Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tehdä mitään muuta kuin odottaa? e-pillerit lopetettu

Vierailija
27.03.2016 |

Lopetin e-pillerit elokuussa. Söin pillereitä yhteensä 4-vuotta, 2v minipillereitä(mini-pill) ja 2v yhdistelmiä(yasmin) nyt viimeksi.

Ensimmäiset pillerittömät 3kk meni ihan normaalisti en huomannut mitään muutoksia juuri missään. Sitten yhtäkkiä vähän ennen joulua alkoi kauhea ihon ja hiusten rasvoittuminen. Tammikuussa alkoi kauhea hiustenlähtö, melkeen puolet hiuksista on tippunut.

Kuukautiskierto lähti pyörimään ihan normaalisti heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Ovat olleet kokoajan säännöllisiä pituus 30-32pvää. Lukuunottamatta viimeisintä kiertoa joka venyi 40pvän pituiseksi. Epäilen että ovulaatio jäi tapahtumatta sillä en saanut sitä kiinni ovulaatiotestillä. Muissa kierroissa olen onnistunut saamaan ovulaatio plussan.

Yritämme siis raskautta. Edelliset raskaudet ovat alkaneet heti kun kondomi jätetty pois. Olin 26v kun aloitin e-pillerit ja en ole sitä ennen koskaan käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä. Nyt olen 31v. Ekan lapsen sain 20-vuotiaana ja toisen 24-vuotiaana.

Mulla on aina ollut säännölliset kuukautiset ihan siitä asti kun kuukautiset alkoivat 12-vuotiaana. Ei koskaan mitään iho ongelmiakaan ei edes teini-iässä.

Ihmettelen myös kuukautisten lyhyttä kestoa sekä vähäistä vuotoa. Kuukautiset kestää 3pvää ja vuoto on tosi niukkaa.

Tiedän ettei olla kauan vielä lasta yritetty mutta tämä ihon huono kunto ja hiusten rasvoittuminen ja tippuminen ärsyttää. Painokin näyttää lähteneen pieneen nousuun. On todella vastenmielinen ja ällöttävä olo.

Palautuuko koskaan normaaliksi iho ja hiukset? Onko hedelmällisyyskin pilalla?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi