Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän rokote meille annettiin peruskoulun 9. luokalla?

Vierailija
26.03.2016 |

Muistan että kaikki 9-luokkalaiset koulussamme saivat keväällä 2001 jonkun rokotteen, mutta en ole ihan varma, mikä rokote oli kyseessä. Jotenkin minulle on jäänyt mielikuva, että kyseessä olisi ollut poliorokote, mutta voiko se pitää paikkaansa? Onko rokotusohjelmaan missään vaiheessa kuulunut poliorokotus teini-ikäisille? Minusta kuulostaa jotenkin epätodennäköiseltä.

Mistähän saisi selville näin jälkeenpäin että mikä rokotus tuo on ollut? Löysin jonkun vanhan rokotuskortin johon on merkitty kaikki ala-asteen aikana saamani rokotteet, mutta tuosta yläasteella saadusta rokotteesta siinä ei ollut mitään mainintaa.,

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan jäykkäkouristustehoste?

Vierailija
2/10 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko dtab kurkkumätä, jäykkis ja hinku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliotehosteita on annettu ajoittain epidemiauhkien yhteydessä. Itse sain sokeripalan joskus kasarin alussa. Jäykkäkouristustehoste on myös mahdollinen, ja aivokalvontulehdus, jos sitä oli paikkakunnalla liikkeellä. 

Kysy vanhemmiltasi. 

Vierailija
4/10 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäykkäkouristus, kurkkumätä, sikotauti, hinkuyskä. Jotkut kolme näistä

Vierailija
5/10 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

dtap - jäykkäkouristus, kurkkumätä ja hinkuyskä

Vierailija
6/10 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin tässä juuri tuota jäykkäkouristustehosteen mahdollisuutta, mutta toisaalta rokotuskortista ilmenee että olen saanut difteria/tetanus-rokotteen 5. luokan kevätlukukaudella eli 4 vuotta aikaisemmin... Annetaanko se tehosterokote yleensä noin pian?

- ap

Vierailija
7/10 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dtap - jäykkäkouristus, kurkkumätä ja hinkuyskä

Tämä on ainakin lasten rokotusohjelmassa ja itsellenikin annettu 9. luokalla

t. abi

Vierailija
8/10 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista että annetaan rokote mutta ei kuitenkaan mitään kirjallista dokumentaatiota siitä. Kuulostaa vähän samalta kuin touhu suomen armeijassa joskus takavuosikymmeninä, kun miehet komennettiin jonomuodostelmaan ilman paitaa ja sitten mitään kyselemättä tökättiin kumpaankin käsivarteen 3 piikkiä, eikä edes kerrottu mitä aineita kyseiset piikit sisälsivät. Eikö tämä loukkaa kansalaisen itsemääräämis- ja tiedonsaantioikeuksia?

Vierailija
9/10 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rokotuskortti tallella ja olen sitä kiikuttanut joka paikkaan, ja aina äimistyneenä henkilökunta toteaa: mitä onko sulla tämmöinen tallessa. Joo on, tuskin mistään muualta näkisi mitä rokotuksia on saanut. Vai löytyykö ne jostain kotipaikkakunnan kouluterveydenhuollon arkistosta? Mulle ei ole ysillä muuten annettu mitään rokotetta. Polio on kortin mukaan annettu lukion toisen luokan keväällä. 

Vierailija
10/10 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joskus YTHS selvitteli rokotteita Espoon arkistoista. Sieltä tiedot löytyivät :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi