Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brysselin lentokentällä terrori-isku!

Vierailija
22.03.2016 |

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/svenska-dagbladet-voimakas…

Brysselin lentokentällä on sattunut voimakas räjähdys. Asiasta kertoo uutistoimisto Reuters.

Lentokentältä on kuulunut ainakin kaksi räjähdystä. Svenska Dagbladetin mukaan kentällä oli ensin pieni ja sitten isompi räjähdys. Räjähdyksen syy ei toistaiseksi ole tiedossa. Terminaalirakennuksista on noussut savua ja ikkunoita on rikkoutunut. Matkustajat juoksivat rakennuksesta ramppeja pitkin pakoon.

Mainos (uutinen jatkuu alla)

Sky Newsin televisiotoimittajan Alex Rossin mukaan paikalla olleet ihmiset olivat hämmentyneitä ja järkyttyneitä.

Seuraa suoraa lähetystä Katsomosta.

Belgialaismedian mukaan useita ihmisiä on loukkaantunut lähtöterminaalissa. Sky Newsin mukaan räjähdykset ovat tapahtuneet lähtöaulassa lähellä American Airlinesin vastaanottoa.

Expressenin politiikan toimittajan mukaan kentällä on mahdollisesti useita kuolleita. Svenska Dagbladetin toimittajan mukaan koko lentokenttärakennus tärisi räjähdysten voimasta.

Belgialaisen median mukaan raideliikenne lentokentälle on keskeytetty. Lentokenttä on suljettu.

Kommentit (371)

Vierailija
41/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää moderointia! Ymmärrättehän modet siellä, että ihmisillä on tarve tällaisten juttujen jälkeen tulla purkamaan pahaa oloaan. Täältä haetaan yhteisöllisyyttä, sympatiaa ja myös ymmärrystä miksi tällaista tapahtuu. Se, että keskustelu kielletään tai sitä moderoidaan näin rankalla kädellä, on oikeasti jo tosi pelottavaa ja ahdistavaa. Ihmiset haluaa kokoontua yhteen järkyttävien tapahtumien jälkeen. Se on luonnollista ja pitää olla sananvapautta pystyä siitä keskustelemaan.

Muille av-mammoille: Pitäkää ne lahtaamispuheet ja toisten tappamiseen kannustavat vihapuheet sisällänne. On eettisesti vastuutonta kannustaa sellaiseen. Se ei ole oikea ratkaisu mihinkään. Jos et ole itse valmis tappamaan, älä kannusta siihen muita. 

Vierailija
42/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva! Ja meidän piti mennä pääsiäiseksi Brysseliin. 

Voi ei, menikö teidän loma pilalle?? Miten elämä nyt voi jatkua??!!!!!

Ihmisten yksinkertaisuus....

No meiltä on mennyt jo KOLME lomaa pilalle näiden terrori-iskujen takia. Joko ei olla päästy ollenkaan lähtemään tai sitten kaikki nähtävyydet ovat toistaiseksi suljettuja tai ulkona ei ole saanut olla tai jotain muuta. Ja nämä kaikki kahden viime vuoden aikana.

Kohta ei lähdetä enää mihinkään. 

Niin tai näin, niin typerää pillittää tällaisessa ketjussa ensimmäisenä oman lomansa perään.

Ei typerää laisinkaan, vaan todella luonnollista. Lomailu ja muu liikkuminen vapaasti ja turvallisesti ovat eurooppalaisia arvoja. Nyt näitä arvoja vastaan väkivallalla taistelevat toisenlaisen kulttuurin edustajat, joiden pyrkimyksenä on saada Eurooppa polvilleen. Saada meidät pelkäämään, saada meidät jäämään kotiin ja antamaan kaikki tila heille. Ei käy, sanon minä. Sanotaan kaikki, ei käy!

Minulla on lennot Berliiniin viikon kuluttua, aion mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaa. Paljon.

Jos tää terroristiaalto vielä yltää joskus tänne pääkaupunkiseudullekin ja joudun itse keskelle iskua, toivon vain, että se tapahtuu niin nopeasti, etten ehdi tajuta mitään.

Vierailija
44/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän veikkailen, että ISISillä on jonkintyyppinen hajota ja hallitse-tyyppinen kampanja menossa kahdessa eri maanosassa. Iskut heikentävät EUn uskottavuutta turvallisena liittojärjestelmänä, joka nopeuttaa sen hajoamista. 

Tämä. Eihän heillä ole oikeastaan mitään muuta "järkevää" toimintapaa kuin yrittää saada aikaan mahdollisimman paljon pelkoa. Sen synnyttämä turvattomuudentunne lopulta hajottaa Euroopan sisältäpäin, kun ihmiset kääntyvät toisiaan vastaan. Pelko lietsoo vihaa eikä vihasta synny koskaan mitään hyvää.

Vierailija
45/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pari vuotta töissä lentokentän turvatarkastajana ja aina mietin miten absurdia se oli, että me tarkastettiin koneeseen menijöiden tavarat niin huolellisesti vaikka pahempaa vahinkoa saisi aikaan jos joku päättäisikin tehdä iskun täysin valvomattomaan ja ihmisiä täynnä olevaan lähtöaulaan. Juuri tätä mä aina pelkäsin.

Tätähän Jussi Halla-ahokin kossain Scripta-kirjoituksessaa kritisoi. Jokaiselta brittimuoriltakin syynätään suunnelleen vaipan sisältö näissä turvatarkastuksissa. 

Mutta todellinen uhka on ihan muualla ja me tiedämme missä. 

Vierailija
46/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä uutiset NYT!

Vierailija
47/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjähdyksiä ollut siis viidessä eri paikassa, lentokentällä, sekä neljällä eri metro asemalla.

Vierailija
48/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva! Ja meidän piti mennä pääsiäiseksi Brysseliin. 

Voi ei, menikö teidän loma pilalle?? Miten elämä nyt voi jatkua??!!!!!

Ihmisten yksinkertaisuus....

No meiltä on mennyt jo KOLME lomaa pilalle näiden terrori-iskujen takia. Joko ei olla päästy ollenkaan lähtemään tai sitten kaikki nähtävyydet ovat toistaiseksi suljettuja tai ulkona ei ole saanut olla tai jotain muuta. Ja nämä kaikki kahden viime vuoden aikana.

Kohta ei lähdetä enää mihinkään. 

Niin tai näin, niin typerää pillittää tällaisessa ketjussa ensimmäisenä oman lomansa perään.

Ei typerää laisinkaan, vaan todella luonnollista. Lomailu ja muu liikkuminen vapaasti ja turvallisesti ovat eurooppalaisia arvoja. Nyt näitä arvoja vastaan väkivallalla taistelevat toisenlaisen kulttuurin edustajat, joiden pyrkimyksenä on saada Eurooppa polvilleen. Saada meidät pelkäämään, saada meidät jäämään kotiin ja antamaan kaikki tila heille. Ei käy, sanon minä. Sanotaan kaikki, ei käy!

Minulla on lennot Berliiniin viikon kuluttua, aion mennä.

Minullakin :) Ollaankohan samalla lennolla. 

Ihan samaa mieltä, ei ruveta pelkäämään. Mutta pakko sanoa, että kyllähän tämä sydäntä vähän kylmää. En pelkää kuolemaa, mutta pahaa vammautumista ja sitä myötä huolta ja murhetta läheisille. Minulla on kolme lasta ja vanhemmatkin elossa. 

Vierailija
49/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä kerrottu että se on terroriteko.

Ei mutta joku oli ennen räjähdyksiä huudellut Allahu Akbaria, eli mitäpä veikkaat?

Vierailija
50/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonain päivänä tää tapahtuu Helsingissäkin. Ympäri Eurooppaa yksittäistapaukset räjähtelee. Mutta ei voida ei kiristää valvontaa. Paljonko tää nykyinen tilanne auttaa niitä oikeita pakolaisia, kun terrorit tulee mukana?

Oikeasti luulet että terroristit ei pääse tänne jos ei oteta pakolaisia?

Eihän ne keinoja keksi mitenkään?

Missä tuossa lukee ettei oteta pakolaisia ollenkaan? Heitä pitäisi valvoa paremmin. Maahan on helppo tulla pakolaisena ja sen jälkeen kadota maan alle. Myös kielteisen päätöksen saaneet pitäisi saman tien viedä pois eikä antaa heidän jäädä tänne luvatta piileskelemään. Niillä oikeasti apua tarvitsevilla ei ole syytä kadota ja varmasti jaksavat odotella siellä turviskeskuksella päätöstä.

Vierailija
51/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää muistaa hengittää syvään ja miettiä mikä on tärkeintä. Se, ettei olla rasistisia. Harmitellaan tätä yksittäistapausta, mutta poistetaan esimerkiksi nettikeskusteluista viestit, joissa viitataan siihen miksi tälläistä tapahtuu. Facebookissa ihmiset alkavat ottaa kantaa kohta siihen, että kyllä ne suomalaisetkin räjäyttelevät pommeja, öö, jossain ja jotenkin kuitenkin. Tehdäänhän kaikkemme, ettei laiton ihmiskauppabisnes mene jäihin ja rajat kiinni. Se olisi nyt pahinta, mitä islamisaatiolle voi käydä.

Vierailija
52/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin ahdistaa. Paljon.

Jos tää terroristiaalto vielä yltää joskus tänne pääkaupunkiseudullekin ja joudun itse keskelle iskua, toivon vain, että se tapahtuu niin nopeasti, etten ehdi tajuta mitään.

Olet jo terrorismin uhri pelätessäsi tuota. Terrorismi nimenomaan on ihmisten hallitsemista pelolla.

Vastakohta tälle ei ole kieltää faktoja, joten mitään sinisilmäisyysjuttua on turha tulla tälle lausahdukselle esittämään.

Jos sinulle tapahtuu jotain, ihan mitä tahansa luonnollista tai luonnotonta, niin viimeisinä ajatuksina ei varmaan lämmitä "voi vittu kun elin pelossa ja rajoitin itseäni viimeiset vuodet".

Vierailija
53/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC:n uutiset tulee suorana, Belgian uutisissa sanottiin, 14 kuollutta.. 

http://www.bbc.com/news/live/world-europe-35869266#lx-commentary-top

Vierailija
54/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin ahdistaa. Paljon.

Olet jo terrorismin uhri pelätessäsi tuota. Terrorismi nimenomaan on ihmisten hallitsemista pelolla.

Vastakohta tälle ei ole kieltää faktoja, joten mitään sinisilmäisyysjuttua on turha tulla tälle lausahdukselle esittämään.

Jos sinulle tapahtuu jotain, ihan mitä tahansa luonnollista tai luonnotonta, niin viimeisinä ajatuksina ei varmaan lämmitä "voi vittu kun elin pelossa ja rajoitin itseäni viimeiset vuodet".

En aio rajoittaa elämistäni tai esimerkiksi matkustelua näistä ajatuksista huolimatta, vaan elää kuten ennenkin. Mutta jos väistämätön - mikä se sitten silloin onkaan - tapahtuu, toivon että se tapahtuu nopeasti ja ilman sen suurempia kärsimyksiä. Eikä esim. siten, että joudun kököttämään panttivankina jonkun kahvilan nurkassa ja odottamaan, koska minulta katkaistaan kaula.

Vierailija
55/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin ahdistaa. Paljon.

Napakymppi kommentti. Terrorismi on mieleen vaikuttamista. Terror-kauhu, pelko.

Jokainen voi tehdä päätöksen, pelaako terroristien pussiin ja kylvää itse vihaa ja pelkoa vai pitää pään kylmänä.

Muutama sekaisin oleva puolihullu terroristi ei vaikuta minun mieleeni ja päätöksiini.

Vierailija
56/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Pidän muuten valkosuklaasta.

Vierailija
57/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää nyt ihmiset kommentoida asiallisesti. Muuten tämäKIN ketju poistetaan.

Vierailija
58/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää moderoinnista, että modet poistavat kaikki ketjut ja viestit, jotka ilmoitetaan asiattomiksi. He eivät ehdi näitä lukea.

(Veikkaan, että esim. somaliketjuja ilmoittavat asiattomiksi itse somalitaustaiset tai -mieliset, jotka selaavat palstaa).

Eli mikä tahansa viesti tai ketju voi lähteä juuri tämän takia: ap:n käyttäjien oman aktiivisuuden takia

Vierailija
59/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän pitää muistaa se pelkokin, ei sitä voi syrjäyttää.

Uutisissa oli hyvä pointti miten esim. eurooppalainen vahva yksityisyydensuoja hankaloittaa viranomaisia saamaan näitä terroristeja kiinni.

Pitääkö meidän alkaa kyseenalaistaa vahvat oikeudenmukaiset arvomme tai olla valmiita joustamaan niissä, koska elämme näin poikkeuksellisia aikoja?

Vierailija
60/371 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin ahdistaa. Paljon.

Napakymppi kommentti. Terrorismi on mieleen vaikuttamista. Terror-kauhu, pelko.

Jokainen voi tehdä päätöksen, pelaako terroristien pussiin ja kylvää itse vihaa ja pelkoa vai pitää pään kylmänä.

Muutama sekaisin oleva puolihullu terroristi ei vaikuta minun mieleeni ja päätöksiini.

Kaikki nämä iskut on etukäteen tarkoin organisoituja ja tarkoituksella suunniteltuja aiheuttamaan vahinkoa, tuhoamaan mahdollisimman paljon ihmiselämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä