Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koulun maksuttomuudesta

Vierailija
20.02.2006 |

Minun mielestäni oli erittäin hyvä, että tämä asia tuli julkisuuteen. Olen jo pidempään kummastellut sitä, että nykypäivänä koulu ei todellakaan ole maksuton. Meilläkin juuri laskettelureissu maksoi 29¿/lapsi. Olisikohan markka-aikana vanhemmilta kehdattu pyytää lähemmäs 200 markkaa laskettelureissulle? Tämä laskettelu kuului liikuntatunteihin. Vaikka itse pystymmekin juuri ja juuri lapsemme kustantamaan näille reissuille, en voi mitään että säälittää monen työttömän lapset, jotka joutuvat jäämään pois näiltä reissuilta. Mikään ei eriarvoista enempää kuin tälläinen jako;lapset ovat armottomia ja monesti olen säälinyt erästä tyttöä, jolla ihana ja kunnollinen perhe, mutta varaa näille reissuille ei ole ja katsellut, kun hän joutuu kiusaamisen kohteeksi. (olen toki puuttunut ja puhunut opettajalle, mutta eipä ole mihinkään loppunut)Eihän vanhempien varattomuus saa olla lapsen syy. Kysymys ei varmastikaan ole joidenkin pienien maksujen, kuten uimahallit yms. maksamisista kenelläkään. Mielestäni on oikein, että asiaan puututaan, vaikka hesarin sunnuntainnumerossa kevyesti kommentoitiinkin, että lapsukaisten retkiä joudutaan vähentämään ja heidät sullotaan neljän seinän sisälle.. Monta asiaa voi tehdä maksuttomasti tai pienin maksuin ja nykyajan lapset kyllä saavat elämyksiä tarpeeksi ilman, että koulu niitä tarjoaa eriarvoistamisen kustannuksella. Mitä mieltä te olette? Ja toivon, että jokainen menisi itseensä ja miettisi muidenkin(köyhempienkin lasten perheiden)kannalta, kuin vain oman " kullannupun" . Miettikää myös, jos itse olisitte siinä asemassa, että olisitte työtön. Haluaisin arvokeskustelua. En sitä, että kyllä meidän lapsen ainakin pitää...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on juuri se, että ne lapset jotka koulun järjestämiä ylimääräisiä retkiä yms. tarvitsisivat, juuri niillä ei ole niistä varaa maksaa.

Oppilaat ovat joskus niin uskomattoman onnellisia kun pääsevät retkelle luokan kanssa.

terv. ns. vähävaraisen alueen yläkoulun ope

Vierailija
22/22 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme