. Vara-avain kannattaisi varmaan antaa jollekkin naapurin mummelille joka on usein kotona tai kaverille joka asuu lähellä tms.

Tää on OT, mutta viime viikolla esikoinen lukitsi mut parvekkeelle ku kävin hakemassa sieltä kukkaruukun! Siis heti ku astuin parvekkeelle ni ovi kiinni ja säppiin...Meillä on siis ovessa salvat mitä tuo näköjään osaa käyttää. Luojan kiitos se osasi ne myös avata, mutta vähän ehti jo kuumottaa...

Alkuperäiseen aiheeseen ni jos pikapissattaa koiran itkuhälyttimen kanssa niin en näe siinä mitään ongelmaa. Mäkään jos vauva nukkuu parvekkeella ni en kuule sitä kyllä "luonnostaan" vaan hälytinhän siinäkin on. Välillä saattaa huomata kun vaunukori heiluu tai jotain, mutta en mä kyllä sisällä istu tuijottamassa vaunuja jos vauva nukkuu ulkona.

Vierailija
16/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan jätä vauvaa ulos nukkumaan, niin ettei ole näköyhteydessä? Itse en olisi jättänyt vauvaa yksin koiran pissatuksen ajaksi sisälle. Ei itkuhälytin ole mikään autuaaksi tekevä turva.

Vierailija
17/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paloi talo korjauskelvottomaksi muutamassa minuutissa. Tästä syystä olen jättänyt lapset yksin kotiin kun ovat olleet riittävän vanhoja ymmärtämään edes jollain tavalla kuinka toimitaan hätätilanteessa. Ikinä en enää luota siihen ettei mitään tapahdu kun piipahdan nopeasti jossain lähistöllä. Niin, palo lähti jääkaapista eikä ollut mitenkään estettävissä.

Vierailija
18/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan jätä vauvaa ulos nukkumaan, niin ettei ole näköyhteydessä? Itse en olisi jättänyt vauvaa yksin koiran pissatuksen ajaksi sisälle. Ei itkuhälytin ole mikään autuaaksi tekevä turva.

Kyl mä vaan jätän. Mikä pointti se on jättää ulos jos sisällä kuitenkin on pakko olla siinä terassin oven vieressä kattomassa ulos? Kyl mä oon yleensä keittiössä tekemässä ruokaa tai laittamassa pyykkejä ja kaikenlaista mitä pitää tehdä. Oikeastiko ootte näköyhteydessä vaikka neljä tuntia jos vauva nukkuu sen ajan? Vai mitä se näköyhteys oikein tarkoittaa?

Vierailija
19/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä paloi talo korjauskelvottomaksi muutamassa minuutissa. Tästä syystä olen jättänyt lapset yksin kotiin kun ovat olleet riittävän vanhoja ymmärtämään edes jollain tavalla kuinka toimitaan hätätilanteessa. Ikinä en enää luota siihen ettei mitään tapahdu kun piipahdan nopeasti jossain lähistöllä. Niin, palo lähti jääkaapista eikä ollut mitenkään estettävissä.

Mutta kun mammat ajattelevat, että meille voi mitään sattua. Tulipalo voi syttyä viallisesta sähkölaitteesta. Vauva voi alkaa oksentaa ja tukehtua. Mutta kun mamman täytyy saada elää kuin vauvaa ei olisikaan. Mammaa ei saa rajoittaa.

Vierailija
20/28 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytiin aamupäivästä pitemmällä lenkillä kaikki yhdessä, päiväunien aikaan joskus pikalenkki talon lähellä, itkuhälytin mukana. Yöllä viimeinen pikalenkki myös itkuhälyttimen kanssa. Vara-avain oli ja on piilossa pihassa jos olisi sattunut unohtumaan. Tosin ovikin oli kyllä lukitsematta.  Pyykkiä olen ripustanut ja roskia vienyt myös ulos vauvan nukkuessa, suihkussakin kävin. Ja voin tosiaan hyvin minäkin, samoin vauva. Taaperovaihe oli paljon pahempi, kun ei voinyt jättää hetkeksi silmistään ja se kestikin pitempään.