Tässä minun mielestäni tyylikäs koti - linkki
Tuosta blogikeskustelulinkistä tuli mieleen, siis siitä missä puhutaan ettei valkomustaharmaatrendikodit ole tyylikkäitä..
http://www.westhouse.fi/Kohdetiedot.php?menu_pid=2013&c101__id=5970
Tässä on minun mielestäni kiva tyyli.
Kommentit (17)
Tykkäsin. Kivan kodikasta. Mutta se juju onkin siinä, että onko se mustavalkoharmaa ostettu IKEAsta vai Artekista :D
Ihana mielestäni muuten, mutta en tajua miksi keittiöön oli laitettu alakaapeiksi mustat kaapit, ja yläkaapeiksi jotkut oksennuksen väriset... ylhäälle olisi sopinut valkoiset paljon paremmin tai sitten sekä ylhäälle että alhaalle valkoiset, nyt ne oli aivan eri sarjaa ja yläkaappien väri ihan hirveä.
Muuten asunnon tyyli oli ihanan pelkistetty, se toi asunnon arkkitehtoniset ratkaiset hyvin esille.
🇺🇦🇮🇱
Asunto on toki aivan ihana, mutta sisustus melko kasaria. Tykkään enemmän loft-henkisestä sisustuksesta, jossa käytetään paljon luonnonmateriaaleja, betonia, puuta, punatiiltä jne.
Vierailija kirjoitti:
Asunto on toki aivan ihana, mutta sisustus melko kasaria. Tykkään enemmän loft-henkisestä sisustuksesta, jossa käytetään paljon luonnonmateriaaleja, betonia, puuta, punatiiltä jne.
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta se on mielestäni juuri sitä tämän päivän trendisisustamista, jota näkee joka lehden ja blogin sivuilla.
ap
Ja siis nimenomaan sisustuksesta en pidä. Asunto on kiva.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tuo musta-valko-harmaa- tyhjyys- vähän "pilaa" tuota upeata asuntoa
Katsottiinko me samaa asuntoa? Eihän tuo ole musta-valko-harmaa! Erilaisia väriläikkiä on ripoteltu juuri sopivasti mpäri asuntoa, jolloin vaikutelma on raikas ja valoisa, mutta ei kalsea. Ainoa, mikä ehkä vähän tökki, olivat mustat keittiön alakaapit.
Lattia tuossa on erityisen hyvä, en tykkää nykyisestä paljon tummemmasta (kylmä suklaanruskea) lattiamuodista. Se sama kalsa ruskea on muutenkin joku muotiväri.
Mulla on omassa asunnossa aika sama ratkaisu kuin tuossa linkin kämpässä (oma kyllä maksaa alle kymmenesosan tuosta :)) Valkoiset seinät, lämminsävyinen vaalea lattia, huonekaluissa ja tekstiileissä sekä neutraalia harmaata että kirkasta vihreää, sinistä, oranssia.
No terve, näyttää joltain hotellin aulalta. Ompa kodikasta, hohhoijaa...
Liian moderni ja pelkistetty sisustus makuuni. Upea asunto, mutta sisustus tekee siitä kokon ja "hotellihuonemaisen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tuo musta-valko-harmaa- tyhjyys- vähän "pilaa" tuota upeata asuntoa
Katsottiinko me samaa asuntoa? Eihän tuo ole musta-valko-harmaa! Erilaisia väriläikkiä on ripoteltu juuri sopivasti mpäri asuntoa, jolloin vaikutelma on raikas ja valoisa, mutta ei kalsea. Ainoa, mikä ehkä vähän tökki, olivat mustat keittiön alakaapit.
Lattia tuossa on erityisen hyvä, en tykkää nykyisestä paljon tummemmasta (kylmä suklaanruskea) lattiamuodista. Se sama kalsa ruskea on muutenkin joku muotiväri.
Mulla on omassa asunnossa aika sama ratkaisu kuin tuossa linkin kämpässä (oma kyllä maksaa alle kymmenesosan tuosta :)) Valkoiset seinät, lämminsävyinen vaalea lattia, huonekaluissa ja tekstiileissä sekä neutraalia harmaata että kirkasta vihreää, sinistä, oranssia.
Kuten sanoinkin, asunto itsessään on mun makuun, sisustus ei. Lattia on minunkin makuuni, aito puu on lämmin ja kaunis.
Kalseutta ja tyhjyyttä lisää esim. suuret tyhjät tilat,mattojen puuttuminen, verhojen puuttuminen, kovat muodot, symmetria esim. taulujen asettelussa, ikkunat on kauniit mutta lisää kovuutta kun ympärillä valkoista eikä verhoja ym. pehmentämässä.
Mun mielestä "pirteät väripilkut" on yliarvostettuja, ne oikeasti vaikuttaa aika vähän siihen yleisilmeeseen. Toki musta-valko-sisustajalle ne on tietysti ylivärikkäät ja loistaa kuin huomiomerkit.
"Kirjastossa" on hiukan pehmeämpää, mutta siinäkin liukkaan ja "kovan" näköinen lattia. Aika kova kontrasti.
Pehmeyttä, sitä selkeästi kaipaa oma sisustussilmä.
Oikeasti ahdistavan musta-valko-harmaa sisustus on tässä, pl. parveke: http://www.etuovi.com/kohde/9425552?sc=M148117967&pos=8
Tuntuu kuin olisi ikuinen talvi, ei mitään lämpöä missään.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin. Kivan kodikasta. Mutta se juju onkin siinä, että onko se mustavalkoharmaa ostettu IKEAsta vai Artekista :D
Minusta Aallon huonekalut ovat pahemman kerran yliarvostettuja.
Meillä on muitakin muotoilijoita, kuten Eero Saarinen, jonka huonekalut ovat maailmalla selvästi arvostetumpia ja tunnetumpia kuin Aallon. Ja paremman näköisiä., Womb-tuoli ehdoton suosikkini.
Aallon huonekalut ovat sellaisia julkikalusteita.
Minä pidän enemmän tanskalaisesta muotoilusta, varsinkin 60-luvun. Toki Arne Jacobsenin huonekalut aiemmilta vuosikymmeniltä ovat täysin ajattomia ja moderneja ja päihittävät Aallon tuotannon mennen tullen, samoin arkkitehtuurissa puntit kallistuvat Jacobsenin puoleen.
Ihan järkyttävä tuo kusenkeltainen puulattia ja keittiön yläkaapit.
Tässäpä suklaanruskeaa lämpöä ja pehmeyttä... http://www.etuovi.com/kohde/9938130?sc=M148117967&pos=51
Vierailija kirjoitti:
No terve, näyttää joltain hotellin aulalta. Ompa kodikasta, hohhoijaa...
Ai ihan "ompa".
No oletettavissa olikin että sinä et tästä kodista tykkää.
Ihana. Makkarin sisustaisin kyllä talon tyylin mukaan. Tosi jees!
Mun mielestä tuossa taas on se asunto itsessään kaunis ja upeat yksityiskohdat , mutta sisustustyyli ei ole yhtään makuuni. Juurikin tuo musta-valko-harmaa- tyhjyys- vähän "pilaa" tuota upeata asuntoa, jossa potentiaalia olisi vaikka mihin.
Mutta nämä on makuasioita, toiset tykkää ja toiset ei.