Kokemuksia synnytyksien käynnistymisistä samalla naisella?
Eli kuinka samalla tavalla käynnistyy? Tiedän ettei ole olemassa mitään tutkittua tietoa että käynnistyisi samalla tavalla tai suht samoina raskausviikkoina mutta mielenkiinnosta kyselen kokemuksia joilla takana vähintää 2 synnytystä.
Mulla on takana 2 synnytystä (kolmas pian) ja molemmat ovat lakaneet lapsivesien menolla rv 39+3 ja 39+5.
Kovasti ne ainakin neuvolassa yms tuijottavat noihin viikkoihin ja sanovat aina että kun nuo aikasemmatkin käynnistyneet jo ennen laskettua joten kait siinä jotain perääkin voi olla että saman naisen synnytykset käynnistyvät suht samolla raskausviikolla?!
Kommentit (9)
takana olevaa synnytystä alkaneet supistuksilla, vedet on tullu vasta kun kalvot on synnytys salissa puhkastu.
Eka synnytys pari pvää ennen laskettua aikaa. Kaks seuraavaa laskettuna päivänä.
Jotain saman tapasta alkua synnytykselle odotan nytkin, kun nelosta odottelen, enkä usko että yli menee, vaikka ei kai sitä varmaks tiiä...
kummatkin alkaneet lapsiveden tihkumisella (siitä tiesin toisella kertaa et nyt on ihan oikeat supparit kyseessä) ja supistuksilla. Np-ultran la:han katsottuna esikoinen synty 39+6 ja kuopus 39+1. Uskosin et tämäkin tulee pikkasen etuajassa, mutta sinne on vielä aikasta monta kuukautta :)
Blues ja pikkuinen 9+3
mirena04:
Esikoiseni käynnistettiin rv 43+5, kakkonen alkoi itsekseen supistuksilla rv 42+jotain (en nyt muista...), kolmonen samoin rv 40+4 ja nelonen käynnistettiin rv 42+2.
Saanko kysyä miten sinulla annettiin mennä noin pitkälle tuo ensimmäinen raskaus? Nykyään kuulemma käynnistetään 42+2 (HUS) vaikka kaikki olisi ihan ok, ja mietityttää jos seuraavakin joudutaan käynnistämään (ensimmäinen käynnistettiin juuri 42+2)...
Eka käynnistyi lapsiveden tihkumisella rv41+0. Toinen käynnistyi supistuksilla rv42+0 (saman päivän aamuna olis ollut käynnistys). Kolmannessa supisteli viimeisillä viikoilla ja kohdunsuu aukesi muutamaan senttiin, mutta siihen se jäi, joten käynnistettiin rv42+0. Neljännessä aivan sama juttu kuin kolmannessa, käynnistys rv42+1.
Kainuun keskussairaalassa käynnistyksen raja on tuo 42 viikkoa.
neronja rv11+4
Hei,
Minulla esikoinen syntyi rv 40+4. Käynnistyi lapsiveden menolla. Toinen syntyi rv 40+2. Käynnistyi supistuksilla ja kalvot puhkaistiin vasta synnytyspöydällä. Saas nähä milloin tämä kolmas syntyy.. Syntyykö juuri laskettuna? Siihen olisi vielä pari viikkoa aikaa.
Kumpikin käynnistyi supistuksilla, lapsivedet meni sairaalassa.
Ensimmäinen syntyi rv 37+5, toinen 40+5
Tämä raskaus käynnistetään varmaan viikon päästä
Nett 36+6
eli vedenmenolla. Viikot olleet 34+0, 38+1 ja 38+2. Ekan ja kolmannen kohdalla jouduttiin odottelemaan supistuksia useita tunteja, mutta kakkosen kohdalla supistukset alkoivat tosi rajuina heti vedenmenon jälkeen.
Sitten kun supistukset on päässeet käyntiin, samaa mallia on kaikki menneet eli kovalla vauhdilla auki ja 6-8 min ponnistuksilla pojat ulos...
Esikoisen keskosuuteen ei oo löytynyt syytä äidistä eikä vauvasta. Mysteeriksi jäi.
terv. Jymy rv 30+3
Tämä minun megapitkä odotukseni tapahtui vuonna -90, nykyään ei varmaankaan odoteltaisi niin pitkään. Eipä tullut ikinä puheeksi lääkäreiden kanssa miksi noin pitkään annettiin mennä. Minulla ja vauvalla oli kaikki ok, tosin loppuajasta otettiin osastolle seurantaan, mutta mitään hätää ei ollut. Käynnistykseenkin päädyttiin vain sen takia, että joskushan sen lapsen oli synnyttävä.
Olen tässä ajatellut, että pyytäisin nämä vanhat paperini luettavaksi, josko sieltä selviäisi miksi odoteltiin noinkin kauan.
Esikoiseni käynnistettiin rv 43+5, kakkonen alkoi itsekseen supistuksilla rv 42+jotain (en nyt muista...), kolmonen samoin rv 40+4 ja nelonen käynnistettiin rv 42+2.