Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on hyvä ja vatsaystävällinen rautalääke?

19.02.2006 |

Tältä palstalta löytyy varmaankin tietoa ja kokemuksia asiasta. Muistelen siis, että joku aika sitten markkinoille tuli joku uusi rautavalmiste, jonka piti olla hyvin imeytyvää ja vatsaystävällistä. En vain nyt muista nimeä. Kuukautiset olleet tosi runsaat ja hemoglobiini oli alle 100, eli pitäisi sitä nyt nostaa. Eli kertokaapa, mikä lääke ollut tehokas.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika yksilöllistä mikä rautavalmiste kullekin on hyvä. Mulla on aina hemppa noussut hyvin Retaferilla eikä ole vatsa reagoinut siihen mitenkään, joten se on mulle ollut hyvä. Joillekin se sitten taas laittaa vatsan sekaisin tai kovalle.

Vierailija
2/13 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kpl verilettuja päivässä pitää kuulemma veriarvot kohdallaan(ravitsemusterapeutilta kuultua).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehonnut hyvin ilman minkäänlaisia mahaoireita.

Vierailija
4/13 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Obsidan-merkkistä. Tarvii ottaa vain kerran päivässä, eikä ainakaan minulla koveta vatsaa. Retaferista menee taas niin tukkoon että vatsakipujen kans saa sitten taistella.

Vierailija
5/13 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläpä totean, että kokeilemallahan se vaan selviää kun tiedän monta joilla taas obsidan on ollut huono vatsalle... ja toisilla retafer on huono. =)

Vierailija
6/13 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Hb 101 ja kun viikon join tuota niin Hb oli noussu 122. Ja ei tee mahaa kovaksi, kuten muut raudat ainakin mulla.

-Monkey rv. 35+4-

Vierailija
7/13 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun vuoto ollut aina runsasta vai onko se runsastunut jossain vaiheessa? Mulla runsas vuoto johtui kohdussa olleesta pienestä polyypista. Kun se poistettiin, väheni vuotokin. Polyyppi voi myös estää raskauden, jos se on teillä toiveissa. Mun polyyppi löytyi hyvän gynen ultrauksessa vaikka aiemmat gynet eivät sitä olleet huomanneet.

Pinaattia voit kokeilla myös vuodon vähentämiseen. Mulla se tehoaa aika hyvin. Teen yleensä pinaattivelliä heti kun kuukautiset alkaa. Siinä on paljon K-vitamiinia ja myös rautaa.

Vierailija
8/13 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänytmaltofer rautaa tippoina. Vatsaystävällinen on, mutta mä käytän sitä siks, kun se on ainoo mikä auttaa mulla. Obsidanit ja retaferit yms oon kokeillu, mutta hb vaan laski ja laski niitä käyttäessä. Maltoferia käytetään kuulemma paljon myös esim. vanhuksilla, joilla rauta ei imeydy ja vatsa herkkä.

Ainoo huono puoli on, että on aika kallista.

Vierailija
9/13 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuo Maltofer on ollut toistaiseksi parhaiten siedetty. Tosin olen aina ollut hieman " aneeminen" (onneksi vain hB:n merkeissä...) :) enkä edes muista milloin hemppa olisi ollut yli 120. Edelliselläkin neuvolakerralla näytti muistaakseni huikeaa 104 lukemaa. Tosin keskiraskaudessa se onkin aina alimmillaan. Ja todellakin, Maltofer on aika hintavaa..etenkin jos sitä joutuu tiputtelemaan 80 tippaa vrk:ssa kuten minä, tulee pullon pohja äkkiä vastaan..

bunny rv 21+ jotain...

Vierailija
10/13 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltofer-purutabletteja olen käyttänyt raskauksien aikana. On toiminut hyvin eikä mitään ongelmia sen kanssa. Makukin ihan ok mutta sen hetken kun niitä pureskelee, suu on ihan värjäytynyt joten ei muuta kuin vaikka appelsiinimehua päälle niin kaikki taas ok.

Vierailija
11/13 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on noussut aina hempat tosi nopsasti, eikä maha ole ollut moksiskaan. Mullakin tipahti Hb 107:ään (norm. 135) hoitojen yhteydessä, ja lääkäri sanoi että obsidania tms. saa syödä 2-3 kk ennenkuin arvot on taas normaalit. Tuolla blutsaftilla kuitenkin olin jo kolmen viikon kuluttua kirinyt Hb:n 127:ään.

Vierailija
12/13 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hB on rautavalmisteista huolimatta laskenut 95:een ja kun söin monta pilleriä päivässä, niin johan oli vatsakin kovilla. Naistenklinikalta sain lääkäriltä neuvon turvautua tähän yrttijuomaan. Teho on varmasti hyvä ja vatsa tykkää!

Ansu 22+2

Vierailija
13/13 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis äidin " perintönä" ikuisesti huono hb, olen nuoresta asti syönyt rautaa silloin tällöin. Menkat olleet aina runsaat, mutta lasten (3) jälkeen runsastuneet entisestään. Ilmeisesti kohdun limakalvo niin paksu (pitäisi kai tutkituttaa asia kunnolla). Olen syönyt Cyklocapronia hillitsemään vuotoa, ja se auttanutkin. Jostain kumman syystä hb vain pikku hiljaa laskenut.

Ole aikaisemmin käyttänyt Retaferia, mutta nyt kun olen alkanut tarkkailemaan mahaoireita, luulisin niiden liittyvän juuri tuohon rautalääkkeeseen. Verilettuja miehenikin ehdotti, mutta en kyllä saata syödä niitä. Kreuterblutsaftia pitää varmaan vihdoin kokeilla. Kukaan ei tuntunut nyt tietävän sitä uutta rautavalmistetta, minkä nimeä en itsekään muista. Kyllähän apteekissa sen toki tietävät, muttaa mahtaa olla varmaan kalliskin. Mutta käynpä illalla ostamassa sitä yrttijuomaa ja koitan sen tehoa.