Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä e pilleri 40vuotiaalle?

Vierailija
23.03.2016 |

Suositelkaa mikä merkki jos käytätte?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Mercilonia. Olen käyttänyt jo vuosikymmeniä, lapsentekotaukoja toki välissä. Olen 42-vuotias. Voin suositella. Syön 3 liuskaa putkeen ja sitten pidän vuototauon. Söisin enemmänkin putkeen, mutta 3 jälkeen alkaa välivuodot, joten 3 liuskaa on maksimi.

Vierailija
2/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella mitään. Kamalaa myrkkyä jokainen merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Zoely -pillerit jo kolme vuotta käytössä. Auttaa myös endometrioosin hoitoon. Vuodot vähentyneet ja harventuneet. Ennen Zoelyä käytin Yasminelleä, mutta sivuoireiden takia vaihdoin merkkiä.

Vierailija
4/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Microgynonia. Täytän 42 tänä vuonna ja pelkään, ettei gyne suostu enää uusimaan reseptiä. Syön 6-8 viikkoa putkeen. RIntojen aristus kertoo, milloin on pakko pitää tauko. En ole koskaan ollut raskaana, mutta olen pitänyt 2-3 vuoden tauon joskus 30-vuotiaana, muuten olen syönyt noita 16v asti.

Apteekissa sanottiin, että jos olisin ollut koskaan raskaana ilman veritulppaa niin voisin huolettomammin syödä noita vaihdevuosiin asti (koska raskaana ollessa veritulppariski on suurempi kuin pillereistä tuleva). Meillä ei kuitenkaan ole veritulppaa ollut lähisuvussa ja kärsin matalasta verenpaineesta, joten itse kyllä uskaltaisin syödä niin kauan kuin vaan saan reseptin.

Vierailija
5/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43-vuotias ja syön minipillereitä, desogestrel sandozia. 

Vierailija
6/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 40, eikä gyne enää suostunu määräämään Merculonia. Vaihdoin Femilariin ja oon ollu tyytyväinen - on tarkoitettu just yli 40-vuotiaille.

Vierailija
7/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin 40, eikä gyne enää suostunu määräämään Merculonia. Vaihdoin Femilariin ja oon ollu tyytyväinen - on tarkoitettu just yli 40-vuotiaille.

Onko välivuotoa, tiputtelua? Voiko minipillereitä syödä pitempään putkeen?

Vierailija
8/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko välivuotoa, tiputtelua? Voiko minipillereitä syödä pitempään putkeen?

Ai Femilar ei näköjään olekaan minipilleri vaan yhdistelmäehkäisypilleri yli 40-vuotialle. Oho. Mut voiko sitä syödä pitempään kuin 3 viikkoa?

Vierailija
9/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hittoon 40+ tarvitsee e-pillereitä? Jättääkseen vielä mahdollisuuden haluta myöhemmin vauva? Piuhat poikki, kun ei enää lapsia aio tehdä. No, ehkä vähän kärjistetysti kirjoitettu, mutta ite en enää viitsis.  Ja tuntuu ihan hassulta, että joku mun ikäinen vielä miettii pilleriasioita. Tosin mulla kävi niin onnellisesti, että sen piuhat solmuun -operaationkin tahtoi tehdä mies, joten mä vaan nautin elämästäni nykyisin.

Vierailija
10/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pillerit ainoa vaihtoehto? Suosittelisin kapselia.

Vierailija
11/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femilarista gyne sano, et monella loppuu vuodot kokonaan. Siinä vaihtuu se pilleri erilaiseksi kesken liuskan, joten ei syödä putkeen. Gyne kyllä anto ohjeet, miten kikkailla, jos vuotoa haluaa siirtää - mutta tosiaan niiden kuulemma pitäs niukentua ihan pieneksi/loppua kokonaan. Tästä en tiiä, ku eka liuska just loppu.

Vierailija
12/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollu siis Femilarilla mitään tippasuja.

Vierailija
13/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin hittoon 40+ tarvitsee e-pillereitä? Jättääkseen vielä mahdollisuuden haluta myöhemmin vauva? Piuhat poikki, kun ei enää lapsia aio tehdä. No, ehkä vähän kärjistetysti kirjoitettu, mutta ite en enää viitsis.  Ja tuntuu ihan hassulta, että joku mun ikäinen vielä miettii pilleriasioita. Tosin mulla kävi niin onnellisesti, että sen piuhat solmuun -operaationkin tahtoi tehdä mies, joten mä vaan nautin elämästäni nykyisin.

No mä olisin laittanut piuhat poikki jo 30v, mutta endometrioosin takia jouduin takas pillereille.

t. se aiempi pian 42v Microgynonin käyttäjä, joka ei todellakaan halua kohtuunsa ikinä mitään, ei edes hormonikierukkaa. 

Vierailija
14/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pillerit ainoa vaihtoehto? Suosittelisin kapselia.

Kapseli ei ole yli 40-vuotiaalle yhtään yhdistelmäpilleriä parempi vaihtoehto. Samat riskit veritulpan suhteen.

Vierailija
15/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta parasta pillereissä on muutaman päivän tyhjennysvuoto 9 viikon välein, vrt. 7-10 päivää kestävät  menkat 22-24 päivän kierrolla.

Vierailija
16/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vaihtoehtoja?

Vierailija
17/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä nelikymppinen, mutta jo lähellä sitä :) minä syön cerazette minipillereitä ja muuhun en enää vaihtas. Passaavat mulle kuin nenä päähän, kivuliaat menkat on vaihtunu pari kertaa vuodessa tuleviin muutaman päivän tiputteluvuotoihin ja naaman iho rauhoittunu huomattavasti, mielialakin on erittäin hyvä :D

Vierailija
19/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vastauksia toivon...

Vierailija
20/20 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin Femilaria 4 vuotta, ja ne sopi minulle hyvin. Minulta jäi kuukautiset kokonan pois. Mutta sit rupesin unohtelemaan ( varmaan kun ei ollut kuukautisia muistuttamassa) ja vaihdoin hormonikierukkaan. Ja se on ollut vielä helpompi, ja sopinut hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän