Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

60-LUVUN ESIKOT-viikkoon 8

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin loman alla, pitää saada yksi jos toinenkin asia pois ja palaveria pukkaa...Täällä mennään kp 4 ja tänään ei ole ollut vuotoa juuri lainkaan. Tiputteluhan alkoi jo lauantaina mutta vasta sunnuntaina aukesi hanat ja maantantaina oli tosi runsas vuoto.

Tilasin ajan yksityiselle ja menen siis huomenna ultraan jotta nähdään onko kaikki tullut ulos. Menee taas satanen hip hei vaan...mutta mielummin maksan kun hermoilen kuukauden onko jotain jäänyt vai ei. Kävin eilen verikokeessa mutta enhän minä muistanut ja kerinnyt soittelemaan tänään onko hcg mennyt jo nollille.

Ovisitikutteluista, aconilla tikutin aina siitä päivän toisesta, clearbluella heti ensimmäisestä. Löysinkin vielä muutaman clearbluen kaapin kätköistä joten jospa huominen ultra kertoo kannattaako pakata tikut mukaan lomalle.

Kiitot sytöt sympatioista, kyllä taas eilen kiukutti kun mietin sitä naikkaria. Ärsyttää niin tämä epävarmuus kun minäkin teen tällaista projektiluontoista työtä niin olisi paljon helpompi sopia aikataulua pitkälle keväälle ja lupailla jotain kun tietäisi eikä olisi tällaista arpapeliä tämä homma. Huono peruakaan sitten taas jotain sovittuja menoja. Ja sekin ärsyttää kun naikkarilla tekevät pitkän kaavan mukaan ymmärtääkseni pääasiassa sen takia että hoito on heille helpompaa ajoittaa. Että haloo, minä tässä sitten pumppailen /nuuskaan ylimääräisiä hormoneja (ja kannan lisää rahaa kottikärryillä apteekkiin) ja kärsin sivuoireet vain sen takia että ajoitus on HEILLE helpompaa.

Nyt saa riittää tämä oma napa. Taidan olla loman tarpeessa...

Mutta Emmillähän kuulostaa olevan aivan ihanat lomasuunnitelmat.

Olikos trattis tällä viikolla lomailemassa kun ei ole mitään kuulunut?

Onpa ihanan kuuloista miten pietun mies on innoissaan tulokkaasta!

Nyt pitää taas jatkaa hetki ja häippästä sitten kotiin.

Vierailija
2/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomilta on palailtu. Meillä oli ihana hääpäivä ja pieni matka siihen päälle, tanssittiin ja syötiin hyvin ja pidettiin kaikin puolin hauskaa. Mukava olla naimisissa!

Sitten toissailtana, heti reissusta palattua, aloin oksentaa ihan hurjasti ja sen päälle on eilisestä asti ollut kuumetta. Jokin vatsaflunssa varmaan. Olo heikko... Töihin en kyennyt, piti perua sovittuja tapaamisia.

Oviskin taisi näissä rytäköissä olla, mutta varma en ole. Kuumetta on, voi se ovislämpökin siellä joukossa olla.

Olen lukenut kaikkien juttuja, mutta en jaksa nyt kommentoida, pakko mennä lepäämän.

-paide-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas tämä viikko ollut sellaista haipakkaa töissä ja muutenkin ettei ole juuri tänne ehtinyt muuta kun välillä käydä lukemassa. eipä tosin muuta ihmeempää omaan napaan kuulukaan. kp 24 on sunnuntaina eli nyt .... kp 20. matalaa profiilia olen yrittänyt pitää tuntemusten suhteen, rinnat ei ole kyllä ei yhtään arat olleetkaan ollenkaan, mutta nippailee juu ja jotain tuntemuksia on, mutta ota niistä taas selvää. joten odotan kiltisti ja testaan jälleen su/ma (näiden lugien takia menettää täysin sen piinailun että josko menis yli normaalikierron tms.)

vessassa saa kyllä juosta useammin.

onneksi paide sait taudin vasta loman jälkeen, ja kenelläs sitä flunssaa olikaan, eikös se voisi jotenkin jopa raskauttamista edesauttaa?

sonjaemmalle onnea ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin. niihän se taitaa olla että meidän aikakäsitys on vähän erilainen kun muiden, kuukausi on piiiitkä aika, ja muutama kuukausi sinne tänne iiikuisuus...

nyt jää kommentit lyhyeen, täytyy mennä, mutta itse kullekin mukavaa torstaita!

Vierailija
4/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan räkä, jopas taudin lykkäs paidelle. No onneksi tosiaan ei hääpäivälomailua pilannut.

Kävin tänään ultrassa ja suri huojennus eli näytti ihan ok. Limakalvo ohut niin kuin alkukierrossa pitää ollakin eikä enää pitäisi vuotaakaan. Keskusteltiin sitten miten tästä eteenpäin eli voitaisiin aloittaa hoito yksityisellä heti tai odottaa osuuko naikkarin arpajaisissa vuoro kohdalle. Tulin ihan iloiseksi kun tuli nyt tämäkin vaihtoehto. Reilu viikko on onneksi aikaa päättää lähdetäänkö yksityisellä. Oltaisiin voitu alkaa per heti piikitykset lyhyeen kaavaan, mutta mies on kahden viikon päästä matkoilla joten silloin ivf ei sopisi. Toinen vaihtoehto on sitten aloittaa sumuttelut pitkään kaavaan loman jälkeen. Silloin ivf ajoittuisi viikon 14 tienoille kun taas naikkarille pääsisin vasta sen jälkeen ilmoittautumaan hoitoon. Täytyy nyt miettiä miehen kanssa mitä tehdään. Loduttavaa kuitenkin tuo tieto että heti kun haluan niin onnistuu. Mienun mielenrauhaani sopisi tuo yksityinen niin paljon paremmin. Nyt voisin heti rauhoittaa viikon 14 isommilta työjutuilta ja matkoilta.

Ja huomisaamuna startataan kohti pohjoista, jee! Pitäisi ehtiä illaksi perille katsomaan lätkämatsia ja curlingia, joten te varmaan vasta hierotte unisia silmiä kun me ollaan jo tien päällä.

Jäin eilen illalla katsomaan curlingia ja nyt on pakko nähdä finaali. Kiehtovan tylsä laji katsoa. Mutta samanlaista varmaan kuin golf, ennen kuin itse pelasi ei tajunnut miten joku viitsi seurata tv:stä golfia ja piti sitä jopa jännittävänä. Siis nyt en tosiaan tajua vieläkään curlingista mitään, onneksi selostaja kertoo mitä yrittävät tehdä =).

Ai niin, tulossa lääkärin mukaan lyhyt kierto, oli sen kokoista rakkulaa kasvamassa. Joten täytynee sitten yrittää sitä lomalempeä hyödyntää =).

No nyt minä taas unohdin mitä piti kirjoittaa...

Vierailija
5/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

trattiksen piinan tuloksen kuulenkin sitten loman jälkeen, peukutellaan!

Ja toivottavasti äipälle se ovis löytyi ja vällyjen alla pääsi muutakin tekemään kuin sairastamaan.

Testasitkos Emmi uudestaan? Toisaalta toisinaanhan nuo kierrot ja menkat saattaa olla erilaisia. Muitaako kukaan onko joskus ollut keskustelua asiasta eli onko sillä vaikutusta menkkoihin että onko ovista ollut vai ei?

Voi että minun tekisi mieli jatkaa tuota yksityispuolen hoitoa mutta kun se on niin pirun kallista touhua. Säästäisi ne rahat siihen jos julkisella puolella ei hoidot onnistu niin voi ehkä jatkaa vielä yksityisellä (jos jaksaa).

Vierailija
6/20 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa luettavaa sonjaemma, tosin ei se että joudut painiskelemaan sellaisen asian kanssa mennäkkö yksityiselle vai julkiselle. Kyllä julkisella puolella pitäisi asia hoitua samalla vauhdilla varsinkin kun tulos on ettei raskautumiselle ole mitään estettä. Tämä pieni pää ei voi tuollaista kohtelua käsittää. Siksi minun sympatiat on yksityisellä vaikka se maksaakin, mutta jos toivottu tulos sillä saavutetaan niin sitten siitä " vähän" maksaakin. Tosin minulla ei ole mitään hintakäsitystä mitä se tulee kaikkiaan maksamaan mutta uskoisin että siellä kuitenkin on palvelua ja seurantakin järjestyy. On sinulla kyllä pähkäiltävää. Mutta tuo lomalempi kuulostaa taas ihanalle ei siis mitään lohtulempeä. Ja niin kuin aiemmin sanoin, eihän koskaan voi tietää mitä tapahtuu...(eikös se niin ole että joskus ne kovasti toivotut asiat tapahtuvat silloin kun sitä vähiten odottaa). Mukavaa lomaa teille molemmille.

Trattiksella on mukavat päivät edessä. Täällä kovasti jännitetään mukana ja odotellaan kuulumisia. Minäkin jostain luvin että flunssa olisi hyvää aikaa raskautumiselle. Itseasiassa ensimmäinen lapsi meillä sai alkunsa juuri kovan flunssan aikaan. Sitä flunssaa kestikin sitten vko:lle 7 saakka(hyvin muistissa...).

Tänne ei edelleenkään mitään uutta. Mahassa aavistuksen sellaista painon tunnetta ja väsymys meinaa viedä mennessään. Taitaa olla 5+6. Aamulla sitten neuvolaan. Tosin siellä ei varmaan mitään ihmeellistä tapahdu, verikokeet ja punnitukset. Olen tässä itse miettinyt istukkatutkimusta ja ajattelin kysäistä mitä mieltä terveydenhoitaja on asiasta. Jos saisi lääkärille ajan ja voisi myös hänen kanssaan asiasta keskustella. Käsittääkseni sen ajankohtahan on jo joskus viikolla 11??? vai liekkö jo aiemmin.

Tässä on ollut aikaa miettiä mitä tämä raskaus aiheuttaa täällä töissä ja jo nyt hirvittää etukäteen. siitä nousee varmasti haloo. Aika moni asia menee vuodeksi uusiksi. Jos kaikki hyvin menee niin ilmoitan mahdollisimman myöhään eli joskus huhtikuun lopulla. Tuo sonjaemman suru opetti olemaan nöyrä joten antaa ajan kulua.

Ketäs meistä muut piinailee kuin trattis??? Nyt on taas jatkettava töitä mutta palaillaan. Mukavia lomia kaikille ketkä siitä saavat nauttia. Itse lomailen viikolla 10.

-pietu-

Vierailija
7/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, se on kohta viikonloppu. Sääkin näyttää kaunille joten eikun hiihtämään.

Itselleni tuli pahamieli kun kävin lukemassa tuolla kaksplussan sivuilla 40+ palstaa ja ajattelin kuinka jotkut voi ottaa noin jyrkästi kantaa siihen, onko 40 vuotias enää sopiva ikä tulla äidiksi. Hitsi kun paloi taas käämit kokonaan. Ei minusta olisi ollut aikaisemmin äidiksi; ei olisi ollut aikaa, eikä rahaa. Tuntuu että nyt voi tarjota lapsille paljon enemmän. No tämä olikin vain minun näkemys. Sapettaa silti niin paljon...

Mitä kuuluu trattikselle? Täällä vaan jännitetään mukana. Ketäs muita oli kierron lopulla?

Kävin aamulla neuvolassa, mutta eihän siellä mitään muuta kuin kirjattiin tietoja ylös. Lääkäri on 30.3 ja istukkatutkimus 11.4 eli silloin siis eka ultra. Voi olla että käyn parin viikon päästä yksityisellä niin saisi varmistuksen että siellä jotain on kasvamassa. Edelleenkään ei mitään uutta oiretta, vain väsymystä ja painetta alavatsassa. Nipistelyt ovat hävinneet loppuviikosta pois kokonaan, se vähän huolettaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja trattikselle peukutuksia jos testailet viikonloppuna.

-pietu-

Vierailija
8/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt makaa sitten mieskin oksennustaudissa! oli tartuvaa sorttia... Itse yritin tänään jo töihin, mutta pois sieltä oli pakko tulla. Hiekko ja oksettava olo iski uudelleen. Mutta tokkopa tämä kovin kohtalokasta on.

Pietu, aina niitä on sellaisia besserwissereitä, jotka kuvittelevat tietävänsä asiat paremmin toistenkin puolesta. Älä piittää mitään.

Äippä: Väestöliitossa mulle neuvottiin aikanaan, että ovistesti pitäisi tehdä aamun toisesta pissasta. Ko. hormonia erittyy kertasykäyksinä niin, että jos pissa on koko yön rakossa, hormoni voi laimentua eikä ovis enää aamulla erotu.

Trattikselle peukutuksia, Sonjaemmalle onnittelut puhtaasta kohdusta ja muille muuten hyvää viikonloppua! -paide-

Vierailija
9/20 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas moni meistä lomailee tällä viikolla? Paide on jossakin hääpäivälomalla,ihanaa. Toivottavasti loma menee hyvin. Tetille pahoittelut, ei muuta kuin tikkuja tilaamaan. Minä ainakin puhun niiden puolesta. Olen aina sanonut että tunnen kroppani niin hyvin että tiedän koska ovis on mutta kyllä sitä tuli mentyä harhaan. Oltiin liian aikaisessa,hätähousuja kun ollaan.

Kuinka emmin oireilu jatkuu? Kyllä niin varmalle tuntuu nuo oireet. Apteekin oma ei ole varmaan ihan herkimmästä päästä, joten kannattaa vielä odottaa tai vaihtaa testiä.

Kuinkas trattiksen piinailu edistyy? Entä kuumeilija ja äippä?? Mitä kuuluu sonjaemmalle? Nyt tuli kysymyksiä paljon kun tulee nollattua muisti ihan kokonaan viikonlopun aikana ettei tahdo enää muistaa missä kukin menee....

Täällä sitten vihdoin ne rintatuntemukset tulivat. Rintoja aristaa niin että tyttöjäkin on vaikea pitää sylissä. Kasvanu ne ei kyllä ole. Mahaa nippailee ajoittain ja armoton väsymys. Kahdeksan aikaan olen ihan kypsää kauraa sänkyyn mentäväksi. Aamulla ei sitten niinkään väsytä, eikä päivällä. Kalan ystävänä uunimuikut lauantaina tökkäsi, mutta sunnuntain paistettu pihvi teki hyvin kauppansa.

Nyt on sen verran paljon liikennettä huoneessa että palaillaan myöhemmin uudelleen.

-pietu-

Vierailija
10/20 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis taas uusiviikko edessä ja näin ovista odotellessa aika matelee tosi hitaasti.

kp olis 10 eikä ainakaan oireita ovikseen ole vielä ilmaantunut ajattelin tikutuksen aloittaa huomen aamulla ettei mene ohi.

emmillähän on jännät paikat toivotaan että plussa tulee. niistä lugeista en ole pyytänyt luge reseptiä ku ne pitävät vain menkat poissa niin kauan ku niitä laittaa ja sit vaan kierto venyy ja menee sekasin.

tetille pahoittelut tädin vierailusta.

pitänee alkaa jotain touhuamaan et kuluis tää päivä nopeemmin joten hyvää maanantai päivää kaikille

t. äippä_67

Vierailija
11/20 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pitäisi neljä päivää kärvistellä ja sitten on viikon loma!

Ja tuuletukset sillekin että tänään on kp2. Eli ne kaivatut menkat alkoi eilen.

Ja heti tänään kiukkukäyrä kympissä, kun soittelin naikkarille. Käskivät nimittäin viime viikolla soittaa ja varata ultra kp 5-10 heti kun menkat alkaa. Ja ainoa milloin voisin mennä (kun perjantaina jo lähdetään reissuun) olisi siis torstai eikä niillä tietenkään ole tälle viikolle yhtään aikaa. Että terve vaan ja yritä sitten uudestaan kun seuraavat menkat alkaa. Kun se ultra pitäisi olla kierron alussa joten loman jälkeen on liian myöhäistä. Ja mikähän logiikka sekin on että eihän se muka meidän ivf-hoitoon vaikuta, niin kuin hoitaja väitti. No totta mooses vaikuttaa jos kuukauden odotan ja sitten todetaan että joudutaankin kaapimaan. Ja sitten taas odotellaan menkkoja (ja sitten varmaan sanotaan että kaavinnan jälkeen pitää odottaa pari kiertoa ja sitten tuleekin kesätauko). Meinasi mennä totaalisesti hermot. Tätä tämä sitten on noiden julkisten kanssa.

Taidan yrittää jostain yksityiseltä saada ultran torstaille. Onpahan ainakin sitten itsellä mielenrauha. Jos vaikka yrittäisi diacorille ja mietitään siellä mitä tehdään muutenkin, kaipa sitä plan Btä pitää alkaa virittämään. Suorastaan huvittaa sen naikkarin IVF-ohje kun sen mukaan pitäisi ivf-hoidon aikaan olla kiireetön ja stressitön (tai vastaavaa) elämän vaihe. No mitenkäs järjestät kun joutuu elämään epävarmuudessa kuukausitolkulla, ei saa aikoja jne.

Nyt soi puhelin...

Vierailija
12/20 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää aina painaa paniikkinappulaa kun puhelin soi tai kuuluu käytävästä askelia läheltä...

Emmillähän on tosi piinaavat hetket, kovasti pidellään peukkuja jotta pääsisit pietun kyytiin. Tetille pahoittelut mutta jospa sitten päästäisiin piinailemaan yhdessä.

Omaa napaa vielä, eli onneksi alkoi vuoto (runsasta on...) nyt eikä ensi viikolla kun on loma. Ei tarvitse tunkea taskuja ja reppua täyteen siteitä kun lähtee rinteeseen tai ladulle.

Jos vaikka sitä lomalempeä... =)

Vierailija
13/20 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun karkaa viestit käsistä....

Oli ihan pakko tulla lukemaan kuulumisia ja ihanaa sonjaemma että vihdoin kuukautiset alkoi. Kerrankin voi niistä onnitella. Ihan alkoi suututtaa tuo kohtelu tuolla nkl:lla. Varmaan kannattaisi käydä yksityisellä ultrassa ja mennä sen kanssa sitten julkiselle. Kyllä se kuukausi tuntuu pitkälle ajalle. Jotenkin tuntuu ettei ne plajon muiden tunteita mieti,luusisi että aina yhden ultran saisi johonkin väliin laitettua ja huomioisivat tilanteen mukaan. Helppo täältä takaa sanoa mutta itse menisin yksityisen ultraan. Sorry, tuli taas otettua kantaa, mutta suututtaa sinun puolestasi. Ja ihanalle kuulostaa tuo lempiloma....eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu....

Niinkuin arvata saattaa, ei paljon maanantaina työnteko maita, vaikka niitä olisi vino pino.

Emmin kuulumisia odotellen.....

-pietu-

Vierailija
14/20 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vain,

Pakko oli kertoa muutamalla sanalla missä mennään, etten turhaan pidä teitä jännityksessä. No ei täälläkään päästy iloitsemaan + uutisista, eli tänään siirryttiin kp1. Arvatkaa vain harmittiko, ja taas kerran manasin, kun olin niin d a i j u , että menin ja ostin testin vaikka olisin hyvin voinnut odottaa vaikka sinne kp32 jos ei kuukautiset olisi alkaneet, mutta ihminen on heikko ... Plaah- Ei siis tule marraskuun vauvaa meille !!!

Kerkesin taas innostua asiasta ihan urakalla ja tänään tunnelmat on olleet aika alhalla.

Voi sonjaemma, koita jaksaa vaikka ne naikkarin hoitsut eivät ymmärrä meidän ' kiirettä ' ei meillä ole aikaa odottaa vaan asioiden pitäisi hoitua hyvin, sujuvasti, ja N O P E A S T I. Menkää yksityiselle jos kerran on noin samperin vaikeaa saada julkiselta sektorilta palveluja. Hitsi, että välillä kismittää nuo palvelut ja niiden minimaalinen tarjonta.

Pietu kiva, että sillä suunnalla kaikki hyvin ja masuasukki kasvaa :-D

Onkos nyt sinun viides vaiko jo kuudes r-viikko ? Onko oireita tullut lisää ? Oikein hyvää vointia sille suunalle !!!

Kaikille muillekin kuumeilijoille terkkuja ja yrityksen iloa. Koitetaan jaksaa ja tukea toisiamme, mutta ainakaan ei luovuteta ennenkuin on pakko.

t.emmi

Vierailija
15/20 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen täällä ensimmäisenä, KOSKA olen sairaana kotona joten saan vapaasti olla koneen kimpussa. Eilis illasta lähtien ollut todella kamalaa e t o m i s t a, mutta oksentanut en ole, toisesta päädystä tullut sitäkin enemmän :? Ajattelin, että kyllä varmaan olisin parantunut yön aikana, mutta toisin kävi. Ilmoittelin jo eilen esimiehelle, että olen kipeä ja sieltä annettiin sellainen vastaus, ei muuta kuin töihin aamulla :?? Pitäisikö sitä olla jonkinlainen kone vai mitä, ettei saa sairastaa ? No aamulla ilmoitin taas, että töihin en tule tänään ja saas nähdä tulenko edes huomenissa, niin johan oltiin vaisuja, melkein luuri korvaan kilahti.

Mutta eilen kun kirjoittelin, että kp1 ollaan siirrytty niin nyt joudun taas lyömään pökköä pesään sillä eilis päiväisen wc-reissun jälkeen ei ole tullut tipan tippaa. Ja verta/veristä limaa tuli vain muutama tippa pyyhittäessä, joten oisko taas sellainen raskaus kyseessä, että jotakin häikkää olisi .. Voi kun alkaisi kunnon kuukautiset ja pian, koska en jaksa stressata tällaisestakaan .. No huomiseen oottelen ja sitten teen testin. Jotenkin saattaisi tämä olokin olla raskaudesta johtuvaa.

Tänään taitaisi olla kp30 tai 31 eli nyt kierto olisi pisimmillään jos eilistä verta ei oteta huomioon.

On tämä kanssa vaikeaa, ota sitten selvää näistäkin asioista ..

Kaikille hyvää päivän jatkoa ja palataan jos ilmenee jotakin uutta.

t.emmi

Vierailija
16/20 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo ehdin aamulla surra kun luin emmin aikaisempaa viestiä mutta tuo viimeinen antoi kyllä viellä toivoa. Taitaa olla melko yleistä että vuotoa tulee aluksi. Toivotaan että vuoto lakkaa ja saat plussan testiin. Kyllä on varsinaisia idiootteja nuo sinun työkaverisi kun eivät ymmärrä että sairastaa saa ihan rauhassa. Olen aina täällä töissä sanonut että jos mies jää krapulan takia aamulla kotiin niin se melkein saa jonkun kannatusmitalin sen asian johdosta mutta jos nainen jää esim sairaan lapsen takia kotiin niin sitä katsotaan sitten nenä väärässä ja kysellään kuinka sairas se lapsi oikein oli. Ai että sapettaa. Täällä pidetään peukkuja pystyssä ja toivotaan parasta.

Tänne napaan ei kuulu mitään uutta. Ilta vellomiset on ohi, väsymys ihan tolkuton. Hirvittävää ruokahalua ei ole mutta eipä tuo juuri haittaa. Vatsaa nippaa ajoittain ja tänä aamuna iski töihin tullessa lievä paniikki, vasemmalle puole mahaa tuli aika voimakas menkkamainen kipu. sitä kesti muutama minuutti ja meni ohi. Eilen illalla saunoessa tuli taas aikaisemmista raskauksista tuttu tunne kun menee kuumaan saunaan niin alkaa koskemaan otsaan. Ihme juttu. Kyselin silloin lääkäriltä mistä johtuu mutta eivät osanneet sanoa, saattaa olla kun minulla on normaalisti aika matalat verenpaineet niin kuulema se raskauden kanssa yhdessä tekee tuollaisen tempun. Olo on kyllä sama kun reilu kuukausi sitten, ei tunnu yhtään siltä kun olisi raskaana. Mies on ihan sekaisin jo tämän raskauden kanssa ja suunnittelee mihin sänky tulee ym mutta itse joutuu vähän toppuuttelemaan ettei vielä hirveästi suunnittele suuria ettei tarvitse pettyä. Minulla on neuvola perjantaiaamuna ja ajattelin josko pääsisi ultraan ja saisi jonkinlaisen varmistuksen onko siellä mahassa mitään eloa. Jos ei pääse niin varmaan ensi viikolla menen yksityiselle. Katsotaan nyt sitten. Täällä taitaa olla 5+4 jos oikein lasken eli tosi alussa vielä.

Nyt on jatkettava töitä. Iltapäivä menee koulutuksessa mutta käyn vielä sitä ennen kurkkaamassa uutisia teistä. Mukavaa kuumeilua meille kaikille!

-pietu-

Vierailija
17/20 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on täti häipynyt kuvioista. Emmille pidän peukkuja kun noin jännäksi on mennyt. Minulla vuoto kesti kaksi päivää ja sitten ei mitään, jos nyt ihan pientä tuhrua mutta se siinä. Pillereiden lopettamisen jälkeen onkin tuo vuoto lyhentynyt roimasti vaikka eikös sen pitäisi oikeestaan pidentyä. No nyt odotellaan milloin voin aloittaa tikuttelun, nyt on kp4.

Sonjaemmalle myöskin onnittelut menkkojen alkamisesta ja olen mytö hengessä mukana tuossa NKL:n asiassa. Sitä ei sielä arvaa millaista on tämä odotuksen odotus ja kuinka kiire on ainaskin meillä joilla ikää on jo vähän. Toivottavasti saat sen ultran alta pois niin pääsette suunnittelemaan asioita eteenpäin.

Pietulle odotuksen iloa ja kaverille tarrasukkia.

Vierailija
18/20 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas taas meidän pino tipahtanut joten nostetaanpas etusivulle.

emmille peukkuja et tuhru olisikin jotain muuta ja plussa pamahtaisi testiin.

sonjaemmalle lykkyä et pääsisitte pian uuden ivf:n aloitukseen.

pietulle myös minulta paljon tarrasukkia.

sitten kyssäri: kun olette ovista tikuttaneet niin minkämerkkisellä testillä kun itse olen tikuttanut joskus noilla vl:n testeillä ja clearbluella niin niissä saa testata heti eka aamupissasta mut nyt tilaamissani acon testeissä pitäs testata toisesta et mikä ero niissä voi olla ku perustuvat saman lh hormoonin mittaukseen

eipä silti olen kyl testin tehny aamupissasta ja vielä negaa näyttää tänään oli toinen testipäivä ja kp12/26-29

nippailuja kyllä on päivittäin ja myös muut eritteet lisääntyneet et kai se ovis on sieltä tulossa ei auta muuta kuin touhuta petissä.

taas kerran ku olis ne otolliset päivät niin mulle on iskenyt flunssa ja aika tukkonen olo, tää on nyt jo kolmas perättäinen nuha ja aina pari viikkoa se pysyy poissa ja sitte tulee takasi.

pitäis varmaan käydä verikokeissa et selviäis tää flunssien syy.

hyvää pikkulauantain jatkoa kaikille

t. äippä_67

Vierailija
19/20 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan vielä tämä keskiviikko ja parannellaan. Olisin voinnut toki mennä töihin jo tänään, mutta mitä järkeä on mennä puolikuntoisena, ei yhtikäs mitään. Ei kait se työpaikka yhden ihmisen sairausloman takia kaadu ? No kiitos Pietu sanoistasi ja olen samaa mieltä 100%. Minullakin on työkaverina eräs hieman yli 40v nainen ja hän on poissa joka helevatin kuukausi ainakin viikon verran siis päivän silloin toisen tällöin. Ja Joulukuussa oli erään työkaverini lapsi sairastunut ja tämä ko. oleva ihminen päivitteli suureen ääneen, että eikö 12v lapsi osaa yksinään sairastaa vaan tarvitsee äidin kotiin. Minä aivan hiillyin ( yleensä olen kuin viilipytty ) ja annoin palaa :-D

Ja itse asiaa, Kyllä se vain niin on että kp3 eletään. Eilen illalla alkoi sitten vuotamaan runsaasti ja sen mukana tulivat kamalat alaselän kivut. En ole moista kokenut koskaan aikaisemmin. Mietinkin tässä, että olisiko voinnut olla kemiallinen keskenmeno ? Näkyisihän se vielä testissä-herkässä- mutten halua tietää, koska sekin taas lisäisi tuskaa. On tämä hankalaa tämä lapsen saaminen .. En olisi koskaan kuvitellut, että tästä asiasta tulee yksi minun elämäni suurimmista haasteista ja toiveista. Kaikki saavat vauvoja paitsi me, tältä tuntuu juuri nyt. Hyvä ystäväni sai muutama kuukausi sitten vauvan, serkkuni synnyttää pian ja veljeni vaimo odottaa kesävauvaa jnejne. Vali-valivali ..

No pian ollaan auringon lämmössä enään 2.5 kk :-D Ihana odottaa edes matkaa, on jotakin odottamisen aihetta. Ei mennä mieheni vanhempien luokse asumaan vaan aivan colombon sydämmessä on sellainen pieni hotelli ja sieltä meinataan ottaa huone ja tarkoituksena olisi reissata ympäri srilankaa. Ihana kaunis Srilanka-odotan oikein että pääsen kävelemään meren rannalle.

Teti olipa lyhyet kuukautiset. Itse en ole käyttänyt e-pillereitä, mutta kierukka-kupari oli joitakin vuosia olikohan 7v, ja se sopi minulle hyvin. Minulla kestää kuukautiset yleensä n. 7vrk

Meille tulee elokuussa 2vuotta vauvan yritystä. Tuntuu aikas kauhealta, että vieläkin ollaan yritys asteella, ja vain luoja tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu.

Kaikille hyvää keskiviikkoa t.emmi

Vierailija
20/20 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmin kuulumisia täälläkin jännitetään. Toivottavasti kaikki on hyvin. Joko sonjaemma olet miettinyt ultraan menoa?

Äipällä alkaa olemaan kohta piinaviikot edessä,ihanaa päästään jännäämään. Mukavaa kun on porukkaa taas oviksen tietämillä paljon niin on toivoa uusista plussista(yksikärsimätön täällä odottaa jännää teidän keikkien puolesta). Minulla ei ole kokemusta muista kuin aconin ovistesteistä. Joku muistaakseni jossakin palstalla sanoi että aamupissassa olisi hormoonitaso korkealla joka voi antaa väärän plussan. Kuulostaa aika oudolta mutta kaipa he ovat asiaa sen verran tutkineet. Itse tein työpäivinä aina ruokatunnin aikaan ja viikonloppuna myös samoja aikoja. Tosin tässä toisessa tikutuskierrossa tein myös iltapäiväpissasta ja siitä sen plussan sitten bongasinkin. Olisi mennyt muuten autuaallisesti ohi. Eli ei se pissa niin hirveän laimeaa voi illasta olla koska selvästi vahvempi viiva tuli illalla kuin aamupäivällä. Olipa monimutkaisesti taas sanottu mutta yritän sanoa että jos teillä on niitä tikkuja ja ette aamupäiväpissasta saa yhtävahvoja viivoja niin tehkää varmistus vielä iltapissasta.

Toivottavasti äippä saat plussan näkyviin.

Täällä edelleen elellään väsymyksen kourissa ja kamala palelu koko ajan päällä. Illalla sanoin miehelle ettei kovin raskautunut ole olotila kun ei mitään suuria tuntemuksia ole. Tuumasi vain ettei niitä huonojaoloja ollut aikaisemmistakaan odotuksista. Kaivelin tyttöjen aikaiset odotuspäiväkirjat esiin ja totesin että ekalta ei ollut mitään oireita kuin mahannippailut ja rintojen kasvu, toiselta oli valtava ruokahalu heti eka viikosta lähtien ja iltavellominen, joten taitaa mies olla oikeassa. Mutta kuitenkin sitä joku pessimistin takaääni sanoo että varmempi tila tulisi kun näkisi että siellä joku on ja oikeassa paikassa. Ei sitä aiemmin murehtinut tällaisia.

Kuinkas muut kuumeilijat? Paide taitaa viellä lomailla siellä jossain....

Täytyy lähteä täyttämään mahakupua ruualla, palaillaan.

-pietu-