Rock on kuollut
Säälittäviä nämä vanhat papat jotka tekee vielä maailmankiertueita ja luottaa johonkin nostalgiaan. Rockissa ei ole enää mitään kapinaa ja vaarallisuutta, vaan se on vain vanhojen pierujen nostalgiamusiikkia. Joku Motörhead ja AC/DC ja Metallica ja muut tällaiset vanhat rokkibändit joita nykyään kotiäiditkin diggailee. Noloa.
Kommentit (42)
Mitä kotiäitien mielestäsi tulisi kuunnella, jos rock-bändien diggailu on noloa?
Vierailija kirjoitti:
kaikki loppuu aikanaan! ehkä joskus 30v kuluttua joku tekee aloituksen "räp on kuollut" joku säälittävä vanha cheek räppää kävelykepin kanssa lavalla...
Eihän rap ole kuin parikymmentä vuotta rokkia nuorempaa. Eiköhän sekin ole ehtinyt jo kuolla useampaan kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kotiäitien mielestäsi tulisi kuunnella, jos rock-bändien diggailu on noloa?
Iskelmää
Ei rock ole kuollut. Monet parhaat artistit ja bändit on vain niin vanhoja että niistä kippaa porukkaa. Lemmykin heitti lusikan nurkkaan mutta siltä jäi monta hyvää biisiä vaikka ikuisesti kuunneltavaksi. Taiteessa on se hyvä puoli että se elää tekijänsä jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki loppuu aikanaan! ehkä joskus 30v kuluttua joku tekee aloituksen "räp on kuollut" joku säälittävä vanha cheek räppää kävelykepin kanssa lavalla...
Eihän rap ole kuin parikymmentä vuotta rokkia nuorempaa. Eiköhän sekin ole ehtinyt jo kuolla useampaan kertaa.
Ei nyt tartuta noihin pilkkuihin.. Toki voisi sanoa ettei rock ole kuollut koska koko ajan tulee uusia bändejä jotka soittaa sitä. Ap tarkoitti sitä että rock on käytännössä kuollut koska se ei ole enää suosituin musiikkigenre ja ei ole tullut suosittuja bändejä vuosiin, olin 10v sitten 15-vuotias ja kaikki kuunteli silloin jotain rockbändejä ja poppia kuuntelevia pidettiin nössöinä ja rap oli noloa. Nyt tilanne on ihan eri, rap on suosituin sitten pop ja rock on noloa vanhusten musiikkia..
Olen kotiäiti ja minä vahingossa black metalia. Onko tämä paha?
No hyvä tietää että tällä palstalla ne viimeiset symboliset hiekkalapiolliset sitten rock-musiikin arkulle (...vaiko oliko jo tuhkauurnalle?) heitettiin.
Ei sitten muuta kuin R.I.P, Rock´n roll, kepeät mullat haudallesi,Aamen
Vierailija kirjoitti:
Olen kotiäiti ja minä vahingossa black metalia. Onko tämä paha?
No jos vahingossa.
Kuka muka kuuntelee iskelmää, 60+ -vuotiaat?
En ole rock ihminen, mutta se on sanottava, että joku näissä "vanhoissa papoissa" kuitenkin ihmisiin vetoaa, kun vetävät keikoilleen edelleen miljoonayleisön vuosikymmenten jälkeen.
Eihän tuollaista pysyvää suosiota saavuta enää kukaan nykyartisti ja onko se joku ihme? Monet vanhat rokkarit tekevät biisejä suurella sydämellä ja ovat nousseet taidolla, sinnikkyydellä ja hitonmoisella työllä maailmanmaineeseen ja pysyneet siellä mahdollisesti juuri siksi, että yleisö on kerätty hiljaa ja huolella ja ne äijät ovat aidosti esim. aivan mielettömiä laulajia, kitaristeja jne.
Nykymaailmassa kaikessa on sama kaava, oli sitten kysymyksessä Idols, VOF, talentti, putous tai mikä vain: tänään olet kaikkien huulilla, huomenna olet totaalisen nolo ja out, eikä kyse ole oikeastaan edes artistin taitavuudesta, vaan jostain muusta. Riittää ehkä, että tuntee oikeat ihmiset ja osaa muuten olla cool. Se ei kanna kauas.
Vierailija kirjoitti:
Säälittäviä nämä vanhat papat jotka tekee vielä maailmankiertueita ja luottaa johonkin nostalgiaan. Rockissa ei ole enää mitään kapinaa ja vaarallisuutta, vaan se on vain vanhojen pierujen nostalgiamusiikkia. Joku Motörhead ja AC/DC ja Metallica ja muut tällaiset vanhat rokkibändit joita nykyään kotiäiditkin diggailee. Noloa.
Voi muru! Kyllä kotiäidit diggasivat heitä jo silloin, kun ilmeisesti rock ei vielä ollut kuollut ja se jumalasta seuraava, eli Mötörheadin Lemmy diggasi kaiken ikäänsä Beatlesiä kovimpana juttuna ikinä.
Se on kuule silleen, ettei rock, eikä taatusti se rockin syvin olemus kuole mihinkään sen mukaan kuka mitäkin diggaa, Mötäri Beatlesiä tai kotiäiti Mötäreitä ;)
Ei rock kuollut ole, mutta valitettavasti uusien bändien on hirveän hankala saada jalansijaa musiikkimaailmassa, kun näitä vanhoja rockbändejä yritetään väkisin pitää pinnalla. Esimerkkinä Radio Rockin soittolistat: AC/DC:lta ja Iron Maidenilta luukutetaan eri biisejä monta kertaa päivässä, vaikka tilalla voisi aivan hyvin soittaa jotain tuoreempaa.
Samoin näitä legendaarisia bändejä pidetään väkisin hengissä ja ratsastetaan jollain vuosikymmenten takaisella suosiolla, vaikka yhtyeen kokoonpano olisi uudistunut lähes kokonaan. Viimeisimpänä nyt tämä AC/DC, joka ilmeisesti etsii Johnsonille korvaajaa. Miksi he eivät voi perustaa kokonaan uutta bändiä, kun kohta kaikki alkuperäisjäsenet on korvattu uusilla, osa jo useampaan kertaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskelmää
Kerrotko, missä iässä sen oman musiikkimaun tulisi mielestäsi vaihtua tähän iskelmään? Aiheeseen jonkin verran perehtyneenä kun itse olen törmännyt tutkimuksiin, joiden mukaan ihmisen 'musiikkimaku' on hyvin pitkälti riippuvainen siitä, mikä on ollut henkilön mielimusaa myöhäisessä nuoruudessa. Että siihen nähden minusta ei ole yhtään omitusta, että keski-ikäiset tällä hetkellä kuuntelevat näitä 'vanhoja' rock-bändejä.
Koskee myös itseäni - kyllä ei ole Nirvanan, Guns 'n rosesin ja Metallican voittanutta. Ja nämähän oli 'pop' kun olin hippasen vajaa parikymppinen.
Gene Simmonsin viimeaikaisia puheita rockin kuolemasta ei todellakaan kannata ottaa kuuleviin korviinsa. Ääliö mikä ääliö, etenkin vanhoilla päivillään alkanut noita "totuuksia" laukomaan. Sanon tämän vaikka olenkin KISS-fani. Jos rock olisi kuolllut niin miksi sitten rokki/hevikeikoilla ravaa porukkaa siinä missä räppikeikoillakin? Rock ei ehkä ole mainstreamia mutta kannattajia on uusillakin rockbändeillä vaikkei siitä melua pidetäkään.
M22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskelmää
Kerrotko, missä iässä sen oman musiikkimaun tulisi mielestäsi vaihtua tähän iskelmään? Aiheeseen jonkin verran perehtyneenä kun itse olen törmännyt tutkimuksiin, joiden mukaan ihmisen 'musiikkimaku' on hyvin pitkälti riippuvainen siitä, mikä on ollut henkilön mielimusaa myöhäisessä nuoruudessa. Että siihen nähden minusta ei ole yhtään omitusta, että keski-ikäiset tällä hetkellä kuuntelevat näitä 'vanhoja' rock-bändejä.
Koskee myös itseäni - kyllä ei ole Nirvanan, Guns 'n rosesin ja Metallican voittanutta. Ja nämähän oli 'pop' kun olin hippasen vajaa parikymppinen.
Tuohan nyt on ihan selvä homma. Tämä koski kotiäitejä. Jos taas palaa takaisin töihin, voi kuunnella kaikkea muutakin. Ainakin minä sain tällaisen kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskelmää
Kyllä minä ainakin 100% varmasti kuuntelen heviä vielä vanhana pappanakin ja otan edelleen selvää uusista bändeistä jos hyviä bändejä vielä silloin tulee. Pitkä tukka heiluu jollei ole lähtenyt :D
M22
Vierailija kirjoitti:
Gene Simmonsin viimeaikaisia puheita rockin kuolemasta ei todellakaan kannata ottaa kuuleviin korviinsa. Ääliö mikä ääliö, etenkin vanhoilla päivillään alkanut noita "totuuksia" laukomaan. Sanon tämän vaikka olenkin KISS-fani. Jos rock olisi kuolllut niin miksi sitten rokki/hevikeikoilla ravaa porukkaa siinä missä räppikeikoillakin? Rock ei ehkä ole mainstreamia mutta kannattajia on uusillakin rockbändeillä vaikkei siitä melua pidetäkään.
M22
Kissillä on kautta aikojen oikeasti vain yksi hyvä biisi. Se kuten matkiva suomalainen hirviö porukka tekevät ns. leluheviä. Deep purple, zeppelin, black sabbath, rainbow ja sellaiset on sitä oikeeta hyvää.
Sitten kun oikein haluaa savuissa fiilistellä niin doors. Hyvä jointti ja raiders on the stoorm saa aina hyvät kylmiä väreitä antavat fiilikset.
Heh tuplaten vanhempi. M44.