Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras lapsi tuhosi ruoka-annokseni, vanhemmat eivät suostuneet korvaamaan

Vierailija
30.03.2016 |

Olin lounastauolla ulkona syömässä ja viereiseen pöytään tulivat vanhemmat päiväkoti-ikäisen poikansa kanssa. Poika oli todella levoton ja riehui ja huusi koko ajan. Kuulin vanhemmilta tasan yhden vaisun käskyn pojalle, mutta muuten lapsi sai olla miten tykkäsi. Tämä taisi häiritä useampia ruokailijoita, koska pari ihmistä vaihtoi pöytää.

Sain ruoka-annokseni ja olin ehtinyt syödä pari haarukallista, kun poika juoksi pöytääni ja kiskaisi lautasen reunasta niin, että koko komeus lensi lattialle. Tässä vaiheessa menin juttelemaan pojan vanhemmille, että huomasitteko yhtään mitä tapahtui. Vanhemmat kiistivät tapahtuneen ja kieltäytyivät korvaamasta mitään ennen kuin kerkesin edes kysyä ruoka-annokseni korvaamista. Perhe ei ilmeisesti itse ollut vielä tilannut, vaan vanhemmat näkivät hyväksi ratkaisuksi lyödä ruokalistansa mielenosoituksellisesti pöytään, pakata itsensä ja kamppeensa ja marssia ravintolasta ulos. Ei kuulemma ollut lapsiystävällinen ilmapiiri ja minä häiritsin heidän rauhaansa. En pöyristykseltäni saanut edes sanottua mitään järkevää, olisi tietysti pitänyt. Onneksi ravintolan tarjoilija oli ihana ja toi minulle uuden annoksen samaan hintaan. Jätin kyllä reilusti tippiä! Eihän tämä ravintolan vika ollut mitenkään ja siivouskin vei aikaa. Henkilökunta ihmetteli perheen käytöstä yhtälailla.

Koko tapaus tuntuu aivan absurdilta, mutta pakko se kai on uskoa, että tällaisia ihmisiä todella on. Poikaa käy sääliksi, ei varmaan ole hyvä kasvaa ilman minkäänlaisia rajoja.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rafla?

Vierailija
2/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa todeksi, on niin absurdin kuuloinen kertomus. Hullua, jos tuollaisia vanhempia on. Tapahtuiko Keravalla tai kenties Kouvolassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
4/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoin nähdä tapauksen. Oliko Porvoossa?

Vierailija
5/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Miksei tämä olisi voinut tapahtua vaikkapa Helsingissä?

Ärsyttää kun aina vedetään Kerava tähän. "Öhö öhö kato kun se on sellainen junttila", selittävät ihmiset, jotka eivät ole edes täällä eläessään käyneet. Keravalla on tosi hyvät palvelut ja paikka on ihanteellinen lapsiperheille. Ja mitä olen ravintoloissa asioinut, lapset ovat olleet täällä aina ihmisiksi.

Joo, osui ja uppos.

Vierailija
6/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin soittanut poliisin. Tuollaisten vanhempien ei pitäisi tehdä lapsia, eikä etenkään lähteä tuollaisten kusipäisten pentujensa kanssa yhtään mihinkään.

Vierailija
7/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua käytöstä, kun kyseessä ns. parempien perheiden lapset. Tällöin lapsi on niin fiksu ja sivistynyt ihan luonnostaan, jos jotain sattuu, se on sitten vastapuolen syy. Ja jos uskallat pitää puoliasi, sinut leimataan mielenterveyspotilaaksi:"Meillä on hieno perhe".

Vierailija
8/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raasua...

Vierailija
9/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se oli ravintolan asia tuoda sinulle uusi annos.

Ravintolan velvollisuus on myös poistaa häiritsevästi käyttäytyvät asiakkaat tiloistaan, olivat nämä sitten örveltäviä juoppoja tai toisten elämää häiritseviä huonotapaisia lapsiperheitä.

Vierailija
10/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin soittanut poliisin. Tuollaisten vanhempien ei pitäisi tehdä lapsia, eikä etenkään lähteä tuollaisten kusipäisten pentujensa kanssa yhtään mihinkään.

Poliisilla on vähäisillä resursseillaan pikkasen parempaakin tekemistä kuin ojentaa jotain pikkulasta

Vierailija
11/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisilla on vähäisillä resursseillaan pikkasen parempaakin tekemistä kuin ojentaa jotain pikkulasta

Jaa jos jonkun pentu tuhoaa minun ruoka-annokseni, eivätkä vanhemmat ole yhteistyöhaluisia korvaamaan sitä, niin miten tuossa pitäisi toimia sinun mielestäsi? Hakatako ne vanhemmat pitäisi vai kenties uhata moottoripyöräjengillä?

Vierailija
12/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sattui Helsingissä. Varmasti silminnäkijöitä oli paljonkin, mutta on paha mennä sanomaan, lukeeko tätä kukaan heistä tai perhe itse. En vieläkään voi ymmärtää, mikä saa ihmiset käyttäytymään noin töykeästi ja itsekeskeisesti kuin nämä kyseiset vanhemmat.

Ei muuten ollut vaikea arvata, että syytetään provoksi.

Ap

Vierailija
13/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sattui Helsingissä. Varmasti silminnäkijöitä oli paljonkin, mutta on paha mennä sanomaan, lukeeko tätä kukaan heistä tai perhe itse. En vieläkään voi ymmärtää, mikä saa ihmiset käyttäytymään noin töykeästi ja itsekeskeisesti kuin nämä kyseiset vanhemmat.

Ap

Semmosia kovanaamaisia tollukoita helsinkiläiset on.

Vierailija
14/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori kun syytin. Kyllähän tällaisia perheitä valitettavasti on. Tuossa tekee lapselleen sen suurimman mahdollisen karhunpalveluksen. Lapsi kun kasvaa noin kieroon eikä opi yhtään kunnioitusta, tulee isompana saamaan köniinsä. Maailma kasvattaa jos vanhemmat eivät.

Vierailija
15/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko edes pienenpientä mahdollisuutta, etteivät vanhemmat todella huomenneet tapahtunutta?

Vierailija
16/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% vakavista kokemistani häiriöistä/ suoranaisista uhkista on tullut ihan muualta kuin "lapsiperheiltä". Ne eivät kaadu kännissä pöytääni, uhkaa vetää turpaan tai yritä ryöstää. Te olette tärähtäneitä.

Vierailija
17/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko edes pienenpientä mahdollisuutta, etteivät vanhemmat todella huomenneet tapahtunutta?

Ja ajattelivat sitten että ap:lla on tällainen huijausyritys saada ilmainen lounas, ja vetävät siitä herneen nenään niin että poistuvat? yeah right.

Vierailija
18/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siitä seuraa kun ei lapsille enää nykyään anneta risua!

Vierailija
19/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vanhemmat huomasivat, oon siitä varma. He eivät vain halunneet sitä tunnustaa eikä "todellakaan alkaa maksamaan muiden sapuskoja".

Ihme sakkia. Pelottavaa, millaisia aikuisia niistä kullannupuista sitten tulee.

Vierailija
20/38 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti joku nuori perhe joka ei vaan yksinkertaisesti tajua että lapsi on itsekin vaarassa liikuskellessaan ravintolassa käytävillä. Tarjoilijat kulkevat kuumat lautaset käsissään kiireisinä pitkin käytäviä, on ihan selvä ettei lapsi ravintolassa kuulu sinne jalkoihin. Tämä on ehkä käsittämätöntä varsinkin sellaisille vanhemmille, joilla ei itselläkään juuri kokemusta maailmasta ole, eikä ravintoloistakaan.

Olen kerran lentokoneessa nähnyt miten lapsi kuikuili käytävällä kosketellen matkustajia ja heidän pöytiään; veti sitten lopulta yhden matkustajan kuumat kahvit päällensä. Ei ollut kiva.

Vastuu lapsesta ja hänen tekemisistään kuuluu vanhemmille. Myös siellä ravintolassa. (Ja lentokoneessa.)

Ravintolassa tietysti henkilökunnan velvollisuus on ohjeistaa kokematonta asiakasta (tässä tapauksessa semmoista vanhempaa) miten ravintola edellyttää käyttäytymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi