Jaksaako miehet n.40v vauvan kanssa?
Miten sujuu yöheräämiset ym. ? Miten vaikuttaa muuhun elämään, työt ym.?
Kommentit (33)
Kukaan ei jaksa 40 vuotiaan vauvan kanssa.
N. 40v vauva?
Ainakin monet vaimot jaksaa hoitaa iäkkäämpiäkin vauvoja
Useimmat eivät jaksa. Eikä jaksa monet nuoremmatkaan.
Minusta 40 v ei voi enää sanoa vauvaksi. Vammainen on oikea termi jos se käyttäytyy kuin vauva!
On miehiä, jotka osallustuvat vauvan hoitoon ja miehiä jotka eivät osallustu. Oma asenne vaikuttaa ei ikä. Mieheni osallistui, oli 39 v. kun vauva syntyi.
Kohtapuoliin olet dementoituneen vauvasi omaishoitaja.
Kukaan ei jaksa mitään - ei missään iässä. Hassuja kysymyksiä.
Noh, noh...
Mulle ei ainakaan jäänyt epäselväksi, mitä ap saattaisi tarkoittaa. Vastaan siis siihen.
Meillä iltatähti kun oltiin neljänkympin kieppeillä, muut lapset tehty kolmikymppisinä. Selvästi väsytti enemmän ja vauva-arki oli raskaampaa, vaikka isommat oli innoissaan päivisin "hoitoapuna" ja viihdyttämässä vauvaa. Kyllä eron huomasi siinä, miten jaksoi valvoa kolmekymppisenä helpommin. Etenkin mies muuttui paljon äreämmäksi jos yöunet jäivät lyhyiksi tai katkonaisiksi. Itse hormonihuuruissa jaksoin paremmin. Kyllähän sitä jaksoi kun oli pakko, mutta paljon rankempaa oli. Heijastui muuhunkin elämään ja parisuhteeseen, mutta selvittiin.
Vierailija kirjoitti:
Oh shit :D No niin kielipoliisit, muotoillaanpas uudestaan... Jaksaako miehet n.40v:na vauvan kanssa? 40-vuotiaana siis. Kelpaako nyt?
Meillä tehtiin esikoinen, molemmat oli +40. Aloite oli miehen ja ihan on täysin 50/50 hoitanut, varmaan enemmän öisin heräillyt kuin minä vaikka lapsi nukkuikin jo varhain täydet yöunet. Aina joskus on saattanut heräillä. Ei ole ollut ollenkaan raskasta, kummallekaan, itse asiassa paljon helpompaa kuin oletettiin. Parisuhde on lujittunut ennestään ja nyt on jopa kakkonen toiveissa, jos luonto vaan enää antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oh shit :D No niin kielipoliisit, muotoillaanpas uudestaan... Jaksaako miehet n.40v:na vauvan kanssa? 40-vuotiaana siis. Kelpaako nyt?
Miksi vääntää niin mahdottoman vaikeasti? Helpommin sanottu olisi esim. "Jaksaako nelikymppiset miehet enää vauvan kanssa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vääntää niin mahdottoman vaikeasti? Helpommin sanottu olisi esim. "Jaksaako nelikymppiset miehet enää vauvan kanssa?"
Kielipää ruosteessa vissiin :)
Jaksaa joo, mutta jäädessään hoitovapaalle jää kyllä kotityöt tekemättä. Eli mä käyn töissä, hoidan lähes kaikki kotityöt sekä muun organisoinnin.
Kyllä meillä ainakin mies jaksaa :)
Olin 23v esikoisen syntyessä ja 28v kuopuksen syntyessä ja minusta tuossakin välissä tapahtui merkittävä alenema yövalvomisten jaksamisten kanssa. Ei käy yhtään kateeksi ikäiseni yli 40 vuotiaat työkaveri, joilla on vaippaikäisiä lapsia. Ovat usein kuin eläviä ruumiitä kun eivät ole saaneet nukuttua.
t. mies
Mun mies oli 40 ja 43 kun lapset syntyivät. Hyvin jaksoi.
Vierailija kirjoitti:
Jaksaa joo, mutta jäädessään hoitovapaalle jää kyllä kotityöt tekemättä. Eli mä käyn töissä, hoidan lähes kaikki kotityöt sekä muun organisoinnin.
Meillä ei jäänyt, lämmin ruoka odotti kun tulin töistä.
Jos söpö nyytti on miehen esikoinen, niin jaksanee vaikka 70-vuotiaana. Jos taas teet vauvan varatulle miehelle, joka on juuri saattanut alkuperäisen perheensä lapsiperheajasta teiniperhearkeen, niin tuskinpa jaksaa kauheasti asiasta innostua.
Meillä kuten ysilläkin. Tosin moni muu varmuus kompensoi. Esim. se, etten edes halunnut miehen heräävän yöllä seuraksi
Kyllä 40 vuotiaan vauvan pitäisi jo nukkua yöt läpeensä