Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaalapaidat ovat avonaisia takaa?

Vierailija
27.03.2016 |

Siinäpä se kysymys.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näkyisi perse.

Vierailija
2/12 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Siltä varalta että potilas kuolee. Ruumis on hankala riisua muuten, esim obduktiota varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta tissit ei näy tietysti!

Vierailija
4/12 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki sairaalapaidat ole eli puhut nyt avopaidasta, joka puetaan kun mennään esim.leikkaukseen. sen saa helposti edestä pois, selän paljaaksi esim. spinaalin, epiduraalin tms. puudutteen laittoa varten.

Vierailija
5/12 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauspaidat on takaa avonaisia, muuten käytössä on ne sairaalapyjamat. Ja siis siksi, että leikkurisss on helpompi riisua ja haavan tarkkailu yläkropassa käy helpoiten.

Vierailija
6/12 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vuodepotilailla käytetään avopaitoja, ihan sen takia että riisuminen ja pukeminen on huomattavasti helpompaa. Kivuliasta/liikuntakyvytöntä  potilasta ei tarvitse retuuttaa eestaas, että saadaan housut ja paidat vaihdeltua.

Vierailija
7/12 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska potilas viedään leikkaussaliin niin että hän nukkuu selällään. Kun kaikki on valmista, potilas on edelleen selällään ja nukkuu. Salin henkilökunnalla on helppo ottaa paita pois. Olisi aika vaivalloista jos paidassa olisi esim 50 nappia takana;) Siinä voisi rauhalliseltakin narkoosilääkäriltä käämit palaa.

Vierailija
8/12 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tammikuussa 1,5 vk sairaalassa ja ainoastaan ennen leikkausta mulle laitettiin päälle selästä avoin sairaalapaita. Muuten käytin sellaisia pyjamia, mihin kuului puuvillahousut ja edestä napitettava paita. Samanlaiset gledjut näytti olevan muillakin potilailla.

Vierailija
9/12 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöllisyys syistä. Ovat helppoja riisua. Selästä avoimia sairaalavaatteita käyettään yleensä synnyttävillä, leikkaukseen menevillä ja liikuntarajoitteisilla. Toimintakykyiset potilaat käyttävät tavallisia paitoja ja housuja, jotka peittävät selänkin.

Vierailija
10/12 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi olla koronan aikaam

Vierailija
11/12 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaviston käskystä

Vierailija
12/12 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on katsottu amerikkalaisia elokuvia, mutta ap ei ole itse ollut sairaalassa.

Ei tavalliset sairaalavaatteet ole takaa avonaisia. Olen ollut sairaalassa aivan liian paljon, mutta vain leikkaussaliin on viety takaa avonaisessa paidassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän