Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin hiusväri-skenaariosi?

Vierailija
25.03.2016 |

Mitä tapahtui? Oliko kyseessä vahinko vai tiuhaan vaihtuva mieli?

Eli haluan kuulla tarinoita siitä jos sinulla on ollut joskus tilanne kun olet värjännyt/värjäyttänyt hiuksiasi monta kertaa pienen ajan sisällä ja mitä tapahtui? Selvisitkö säikähdyksellä vai kävikö jotenkin ikävästi? Menikö hiuksesi millaiseen kuntoon ja jouduitko leikkauttamaan ne?

Arvatenkin itsellä menossa sellainen. ;D
En tosin uskalla kampaajalle kun vasta sitten leikkauttamaan hiuksia tämän jälkeen. Olen muutaman kerran käynyt kampaajalla vaihtamassa väriä eikä hiuksista ollut juuri mitään jäljellä ja lopputulos oli kamala.
Silloin tehtiin värinpoistoa plus värjäys ja sain sellaiset hiukset kun olisin ollut saharassa kuukauden ilman huivia ja olin kuin metsästä karannut peikko. Ihan tosi. Koskaan ei ole kotivärjäyksenä käynyt niin.
Siitä parin päivän päästä menin toiseen kampaamoon ja tehtiin taas värinpoisto.

Tuo oli silti pientä tähän tilanteeseen. :/
Nyt kuitenkin kyseessä oma typerä mielenmuutokseni, jota kadun.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin hiusväriskenaario on, että saa allergisen reaktion, joka johtaa anafylaktiseen reaktioon, kurkku ja silmät turpoavat tukkoon, aivastuttaa ja sydän pysähtyy: kuolema. Tai lievemmässä versiossa pää turpoaa palloksi ja päänahasta valuu kudosnestettä. Sairaalareissu ja pitkä toipuminen sekä hiukset leikattu kaljuksi.

Vierailija
2/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin hiusväriskenaario on, että saa allergisen reaktion, joka johtaa anafylaktiseen reaktioon, kurkku ja silmät turpoavat tukkoon, aivastuttaa ja sydän pysähtyy: kuolema. Tai lievemmässä versiossa pää turpoaa palloksi ja päänahasta valuu kudosnestettä. Sairaalareissu ja pitkä toipuminen sekä hiukset leikattu kaljuksi.

Tämä on siis tapahtunut sinulle? Vai halusitko tulla kervistelemään vain?

Olen terveydenhuollon alalla ja tiedän varsin hyvin mikä on pahinta mitä voi tapahtua, mutta en kysynyt sitä vaan henkilökohtaista kokemusta. Tätä sinä et kuitenkaan nyt aivan ymmärtänyt vastauksestasi päätellen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää käyttää hienoja sanoja, joita ei ymmärrä itse? Tarkistapa mitä skenaario tarkoittaa.

Vierailija
4/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran blondina yritin värjätä päivä ennen jotain juhlia juurikasvua piiloon. Väri päähän, odotus ja kun pesin pois niin kyllä itku tuli. Juurikasvu ei ollut hävinnyt mihinkään, mutta latvat muuttuneet hopeanharmaiksi. Ei luuta kun kiireellä takaisin kauppaan ja uusi väri päähän. Vielä suurempi järkytys, latvojen väri taittunut siniseksi ja muut hiukset harmaaksi. Kolmannen kerran kauppaan juhlapäivän aamuna ja oli pakko ottaa tummanruskea että olisi jotain mahdollisuutta saada sininen ja hopea piiloon.

Lopputuloksena maantienharmaa/ aika lähellä mun omaa väriä joka on ihan hirveä. Sillä sitten piti mennä juhliin.

Nykyään katson tarkkaan että ostan vaalennusaineen enkä vaalennusvoidetta (jolla toi sininen/harmaa sotku tuli)

Vierailija
5/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori, vasta  naimisiin mennyt. Miehen firman pomo järjesti isot pippalot 280 km päähän.Varasin edelliselle päivälle kampaajan, tarkoitus leikata ja jotakin mahonki/pähkinä sävyä värjäykseen. Yhdessä kampaajan kanssa tutkimme malliväritupsuja , ja sopiva väri löytyikin, ei liian punainen, vaan lämmin ruskeanpunainen. Kampaajalla oli tiedossa myös oma punapigmenttisyyteni, kaiken piti olla ok. Väri päähän ja lopputulos oli kaikkea muuta kuin haluttu , aivan luonnottoman punainen, lähes paloautoa muistuttava. Siihen aikaan ei muotia ollut nykyiset voimakkaat pinkit ja punaiset. Kampaaja selitti kuinka persoonallinen ja erikoinen se on. Itse nössönä en kehdannut sen suurempaaa numeroa asiasta tehdä.Harmittelin vain m iehelleni kotona. Seuraavana aamuna reissuun, ja tuli nekin juhlat läpikäytyä vieraassa lookissa. Muutamat pitkät katseet sain.Ja jotakin heittoa punapäästä. Haalistui ja kului pois aikanaaan. Sen jälkeen olen väriä halutessani käyttänyt markettien huuhteluita ja aina ollut  ihan tyytyväinen.

Vierailija
6/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa epäonnistunut ketjunalku! Yritänpä viedä jutut ap:n tarkoittamaan suuntaan.

Tästä on niin pitkä aika, että nettiä ei ollut vielä kovin monessa kodissa eli kokemuksia eri käsittelyistä ei ollut saatavissa, mutta mainoksia kyllä olivat lehdet pullollaan. Olin värjännyt hartiapituisia hiuksiani pitkään samalla tummanruskealla värillä, mutta jostain syystä hiukseni muuttuivatkin kerran lähes mustiksi. Päätin tehdä värinpoiston.

Hiukseni muuttuivat leimuavan oranssin ja lumenkeltaisen laikukkaiksi. Pakkauksessa sanottiin, että toinen värinpoisto saattaa olla tarpeen, joten teinpä sitten sen toisenkin kerran. Oranssi sotku muuttui vaaleanoranssiksi sotkuksi ja hiukseni alkoivat venyä. Ne siis venyivät aivan samalla tavalla kuin kuminauha, mutta eivät palanneet kuminauhan tavoin ennalleen. Paksut, pitkät, luonnonkiharat hiukseni näyttivät märältä lasivillalta. Yritin paniikissa korjata edes väriä ja sain hiuksistani likaisen, märän lasivillan näköisen sotkun. Juoksin huivi päässä kampaamoon ja järkytin sitten pitkään tuttuja uudella poikatukallani, joka ei oikein sopinut kasvojeni muotoon tai mihinkään muuhunkaan. Harva uskoi, että huonomminkin oli(si) voinut olla.

Vierailija
7/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää käyttää hienoja sanoja, joita ei ymmärrä itse? Tarkistapa mitä skenaario tarkoittaa.

Reppana parka. Ei muuta keksinyt. Eikö sinulla ole mitään parempaa tekemistä?

Saitko sinä tuosta nyt päivän annoksesi itsetunnon pönkitystä? Luultavammin et.

Annetaan ressukan nyt loistaa kun kaiketi ei muuten ole mahdollisuutta. Olehan hyvä ja parempaa päivää huomiselle eikös juu!

Vierailija
8/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka kerta, kun olen vaalentanut, on tuloksena ollut oranssinkellertävä ja venyvä tukka. Jännä miten sitä ei vain opi. Kaiken lisäksi olen idioottina laittanut lisää vaalennusta, vaikka olisi tarvinnut vain hoprashampoota -.- No, nuorempana oli muuttuvan mieleni takia useinkin lyhyt tukka.

Nykyään on käynyt vain niin, että kaupassa aikani valkattua olen päätynyt keskiruskeaan ja värjäyksen jälkeen olen omannut miltei mustat hiukset. Onneksi siitä selviää askorbiinihapolla ja syväputsarilla, ennen olisin yrittänyt sitäkin vaalentaa värinpoistolla tms.

Vierailija
9/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan väriä monta kertaa vuodessa. Aiemmin repertuaariin kuului kaikki vivahteet mustasta blondiin, nykyään vaihtelen lähinnä blondin ja kuparinpunaisen välillä. Mitään superkatastrofia en ole kokenut, mutta eihän väri aina ihan oletettua lopputulosta vastaa.

Jokunen vuosi sitten blondasin tummanvaaleaa tukkaa liian kylmällä blondilla, ja lopputulos oli sininen. Tämän päivän trendin mukaan se olisi ollut ihan jees, mutta silloin pastellit eivät olleet muodissa, ja lopputulos näytti vain epäonnistuneelta. En enää muista miten korjasin tilannetta, jollain kultaan taittavalla sävyllä varmaan.

Nykyään teen värinvaihdot vaaleampaa aina raidottamalla. Jos osa hiuksista jää oranssiseksi, ei se haittaa, kun lopputulos on joka tapauksessa monivärinen. Raitoja on myös helppo lisätä vähitellen jos tulos on liian tumma, eikä tarvi koko tukkaa pilata. Koskaan en värjäämällä ole saanut tukkaani leikkauskuntoon, mutta tykkään kyllä muuten vaihdella myös hiusten mittaa.

Vierailija
10/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan ressukan nyt loistaa kun kaiketi ei muuten ole mahdollisuutta. Olehan hyvä ja parempaa päivää huomiselle eikös juu!

Pelastin vain sinut näyttämästä tyhmältä kun seuraavan kerran käytät kyseistä sanaa. Osaat ehkä jopa käyttää sitä silloin oikein. Ole hyvä.

Vierailija
11/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin tapahtui itse asiassa äsköttäin. Lähdin vaalentamaan luumunsävyistä pohjaa, eka väri ok. Toisella kerralla ihmettelin pöllyävää vaalennusjauhetta, ja kappas... Muu tukka ei muuttunut paljon miksikään, edes juurikasvu ei ottanut väriä. Latvat taas kyllä paloi ihan purkaksi. Vaalennusten välissä oli n. Kk taukoa, ja hiukset hyvässä kunnossa. Sain lorealin asiakaspalvelusta ilmatteeksi uuden värin, tehohoidon sekä keltaisuutta poistavan hoitoaineen, värissä oli jokin vika heidänkin mielestään.

Vierailija
12/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä:

Skenaarioilla tarkoitetaan lyhyttä tiettyyn tilanteeseen ja paikkaan sijoitettua kertomusta. Se sisältää kuvauksen toimijoista, toiminnoista sekä kuvauksen päätöksenteon ja seurausten tapahtumaketjusta. Tämä tapahtumaketju johtaa nykytilanteesta skenaariolle valittuun sen päättävään tulevaisuudenkuvaan, joka voi olla strateginen päämäärä, ydinvisio tai tavoite.

Skenaario voi olla todennäköinen tai epätodennäköinen, uhkaava tai tavoiteltava, laaja-alainen tai yhdelle sektorille rajattu. Skenaariota rakennettaessa voidaan edetä nykyhetkestä tulevaisuuteen tai tulevaisuudesta nykyhetkeen. Olennaista on, että kaikkien skenaarioiden tulee olla mahdollisia, sisäisesti johdonmukaisia, olennaisia tekijöitä koskettavia ja kokonais-valtaisia, jolloin ne tarkastelevat erilaisten tekijöiden kuten taloudellisten ja teknologisten muuttujien sekä mm. arvokysymysten kehitystä ja keskinäisiä vuorovaikutuksia.

Tarkoitin juuri sitä mistä aloituksen tein eli sinuna häpeäisin ja vajoaisin nolona jonnekin pois.

Kannattaisiko jatkossa lukea aloitus ja se mitä siinä kysytään ennenkö vastailee höpöhöpöjä.

Vierailija
13/13 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastin vain sinut näyttämästä tyhmältä kun seuraavan kerran käytät kyseistä sanaa. Osaat ehkä jopa käyttää sitä silloin oikein. Ole hyvä.

Ei vaan teit itsestäsi täyden idiootin. ;)))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän