Sattuuko IVF- punktio? Olen menossa....
En olis ikinä uskonut, että joudun ivf:ään mutta eipä ole mikään muu auttanut! Pelottaa se punktio ihan sairaasti...
Kommentit (10)
joten ei tuntunut missään!
Mutta lohdutukseks sulle, niin olen kovin monilta kuullut, että se ei oo ollut hereilläkään mikään kovin kivulias toimenpide.
Tsemppiä punktioon!! Toivottavasti on hyvä saalis!
Jos sattuu niin sano hoitajille niin saat lisää lääkettä!
Yksi etappi kerrallaan. (Yksi kosmetologikin kerran nauro, etten ole kai synnyttänyt, kun valitin, että kulmien nyppiminen sattuu. Sapettaa... No nyt oon synnyttänyt, ja kulmien nyppiminen sattuu edelleen.)
Mäkin pelkäsin puktiota hulluna. Eka tehtiin pyynnöstäni nukutuksessa. Tokaan uskaltauduin ilman. Eikä se niin hirveesti sattunut, kipulääkettä sai niin ettei tuntunut. Olin suorastaan pöllyssä siitä kipulääkkeestä.
Tsemppii ja toivotaan, että onnistuu!!
Mutta olen kans kuullut, että ei satu kun saa niin hyvät lääkkeet. Itse olen niin vellihousu, että olin tukevasti nukuksissa toimenpiteen ajan :). Jos vielä joudun, niin olen ajatellut pärjätä ilman nukutusta.
ja eka kerta SATTUI joten jäi vähän kammoa, mutta muut onkin olleet kivuttomia vain pientä pistämistä.
Kipeempi on olotila sen jälkeen, varsinkin jos saa hyperin.
Itse asiassa mulle tehtiin kerran 3 munarakkulan punktio (tai poisto) ilman mitään lääkitystä ja se kyllä sattui mutta enemmän sattui sen jälkeen! Siksikin pelottaa ihan vietävästi.... ap
mut toisella kerralla sattui vähän, kun oli paljon rakkuloita... ja aina voi pyytää lisää kipulääkitystä!!!
muistan sen sattuneen, mutta en muista enää itse sitä kipua, muistan vain sen, että sattui. Sain kyllä heti lisää lääkettä. Mutta lopputulosta kun ajattelee, sitä kestää mitä vain. Uudestaan en kyllä enää ikinä menisi, eikä kyllä ole enää tarviskaan:)
muistan sen sattuneen, mutta en muista enää itse sitä kipua, muistan vain sen, että sattui. Sain kyllä heti lisää lääkettä. Mutta lopputulosta kun ajattelee, sitä kestää mitä vain. Uudestaan en kyllä enää ikinä menisi, eikä kyllä ole enää tarviskaan:) Muistan myös lopun ikääni sen antibiootin maun suussani.
Siis ei tunnu missään. :)