Haluaisin sellaisen mustavalkoisen minimalistisen kodin
En tiedä mistä aloittaa..haluan että kaikki sointuu toisiinsa. Onko mahdotonta?
Kommentit (41)
Mäkin haluaisin, mutta kyllästyisin siihen varmaan. Tavaraa olen kyllä vähentäny reilusti.
Onko vinkkejä vielä. Mihin ylimääräiset tavarat? Esim lasiastiat tai ylimääräiset kirjat (kirjoja ei varmaan kukaan halua edes kirpparilla, suurin osa enkuksi ja ns lifestyle kirjoja)
Olen ihastunut home via laura blogistin kotiin. Tai Char and the city tyyliä haen.
ap
Sit vaan haet mustaa ja valkoista sprayta ja annat mennä. Toteuta haaveesi!
Meillä on tuollainen koti, ja esim. kirjat on sellaisessa matalassa suljetussa lipastossa, sinne meni noin 300 kirjaa, muut lahjoitin kirjastoon.
Mutta ne on siellä piilossa ja helposti otettavissa, kirjat tuo levotonta tunnelmaa mun mielestä.
Samoin mitään pieniä esineitä ei ole esillä, vain orkideat ja leikkokukkia jne.
Se on lopulta aika helppoa, ensin menee yleensä överiksi ja tulee liian minimalistista, mutta se tasoittuu sitten.
Minä en halua yhtään mustaa pintaa kotiini. Asuin ulkomailla vuokrall talossa, jossa keittiössä ja kylppärissä oli mustat laattalattiat. Niitä sai pyyhkiä monta kertaa päivässä, ja silti näytti epäsiistiltä hetken päästä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuollainen koti, ja esim. kirjat on sellaisessa matalassa suljetussa lipastossa, sinne meni noin 300 kirjaa, muut lahjoitin kirjastoon.
Mutta ne on siellä piilossa ja helposti otettavissa, kirjat tuo levotonta tunnelmaa mun mielestä.
Se on lopulta aika helppoa, ensin menee yleensä överiksi ja tulee liian minimalistista, mutta se tasoittuu sitten.
Millainen tuo lipasto on? Onko esimerkkejä. Entä mistä aloittaisin, kun värejä on vaan liikaa makuuni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen tuo lipasto on? Onko esimerkkejä. Entä mistä aloittaisin, kun värejä on vaan liikaa makuuni.
ap
Se on sitä ikean bestå mallistoa, eli tosi minimalistinen ja siitä saa niin pitkän kuin haluaa.
Katso kans superfront, jos haluat ostaa tuollaisen, niillä on esim. erilaisia marmoritasoja siihen päälle.
esim lastenhuoneistakin haluaisin rauhalliset, seinät on kyllä valkoiset mutta esineet ja tekstiilit on värikkäitä. Lisäksi ongelmia tuo miehen pelikoneet ja niiden peliohjaimet ja johdot, niitä on joka puolella. En tiedä miten ratkaisen ongelman. Hyvä pohja meillä on. Eli talo on 2009 valmistunut, seinät valmiiksi valkoiset, joitain tarvitsee vain valkomaalata. Lattiaa on tummaa ja vaaleaa. Laatat on tummanharmaata, keittiö suht uusi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko vinkkejä vielä. Mihin ylimääräiset tavarat? Esim lasiastiat tai ylimääräiset kirjat (kirjoja ei varmaan kukaan halua edes kirpparilla, suurin osa enkuksi ja ns lifestyle kirjoja)
Olen ihastunut home via laura blogistin kotiin. Tai Char and the city tyyliä haen.
ap
En jaksanut mitään kirpparitouhuja kun raivasin kotia. Lahjoitan muutenkin silkkaa rahaa hyväntekeväisyyteen niin vein vaan pelastusarmeijalle. Kai niistä Iittaloista ja Arabioista olisi joku maksanutkin, mutta tämä oli minun keinoni harjoittaa hyväntekeväisyyttä.
Kirjoja on aika paljon vieläkin, ei minimalistista kotia poissulje se, etteikö voisi olla jotain tavaraakin. Konmari-tapaan ajateltuna kirjat tuottavat minulle iloa. Moni muu tavaroistani ei.
meillä on tuota bestå tv-tasoina. Pitäisi vaan raivata ja järjestellä ne uudestaan. Työtähän se vain on. Tuleeko tuo minimalistinen tyyli kalliiksi? Millaisia mattoja.
ap
haluan siis että kaapitkin on siistit sisältä ja kaikki järjestyksessä ja toisiinsa sointuvaa. Pesuaineet tyylikkäissä punukoissa ja samaa sävymaailmaa. Haluan vaan harmoniaa kotiini.
AP
Haluavatko kotisi muut ihmiset kotiinsa myös van mustavalkoista harmoniaa?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mies tykkää minimalistisesta tyylistä. Itse olen ollut se joka on viime vuosina rönsyillyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mies tykkää minimalistisesta tyylistä. Itse olen ollut se joka on viime vuosina rönsyillyt.
ap
Älä nyt lastenhuoneita ainakaan mene pilaamaan, saavat ikuiset traumat siitä kliinisestä mustavalkoisesta.
Kuulostat ap siltä, ettei sulla ole omaa makua oikein ollenkaan. Mustavalkoisuus on epävarmojen ihmisten sisustamista.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ap siltä, ettei sulla ole omaa makua oikein ollenkaan. Mustavalkoisuus on epävarmojen ihmisten sisustamista.
Näitä juttuja ei kannata ap ottaa tosissaan.
Viimeksi nämä samat epävarmoja ihmisiä hokevat kehuivat maasta taivaaseen asunnon, jossa oli 90-luvun sisustus kimaltavilla violeteilla seinillä....
Jos mulla olis mustavalkonen koti niin siihenhän sais helposti lisättyä vähän väriä oman mielen mukaan jos haluaisi. Itse rakastan keltaista niin laittaisin keltaisia sisustusesineitä muutaman joukkoon. Jos kyllästyisin keltaiseen niin laittaisin jotain muuta väriä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä aloittaa..haluan että kaikki sointuu toisiinsa. Onko mahdotonta?
Hei Ap.
Itselläni on minimalistinen mutta "lämmin" koti.
Luovuin ensin kaikesta turhasta (myös niistä säilytyskalusteista).
Itse lähdin alussa hakemaan inspiraatiota ruotsalaisilta asunnonvälityssivuilta, kuten esim. Stadshem- ja Alvhem mäkleri -sivustoilta (valtavasti inpiroivia kuvia).
Vierailija kirjoitti:
meillä on tuota bestå tv-tasoina. Pitäisi vaan raivata ja järjestellä ne uudestaan. Työtähän se vain on. Tuleeko tuo minimalistinen tyyli kalliiksi? Millaisia mattoja.
ap
Olet ymmärtänyt minimalismin väärin. Se ei maksa mitään. Siinä opetellaan luopumaan turhasta ja tulemaan toimeen sillä mitä jo omistaa, tai muokkaamaan omistamiasi tavaroita/huonekaluja. Ei sitä varten tarvitse hankkia uusia mattoja, lipastoja, tauluja, sisustusjuttuja.
Sinä taidat vain haluta sen sisustuslehtien sivuilta tutun kiiltokuvakodin jolla ei ole mitään tekemistä oikean minimalismin kanssa.
Aloita siitä minimalismista ja siirry mustavalkoisuuteen myöhemmin, jos katsot tarpeelliseksi. Hankkiudu eroon kaikesta tarpeettomasta tavarasta.