ONKO TÄMÄ REUMAA?? VAI MITÄ HITTOA TAPAHTUU KROPASSANI?
Ikää siis 43-vuotias, olen perusterve, hoikka, terveelliset elintavat, en polta, jne. Aamulla "käyntiin lähteminen" on vaivalloista, kävely on jopa kivuliasta ja kipu tuntuu jalkapohjissa. Lonkan ja peukaloiden tyvinivelet todella kipeitä. Käsillä on vaikea tehdä joskus tiettyjä asioita, esim. vetää saapikkaan vetoketjua kiinni.
Onko paikalla reumaatikkoja, jotka osaisivat kertoa asiasta?
Kommentit (4)
Onko kipu siis jalkapohjissa vai kantapäissä? Itse olen 45v ja kipua on varsinkin aamulla, kun nousen sängystä ja lähinnä kantapäihin sattuu, joka säteilee myös jalkapohjiin. Tämä kipu iskee myös, jos istun vaikkapa tunnin ja lähden liikkeelle. Kyse on tietääkseni kantapääkalvontulehduksesta.
Vierailija kirjoitti:
Nivelrikko? Reuma? Fibro? Kilpparisairaus?
Sairastin syksyllä kilpirauhasen tulehduksen ja toivun siitä edelleen. Mutta nämä on ihan uusia oireita. En usko, että kyseessä on fibro, koska ei ole kipupisteitä. Nivelrikko voisi tietysti olla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kipu siis jalkapohjissa vai kantapäissä? Itse olen 45v ja kipua on varsinkin aamulla, kun nousen sängystä ja lähinnä kantapäihin sattuu, joka säteilee myös jalkapohjiin. Tämä kipu iskee myös, jos istun vaikkapa tunnin ja lähden liikkeelle. Kyse on tietääkseni kantapääkalvontulehduksesta.
Jalkapohjissa, ehdottomasti. Kantapäässä ei kipua tunnu.
ap
Nivelrikko? Reuma? Fibro? Kilpparisairaus?