Hävettääkö ketään muuta kun ei ole hoikka?
Olen siis 164/66. Melko normaalipainoinen siis. Muut mitat 95/74/99. Treenaan salilla ja juoksen ja pyöräilen, kunto siis ok ja kropastakin näkee etten ihan sohvaperuna ole. Mutta nämä mitat on kuitenkin liikaa. Vaikka en syö mitenkään hirveitä määriä, niin ajattelen että muut luulee niin koska en ole hoikka. Häpeän vatsaani, koska istuessa tulee makkaroita ja siinä on ylimääräistä. Häpeän kaikkea isoa itsessäni ja löysää. Vaikka 34-vuotiaaksi olen kuitenkin ihan ok kunnossa. Kyllä mä olen laihduttanut itseni 60 kiloiseksi. Mutta sekään ei riitä. Ja en tiedä en vaan saa painoa pysymään vaan se nousee aina tähän painoon. Viimeksi kun olin tyytyväinen vartalooni painoin 53 kiloa. Ja kyllä, mulla on lapsia. Mies pelkästään vaan kehuu, mutta mietin vaan että ansaitsisi ja oikeasti haluaisi timmin ja hoikan naisen. Vaikka ei ole itsekään lihaksikas/timmi, mutta kuitenkin normaalipainoinen. Mutta ei se koskaan häpeile itseään vaan tuntuu että voi olla lähes alasti kenen vaan seurassa. Itse en voi olla rennosti edes miehen seurassa.
Kommentit (18)
Ei hävetä. Mä hoksasin teini-iässä. Ettei se hoikkuus ole kaikki kaikessa. Ihmiset ovat erilaisia, eikä musta tule ikinä tuommoista kaunotarta, kuten luokan Minttu, vaikka olisin kuinka hoikka.
Hävetti kun olin 164/66 synnytyksen jälkeen. Mies ei ikinä ole kommentoinut ikävästi painoani, mutta äitini sitä enemmän. Oma itsetunto on tästä läpi koko iän kestäneestä lyttäämisestä johtuen niin heikko, että jokaisen kolmen lapsen syntymän jälkeen olen ollut tyytyväinen kroppaani vasta 50kg painossa. Että kiitti vaan mutsi.
On ihan normaalia, että hävettää, jos on liian iso. Itse en ole sitä ikinä joutunut kokemaan, kun olen aina ollut hoikka, mutta ei tuossa mielestäni mitään epänormaalia ole. Laihduta itsesi siihen 53 kiloon, niin häpeä loppuu ja saat tilastojen valossa lisää terveitä elinvuosiakin. Sinä voitat, miehesi voittaa ja lapsesi voittavat.
Minua hävettäisi, jos olisin aloittajan mitoissa. Olen aloittajaa hieman pidempi, 167 cm ja painoin viimeisilläni raskaana tuon 66 kg. Oli kyllä valasmainen olo. Nyt paino on 49 kg ja olo on loistava!
Olen tosi hoikka, enkä siltikään ole tyytyväinen. Luulen että sinäkin keksisit itsestäsi vaikka mitä vikoja 50-kiloisena.
Veikkaan että keksit jonkun muun häpeän aiheen itsestäsi jos olisit hoikka. Ehkä et vain osaa olla tyytyväinen ja iloita siitä mitä on. Lakkaa vertailemasta itseäsi muihin ja armahda itsesi sillä sitä ei tee kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Minua hävettäisi, jos olisin aloittajan mitoissa. Olen aloittajaa hieman pidempi, 167 cm ja painoin viimeisilläni raskaana tuon 66 kg. Oli kyllä valasmainen olo. Nyt paino on 49 kg ja olo on loistava!
Kiitos paljon :D Mutta onko sulla myös hyvä kunto, jaksat juosta vaikka tunnin? Oletko voimakas myös? Mun kaveri on juuri sun pituinen ja painoinen ja myönsi että liian laiha on. Niinkuin kaikki muutkin oli sitä mieltä. Ei vaan näytä terveeltä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi hoikka, enkä siltikään ole tyytyväinen. Luulen että sinäkin keksisit itsestäsi vaikka mitä vikoja 50-kiloisena.
Totta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että keksit jonkun muun häpeän aiheen itsestäsi jos olisit hoikka. Ehkä et vain osaa olla tyytyväinen ja iloita siitä mitä on. Lakkaa vertailemasta itseäsi muihin ja armahda itsesi sillä sitä ei tee kukaan muu.
Tämäkin on kyllä ihan totta. Ap
Minusta on ihan se ja sama mitä painaa, jos on itse tyytyväinen oloonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon :D Mutta onko sulla myös hyvä kunto, jaksat juosta vaikka tunnin? Oletko voimakas myös? Mun kaveri on juuri sun pituinen ja painoinen ja myönsi että liian laiha on. Niinkuin kaikki muutkin oli sitä mieltä. Ei vaan näytä terveeltä. Ap
Aivan. Myös minä urheilen paljon ja käyn salilla, että painosta osa tulee kyllä lihaksista. T. nro2
Ei hävetä. En allekirjoita länsimaisia kauneusihanteita eivätkä ne ole myöskään Jumalan tahto. Laihuus on hänen rangaistuksensa; lihavuuteen hän lähettää näivetystaudin. Häneen luottava ja uskovaa tulee lihavaksi. Eli hävettäisi jos olisin hoikka.
N30 168/148
Miksi kuvittelette, että hoikka ei jaksaisi juosta? Montako pullukkaa kilpaurheilijaa tiedätte ja montako jotka äyttävät kuivan kesän oravilta? Hassu ajatus. Paljon raskaampaahan se juokseminen on ylipainoiselle. Niin ja itsellä nousee maastakin 80kg...
Näissä keskusteluissa myös aina sopivasti unohdetaan että vartalotyyppejäkin on erilaisia, toiset siroluisempia kuin toiset eli kaikki eivät näytä/näyttäisi samalta samassa painossa.
Kyllä hävettää!!!
158/75
Olen kuntoillut aktiivisesti pari vuotta, mutta se ei näy missään, kun olen lihava. Hävettää ihan sairaasti, jos joudun tilanteeseen, jossa selviää, että mä käyn vähintään 5 krt viikossa kuntoilemassa ja olen tälläinen hyllyvä läski.
En tiedä miksen laihdu, kilpirauhasen vajaatoiminta on, mutta tuskin sekään NÄIN paljon vaikuttaa.
Pahin on mun vatsa. Olen painanut 50 kg ja treenannut ja silti, mut vatsa on löysää pullataikinaa ja pursuaa aina housuista ja näyttää mekko päällä perseeltä. Se mua hävettää kaikista eniten.
Inho on ensimmäinen tunne jota tunnen aina aamulla herätessäni ja usein illalla maate mennessäni. Aina kun nään ja tunnen lyllyvän ruhoni. Laihdutus mielessä päivittäin mutta pyörin noidankehää, välillä jätän innoissani kaiken ylimääräisen hetkeksi pois ja poljen kuntopyörällä itseni läpimäräksi hiestä, kunnes taas masennun, repsahdan ja ahdistuksissani mätän kaiken mahdollisen suuksi nimettyyn aukkooni ja ajattelen että ei millään ole mitään väliä.
80 kg painoa ja pituutta 171 :( no ei VIELÄ ihan vakavinta sorttia mutta 7 vuodessa paino on noussut 10 -15 kg... masentava parisuhde ja työ saa mättämään naamaan kaikenlaista (joo helppo selitellä). Haaveilen kuntosalille menosta mutta en ole ikinä käynyt enkä uskalla yksin mennä..hirveän iso kynnys.
Joo, olen persjalkainen, lyhyt ja siro, ja vartaloni on mallia H. Näiden ominaisuuksien takia näytän jo aika pienessä painossa muodottomalta möykyltä, tai joltain ilmapatjalta, naamanikin pyöristyy todella herkästi lihoessa. Olen nyt 161/63 ja nolottaa tämä ulkonäkö. Minussa ei ole mitään kaunista.
No ei hävetä! Oon ihan sopusuhtainen ja tyytyväinen itteeni tosin voishan sitä muutaman kilon pudottaakin mutta missään nimessä ei hävetä.